مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار مردم است/ همکاری ۲۵ ساله ایران و چین/قدردان علما باشیم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۷ تیر۱۳۹۹  به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین کیخا پس از سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

در این روزها دو مطلب از اهم موضوعات می باشد، دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت غیر حضوری  با رهبرمعظم انقلاب و موضوع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین.

دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب

در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب ، سخنان پخته آقای دکتر قالیباف و ارائه برنامه های مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصاد امیدوارکننده بود که تحسین حضرت آقا را دربرداشت.

اهم محورهای بیانات حضرت آقا به شرح ذیل است:

مجلس یازدهم ، مجلس امید و انتظار مردم است، با وجود مشکلات اقتصادی ویژه و شیطنت دشمنان داخلی و خارجی پای صندوق رای آمدند، چون امیدوار بودند.

-مجلس یازدهم یکس از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب است، به دلیل وجود جوانان تحصیل کرده، انقلابی و کاربلد، مدیران باسابقه و نیروهای پذانگیزه، پرایمان، و پرتوان .

-مشکلات هست اما بنیه کشور قوی است، عمده مشکلات ، تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی های بی منطق، مشکلات بنگاه های تولیدی و وجود تحریم های خارجی باعث سختی معیشتی طبقات پایین و متوسط شده است، اما ظرفیت های مادی و معنوی زیادی داریم لذا بر اساس این ظرفیت ها باید چاره اندیشی شود.

-توصیه هایی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، ترجیح مسائل مردم و ملی بر مسائل جناحی و شخصی، سوگند شرعی است و تشریفاتی نیست لذا تعهدآور است، اسیر جو و مانند این چیزها نشوید.

-اولویت های اصلی : مسئله تولید، اشتغال، مهارتورم، مدیریت نظام پولی و مالی، عدم وابستگی اقتصاد به نفت، مسکن، مساله ازدواج جوانان، مساله فرزندآوری و موضوع کرونا.

رهبرمعظم انقلاب در بیانات شان درباره لزوم استفاده از ماسک اینچنین فرمودند: “من وقتی می بینم در تلویزیون نشان می دهدکه بعضی ها عبور می کنند و همین چیز ساده، همین ماسک را نمی زنند، من از آن پرستار خجالت می کشم.”

لزوم قطع سرایت کرونا ، تمجید از کمک های مومنانه و ادامه رزمایش مواسات و همچنین توصیه به دعا و توسل جمعی از دیگر بیانات حضرت آقا بود.

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین

موضوع دوم سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین است، جنگ روانی دشمن و حمله هماهنگ رسانه های غربی و پیاده نظام آنها در منطقه و داخل کشوربه این موضوع، شایعه کردند که کیش را به چین واگذار کردند، قرارداد ترکمانچای هست، قرارداد ترکمانچای را که همین انگلیسی ها بانی اش بودند ،سالیانی انگلیس و آمریکا بر منابع کشور مسلط بودند و چپاول می کردند، حال دلسوز شده اند؟

در سفر رئیس جمهور چین که در  بهمن ۹۴ اتفاق افتاد، بیانیه مشترکی آماده شد که در بند ۱۶ آمده بود دوکشور همکاری دو جانبه ۲۵ ساله را در دستور کار خود قرار دهند، همچنین در این سفر رئیس جمهور چین با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که ایشان در این دیدار فرمودند: “دولت و ملت ایران همواره دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و مطمئن همچون چین هستند و برهمین اساس توافق روسای جمهور ایران و چین برای روابط ۲۵ ساله کاملا درست و حکیمانه است.

از سال ۹۴ تا سال ۹۷ که سال خروج آمریکا از برجام بود، فعالیت زیادی در این موضوع انجام نشد، چرا که دستگاه دیپلماسی ایران بیشترین توجه را معطوف کرده بود به ثمردهی برجام و توسعه روابط با اروپا، امید واهی که چند سال فرصت سوزی به دنبال داشت. با خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپا نگاه به سمت همکاری با چین رفت و رهبر معظم انقلاب هم این مسئله تاکید کرده بودند و در سال ۹۷ آقای دکتر لاریجانی را به چین فرستادند تا سنگ بنای مستحکم یک ارتباط متوازن و دوجانبه گذاشته شود.

در رابطه با سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین هجمه های از طرف آمریکا، اسرائیل ، عربستان و امارات انجام می شود و این یعنی راه را درست می رویم، آنها دلشان به حال ما نمی سوزد، نگران بی اثر شدن و دور زدن تحریم ها هستند.

سواد رسانه ای خویش را افزایش دهیم

می بایست در اینگونه مسائل دقت کنیم، سواد رسانه ای خویش را بیشتر نماییم و نگاه مان به این باشد که حملات از سمت چه کسانی است.

قدردان علما باشیم

در پایان یاد کنیم از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عربشاهی ، این عالم مجاهد و رزمنده و ایثارگر و خادم شهدا و خانواده های شهدا که روز گذشته به خاک سپرده شدند.ان شاءالله روح ایشان با اولیای الله محشور شود، ایشان زحمات زیادی کشیدند، در این چند ساله علمای زیادی را از دست دادیم ، قدردان علما باشیم و ان شاءالله راه آن عزیزان را ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.