سالروز شهادت شهید بهشتی و شهید حسینی طباطبایی/ هفته قوه قضاییه و تقدیر از زحمات قضات زحمتکش/ گرانی ها ریشه یابی شود/ تقدیر از مدیرکل فرودگاه های استان

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:خطبه های نمازجمعه ۶تیر۱۳۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل به این شرح است

امروز جمعه ۶تیر سالروز ترور نافرجام نایب امام زمان(علیه السلام) ، رهبر عزیزمان امام خامنه ای(حفظه الله) در سال ۱۳۶۰، دشمن تا جایی که می توانست تلاش کرد تا جلوی شکل گیری و پیروز انقلاب را بگیرد امام نتوانست، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه اش این بود که با ترور شخصیت های کلیدی و یاران امام راحل عزیز، انقلاب را از پا دربیاورد،اما باز هم نتوانست. در ششم تیر در مسجد ابوذر حضرت آقا را ترور کردند و ایشان در پی این حادثه زخمی شدند و مدال جانبازی در راه اعتلای پرچم توحید نصیب ایشان شد، شهید زنده ای که در حال حاضر رهبر جهان اسلام بلکه رهبر آزادگان جهان هستند.

شنبه ۷ تیر سالروز انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ و شهادت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضای این حزب که یکی از آنها شهید آیت الله سیدمحمدتقی حسینی طباطبایی است. یاد شهدا و امام شهدا و خصوصا شهدای قوه قضاییه و شهید آیت الله بهشتی ، شهید آیت الله حسینی طباطبایی و دادستان شهید زابل ، شهید موسی نوری قلعه نو را گرامی می داریم.

۷ تیر روز قوه قضاییه نام گذاری شده ، به همه عزیزان، هفته و روز قوه قضاییه را تبریک عرض می کنیم،  به ویژه عزیزان دستگاه قضاء در استان سیستان و بلوچستان و منطقه سیستان و خصوصا شهرستان زابل، از زحمات قضات زحمتکش تقدیر و تشکر می نماییم.

تشکر ویژه از ریاست محترم قوه قضاییه آیت الله رئیسی ، افتخار حوزه علمیه و همچنین افتخار ما سیستانی ها که فرزند سیستان اینگونه مشغول سربازی در رکاب ولایت هستند.با شروع فعالیت ایشان به عنوان ریاست قوه قضاییه شاهد تحول، نشاط و پویایی در این قوه هستیم، ایشان مبارزه با مفسدین را از خود قوه قضاییه شروع کردند، برخورد با مفسدین دانه درشتی که با فساد خود هزینه هایی را برای نظام اسلامی تحمیل کردند، حضرت آیت الله رئیسی با شجاعت ورود کردند و قطعا خواست مردم همین بوده و حمایت می کنند.درخواست همه ملت این است  که با مفسدین و زالو صفتانی که با نفوذ در ارگانهای مختلف حیثیت نظام را زیر سوال برده اند، برخورد جدی شود، افرادی که با رانت و لابی ، با رشوه و تهدید و سو استفاده از مسئولیت ها ، منصب ها و نسبت ها  بازار را به التهاب کشاندند و در این جنگ اقتصادی که دشمن برنامه ریزی کرده است، خواسته یا ناخواسته پیاده نظام دشمن شدند و سعی در فلج کردن اقتصاد کشور دارند، این مفسدین خائن به مملکت هستند، استکبار جهانی قصد براندازی نظام را دارد و این مفسدین اقتصادی همان کار دشمن را انجام میدهند، با اینها مبارزه کنید و نگاه نکنید که برادر چه کسی است، پسر و یا دختر کیست، پیشینه مبارزاتی دارد یا ندارد، قانون را در مورد همه اجرا کنید،  من کان لله کان الله له. در این زمان که مردم مشکلات اقتصادی دارند، مفسدین اقتصادی مشغول چاپیدن بیت المال و اختلاس هستند، مشغول ساخت باستی هیلز و ویلاهای چندصد میلیاردی هستند، اینها افساد فی الارض نیست؟ اینها خنجر زدن به قلب نظام اسلامی است.

می بایست ریشه یابی شود، ریشه گرانی کجاست، ریشه کاهش ارزش پول ملی کجاست، ریشه گرانی های لجام گسیخته بازار ارز و سکه و طلا و بازار خودرو کجاست. در هفته های اخیر خیلی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به طور نامعقول گران شده است، اهل فن بارها گفته اند، حدود ۲۰ درصد گرانی ها به تحریم مربوط است و ۸۰ درصد مشکلات ربطی به تحریم ها ندارد، تحریم ها مال این چندسال نیست و از اول انقلاب تحریم بوده ایم، مشکل سومدیریت و عدم نظارت هوشمند، فعال ، کارآمد و مستمر است، مشکل در نفوذ فرصت طلبان در مناصب تصمیم گیر و تصمیم ساز است، مشکل مافیای اقتصادی مخصوصا در بازار ارز ، سکه، طلا و،خودرو و مسکن است. مشکل برمی گردد به نوع مدیریت وزارت صمت و جهادکشاورزی که باعث اختلال در بازار کالاهای کشاورزی و دامداری شده است و موجب گردیده تا در بازار لبنیات و میوه و غلات اشکال به وجود آید. برخی از نفوذی های دشمن عمدا، مشکلات ایجاد می کنند تا مردم ناراضی شوند و  از نظام اسلامی فاصله بگیرند.

در مسئله گرانی ها قوای سه گانه وظیفه دارند جدی ورود کنند، قوه قضاییه با شجاعت کار را شروع نموده و نگاه مردم به مجلس تازه نفس هست، دولت نیز وظیفه دارد، می بایست عزم راسخ داشت و برای مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی رویه و صادرات نابهنگام که به تولیدداخلی ضربه های سخت زده تلاش جدی کرد، همچنین فضای مجازی که در برخی موارد باعث التهاب بازار می گردد نیز مدیریت شود و با متخلفان برخورد جدی گردد.

مجلس محترم که رویکرد اصلی خودش را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده ، اقدامات دقیق را شروع کند و اولویت اصلی رفع مشکلات معیشتی مردم باشد، از دولت مطالبه گری کنید و پیگیر مطالبات باشید.

البته مردم هم وظیفه دارند، بعضی از گرانیها نتیجه هجوم بی مورد برای خرید کالا است، که به طور ناگهانی باعث افزایش تقاضا و در نتیجه گرانی می شود، از اسراف و تبذیر پرهیز کنیم و در مصرف برق دقت نماییم ، از احتکار اجناس در خانه پرهیز کنیم، به اندازه نیاز هفته خرید کنیم ، گزارش می شد که بعضی از مردم کالاها را از ترس کمیاب شدن در خانه انبار می کنند، همین خودش موجب کمیابی و گرانی است. سعی کنیم تا جایی که امکان دارد کالای ایرانی مصرف کنیم تا موجب اشتغال و تولید گردد.

پنج شنبه ۱۲ تیر سالروز حمله آمریکای تروریست به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۱۳۶۷ و روز افشای حقوق بشر آمریکایی است.

از زحمات مدیر کل محترم فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان و کلیه همکاران به ویژه مدیر فرودگاه زابل به جهت راه اندازی پرواز زابل گرگان تقدیر و تشکر می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.