ولادت امام رضا(ع)/مسئولیت یعنی خدمت، یعنی اطاعت از ولی امر/نامه به رهبری عوام فریبی است/وضعیت شهری زابل مناسب نیست/تشکر از وحدت نمایندگان سیستان/ماسک بزنیم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:خطبه های نمازجمعه ۱۳ تیر۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی راشکی امام جمعه موقت شهرستان زابل به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام والمسلمین راشکی پس از توصیه به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:  

امروز ۱۲ تیر مصادف با ۱۱ ذیقعده میلاد امام رضا(ع) است، این روز را به همه مسلمانان و ولی امر مسلمین تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

به علت بیماری کرونا بعضی مراسمات کم رنگ شده است ولی این نباید سبب غفلت ما از یاد امام رضا(ع) شود، باید به هر طریقی که می توانیم این ارادت را نشان دهیم ، چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، با کمک به نیازمندان و… ان شاءالله هرچه سریعتر بیماری کرونا از بین برود و درب حرم ها باز شود و زیارت نصیب همه مومنین گردد.

در زمان امام موسی کاظم (ع) عده ای به عنوان وکیل حضرت مسئول خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم شدند اما زمانی که امام رضا(ع) به امامت رسیدند عده ای از این افراد امامت ایشان را قبول نکردند و برای حب دنیا و جاه و مقام و مسئولیت، فرقه ای به نام واقفیه را تاسیس کرده و از ولایت امام رضا(ع) رویگردانی کردند.

مسئولیت یعنی خدمت، یعنی اطاعت از ولی امر، نکند مسئولی به خاطر مال دنیا به ولی امر مسلمین پشت کند و یا اینکه به ایشان نامه می نویسند و کم کاری خود را می خواهند به گردن رهبری بیاندازند.

سخن ما به مسئولین، کار باید با روحیه جهادی و پشتکار و عالمانه باشد و اگر کسی تخصص ، تعهد، تدین و شایستگی جایگاه را ندارد نباید مسئولیت قبول کند و کار را به افراد مومن و انقلابی و با روحیه جهادی بسپارد، نه اینکه افراد بی تعهد و تخصص کار را قبول می کنند و برای فرار از مسئولیت، نوک پیکان تقصیر را به سمت رهبرمعظم انقلاب می برند، خطاب به آقای موسوی خوئینی ها و امثالهم، مردم ما آگاه هستند و اعمال و فعالیت های شما لیبرال هایی که نگاه تان فقط به غرب هست را می بینند، نمی توانید با این گونه نامه ها عوام فریبی کنید، مردم ما ولایتمدار هستند و مانند اهل کوفه نیستند که علی زمان خود را تنها بگذارند.

روز شنبه ۱۴ تیر روز شهرداری و دهیاری است،البته روز۲۵ اسفند که مصادف است با شهادت شهید باکری، اولین شهردار شهید، روز شهردار نامیده اند، این نامگذاری نشان از اهمیت نقش شهردار در تبیین و تنظیم فرهنگ شهرنشینی، اداره شهر و اجرای پروژه های عمرانی و شهرسازی برای پیشرفت و آبادانی شهر دارد. ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های شهرداری قابل ذکر است که متاسفانه این شهر شایسته مردم ولایتمدار نیست، از حیث عمرانی ، فضای شهری و فضای سبز و … مناسب نمی باشد، چند سال دیگر باید بگذرد تا اوضاع شهری ما بهتر شود؟ از دلایل مهاجرت مردم ما یکی همین وضعیت نامناسب شهری است، باید برای جلوگیری از مهاجرت فضای شهری مناسب ایجاد شود، نگاهی به ورودی های شهر،المانهای شهری، میادین، آسفالت کوچه و خیابانها بیاندازید،آیا متناسب است؟

خطاب به شهردار محترم، اگر انتقادی می شود، ناراحت نشوید بلکه از آن در جهت سازندگی استفاده نمایید، چقدر از ظرفیت اساتید دانشگاه استفاده نمودید؟ از ظرفیت نیروهای جهادی، بسیج و سپاه چه اندازه استفاده کردید؟ چقدراز ظرفیت نمایندگان محترم مردم شریف سیستان استفاده می کنید؟

ضمن تشکر از دونماینده محترم مردم سیستان که در بسیاری از موارد با هم و در کنار هم هستند، ان شاءالله این وحدت برای پیشرفت و آبادانی دارالولایه سیستان روز به روز بیشتر شود.

در موضوع بیماری کرونا مردم عزیز به توصیه های رهبر معظم انقلاب دقت کنند که ایشان فرمودند در جلسات و اماکن عمومی از ماسک استفاده شود، این سخن ولی امر مسلمین است ، پس باید به آن عمل کرد و مردم عزیزدستوالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند، استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.