شهادت امام جعفرصادق(ع)/ تشکر از نمایندگان عزیز مردم سیستان/ طرح تقسیم استان/نشانه های بلوغ سیاسی جامعه/اقتدار ایران اسلامی حاصل روحیه انقلابی /هفته جهادکشاورزی

خطبه های نمازجمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس از توصیه به تقوا و رعایت حدود الهی افزودند: از نعمات خدای متعال نمازجمعه که حج مساکین می باشد، است. حج همه آن ها که امکان رفتن به مکه در موسم حج برای ایشان فراهم نیست.

چهارشنبه ۲۵ شوال ، سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) را تسلیت عرض می نماییم.

سه شنبه این هفته ۲۷ خرداد روز جهادکشاورزی و این هفته، هفته جهادکشاورزی است، در سال ۱۳۵۸ در روز ۲۷ خرداد به فرمان امام راحل عظبم الشان جهاد سازندگی تشکیل شد، یعنی چند ماه بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ ، انقلابی که با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ، با شعار الله اکبرو برای احیای دین و احیای ارزش ها شکل گرفت.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند: خط امام، در سیاست خارجی نه شرقی و نه غربی است.

امام راحل عظیم الشان فرمودند: هان ای ملت های جهان که همه مستضعفید، از جای برخیزید و حق خود را بستانید و از عربده های قدرتمندان نهراسید که خداوند با شماست و زمین ارث شماست.

ما در مدرسه امامین انقلاب یاد گرفتیم که به وعده های خداوند متعال ایمان داشته باشیم. هرجا انقلابی عمل کردیم موفق شدیم. در طول ۴۱ سال عمر پربرکت انقلاب، هر جا مقاومت کردیم از دشمن نترسیدیم و با توکل بر خدای متعال از استعدادهایمان استفاده کردیم، خدای متعال هم ما را یاری کرد و موفق شدیم.

۸ سال جنگ تحمیلی را ببینیم که با ایمان راسخ  آن را تبدیل کردیم به ۸ سال دفاع مقدس. محل رویش سلیمانی ها، میرحسینی ها و فارسی ها و محل بروز استعدادهای ملت انقلابی ایران که هنوز هم خوشه چین همان باغ هستیم. به برکت مدیریت ولایت فقیه که نایب امام زمان(عج) هست، پیشرفت کردیم و قدرتمند شدیم،اگر یک روز شهرهای ما را با موشک ویران می کردند و قدرت پاسخ دادن نداشتیم، امروزه پایگاه بزرگ آمریکا را با موشک های ساخت ایران اسلامی، شخم زدیم و صدها سرباز و افسر نظامی آمریکایی را کشته و زخمی کردیم و آمریکا جرات پاسخ هم نداشت و این به خاطر روحیه انقلابی ماست.

یک روز اگر در آبهای خلیج فارس، قلدری می کردند، امروز پنج نفتکش ما در آبهای تحت قلمرو آمریکا با اقتدار کامل کالای مورد معامله با ونزوئلا را تحویل دادند و آمریکا هیچ غلطی نکرد، این اقتدار ما که هیمنه آمریکا را در جهان درهم شکست، حاصل همان روحیه ی انقلابی سلیمانی ها و باکری ها ، میرحسینی ها، فارسی ها و همت ها است.

امروز مشکل گرانی را باید ریشه یابی کنیم، چقدر دولت ها و مسئولین در ادوار مختلف انقلابی عمل کردند،دقت در انتخاب مسئولین بسیار مهم است، گام اول انقلاب نتیجه اش پیروزی انقلاب شد و نتیجه آن تشکیل نظام اسلامی و اهتزاز پرچم توحید گردید، گام دوم ادامه کار است، جامعه اسلامی و بعد از آن تشکیل دولت اسلامی که تمدن اسلامی را رقم بزند.

امروز مجلس تازه نفس وظیفه بزرگی دارد، ضمن همکاری با دولت البته با رعایت اینکه وکیل المله باشد نه وکیل الدوله، می بایست با روحیه انقلابی، نظارت دقیق داشته باشند، الحمدلله قوه قضائیه انقلابی وارد میدان شده است، اول از مفسدین خود دستگاه قضا شروع کرده اند، ازمجلس محترم و دستگاه قضاء ، به ویژه حضرت آیت االله رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه کمال تقدیر و تشکر را داریم.

مردم خواهان برخورد جدی با ویژه خواران و رانت خواران و مفسدین اقتصادی هستند، اول هم دانه درشت ها و آنهایی که از ارتباط نسبی و سببی با مسئولین خاص، سارق بیت المال شدند و باعث ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

همه باید انقلابی باشیم با هر سلیقه سیاسی که داریم، همچون حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت باشیم، ما با توکل بر خدای متعال پیروز می شویم، امروز حال و روز دشمنان را می بینیم، آمریکا با فضاحت مدیریتی که در موضوع کرونا نشان داد، با آن همه ادعا دیدیم که چطور در موضوع کرونا مردمش را بیچاره کرد، اگر این روزها را می بینیم که به هم ریخته ، به خاطر جنایت هایش و به خاطر آپارتاید حاکم در آمریکا است. با همان خوی آپارتاید و نژادپرستی و تبعیض نژادی، جنگ های خونینی را در جهان راه اندازی کرد، با همان خوی درندگی ، سرخ پوستان که بومیان آمریکا بودند را نسل کشی کردند و سیاه پوستان را انسان حساب نمی کنند.

بیش از دو هفته پیش یک جوان ۴۶ ساله سیاه پوست زیر زانوی پلیس آمریکا خفه شد و به قتل رسید که باعث تشکیل اعتراضات بی سابقه ای شد، تمام ۵۰ ایالت آمریکا و بیش از ۵۸۰ شهر آن درگیر اعتراضات مردمی است، بازداشت دوازده هزار نفر و ده ها کشته و هزاران زخمی صورت گرفت، آتش زدن نمادهای ملی آمریکا و پرچم آمریکا نیز دیده شد، نشانه های فروپاشی این امپراطوری پوشالی نمایان شده است.

این اعتراضات انفجار بغض های خفته شده است که مثل آتشفشان فوران کرده است و نشانه پایان سلطه و سیطره و پایان هژمونی آمریکا و غرب است و پایان هژمونی غرب دعای مستجاب جبهه مقاومت و انتقام خون سلیمانی ها است که سالها مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.

جوانان برای شناخت هرچه بیشتر استکبار ،رفتار رسانه ها را با دقت بررسی کنند، رسانه هایی که ادعا می کردند عدالت را در نشان دادن واقعیات رعایت می کنند، رسانه هایی که کشورهای تحت سلطه آمریکا را جور دیگر نشان می دهند، رسانه هایی که کشورهای مخالف آمریکا را از نگاه خود و نقاط کوچک منفی آنان را و اعتراضات کوچک مردم آنها را بزرگ جلوه می دهند ، فتنه هایی که خود آمریکا در جامعه هدفش ایجاد کرد، تاریخ فتنه ۸۸ را ورق بزنید، فتنه ۸۸ یک طرحی بود که استکبار جهانی راه اندازی کرد، یک انقلاب مخملی که در چند جای دیگر اجرا کرده بود و نتیجه داده بود، در ایران هم این سناریو را طراحی کردند و با ادعای تقلب عملیاتی کردند و با ادعای تقلب در انتخابات کلید زدند، یک فتنه بزرگی را که خیلی هم به آن امیدوار بودند، آن فریاد های به ناحق افراد اپوزوسیون را مقاومت مردم و فریاد به حق نشان دادند، به اسم جمهوری اسلامی ایران کشته سازی کردند، همین رسانه ها را ببینید در موضوع اعتراضات آمریکا چگونه برخورد می کنند، مخصوصا جوانان رصد کنند و این بی عدالتی ها در همه عرصه ها را مورد بررسی قرار دهند.

شنبه ۲۴ خرداد فتح اندلس به دست مسلمانان، جوانان تاریخ اندلس را مطالعه کنند.

سه شنبه ۲۷ خرداد روز جهادکشاورزی ، تشکر از زحمات رئیس و کارکنان محترم جهادکشاورزی زابل ، کارهای خوبی در حال انجام است ، خواست مردم هم از وزیر محترم جهادکشاورزی، دقت ویژه در انجام پروژه انتقال آب ، ۴۶ هزار هکتاری است.

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) تسلیت عرض می نماییم، تشکیل محافل با رعایت اصول بهداشتی و توصیه های ستادملی مبارزه با ویروس کرونا.

تشکر از نمایندگان سیستان و موضوع تقسیم استان

از دونماینده مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی به جهت اتحاد و هم افزایی تشکر می نماییم، از نشانه های رشد و بلوغ سیاسی یک جامعه این است که با همدیگر تعامل سازنده داشته باشند، از نشانه های بلوغ سیاسی یک جامعه این است که انتخابات را به ایام قبل و بعد از انتخابات تقسیم کنند، قبل از انتخابات هر کسی طرفدار یک کاندیدا بود اما بعد از انتخابات میزان رای ملت است، قانون و شرع می گوید که بعد از انتخابات این دو بزرگوار نماینده همه مردم سیستان هستند، و از دیگر نشانه های بلوغ سیاسی این است که کمال همکاری را داشته باشند، مخصوصا طرفداران نمایندگان نقش مهمی در این امر دارند، به هر دو بزرگوار کمک کنیم تا مشکلات سیستان و کشور را حل کنند چون ایشان علاوه بر این که نماینده سیستان هستند نماینده همه ایران نیز هستند، بنده هم با تمام وجود از نمایندگان حمایت می کنم.

همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه دو نماینده عزیز سیستان ، ان شاء الله نقاط قوت و ضعفی که در ایام انتخابات بیان کردند را فراموش نکنند و نقد هایی که در مورد آنها گفته می شد، نقد یعنی بیان نقاط قوت و ضعف ،ان شاءالله آن نقدها را مورد مطالعه قرار دهند و نقاط قوت را حفظ و نقاط ضعف را برطرف نمایند، این از نشانه های بلوغ سیاسی است.

یکی از موضوعات مهمی که مطرح می شود، طرح تقسیم استان است ، خوب یک موافقین و مخالفینی دارد، ما از نمایندگان عزیز درخواست داریم که پیگیر این موضوع باشند و با همدیگر ، تمام نمایندگان شیعه و سنی استان با موضوع تقسیم استان جلسه بگذارند و بعد از اینکه به یک وحدت آراء رسیدند و به یقین رسیدند که به نفع استان است ان شاءالله در وزارت کشور پیگیر شوند و اگر شبهاتی  هم مطرح است این شبهات را نیز برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.