خطبه های نماز عید سعید قربان

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است

عید سعید قربان/حج یکی از پایه های اسلام است/رزمایش پیامبر اعظم/ دولت در ماه های باقیمانده قوی تر عمل کند/ از استاندار محترم ،فرمانداران و مسئولین خدمتگذار تشکر ویژه داریم/ البته از کم کاری های برخی از مسئولین غافل نیستیم/اتحاد نمایندگان سیستان امید را در دلها زنده می کند/سپاه پاسداران در سیستان در کنار امنیت ، کارهای اشتغال زایی و معیشتی را سرلوحه گرفته است/تقدیر از بنیاد مستضعفان

امروز جمعه ۱۰ مرداد و ۱۰ ذی الحجه روز عید سعید قربان تبریک عرض می نماییم، روز عید سعید قربان روزی است که حضرت ابراهیم(ع) یکی از پیامبران اولی العزم مامور شدند تا اسماعیل فرزند خود را به پیشگاه خداوند متعال قربانی کنند، حضرت ابراهیم(ع) در این امتحان سربلند بیرون آمد ، به امر الهی تیغ گلوی اسماعیل را نبرید و دستور آمد که قوچ را قربانی کن. ما باید هر لحظه این آمادگی را داشته باشیم و آنقدر عبد خدا باشیم که به امر الهی از بذل جان خویش و عزیزان خود دریغ نکنیم. کاری که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام داد و به ظاهر مناسک حج را نیمه تمام گذاشتند و با قافله خود از مکه به سمت کربلا حرکت کرد و درواقع قربانیان خود را به منای کربلا آورد و در پیشگاه خداوند متعال اربا اربا شدند تا دین بماند.

دیروز روز عرفه بود و روز شهادت سفیر و نماینده امام حسین (ع) که خود ایشان در کوفه به شهادت رسیدند و فرزندانش در کربلا شهد شهادت را نوشیدند.

حج یکی از پایه های اسلام است ، همه ساله در ایام خاص حجاج از همه جای جهان در بیت الله الحرام جمع می شوند و اعمال شرعی و مناسک حج را که از حضرت ابراهیم(ع) به یادگار مانده است را انجام می دهند. امسال به جهت شرایط خاص بیماری کرونا حج تمتع تعطیل شد و فقط افرادی از عربستان اعمال را انجام می دهند. ان شاءالله به اذن خدای متعال و به برکت عبادات، توسلات و این ایام تا عید غدیر و به ویژه در ایام محرم که وقت ویژه توسل به سیدالشهداء است این ویروس منحوس در تمام جهان ریشه کن شود.

ان شاءالله مراسمات محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، در فضای باز و با شرایط ایام بیمار ی کرونا برگزار گردد.

حضرت آقا در پیامی که به مناسبت ایام حج صادر نمودند به اهمیت حج و ایمان به خدای متعال متذکر شدند، در این ایام اهمیت حج ابراهیمی را بیشتر متوجه شدیم، همچنین در بخشی از پیام معظم له فرمودند که اگر جهان اسلام روی اصول و ارزش ها بایستد و وحدت و اتحاد داشته باشند می توانند در اوج پیروزی ها باشند.

رزمایش پیامبر اعظم که به همت سبزپوشان سپاه پاسداران در بندرعباس برگزار شد، پرتاب موشک بالستیک که در زمین قرار داده شده بود در جهان بی نظیر است، اما فرزندان ایران اسلامی و سبزپوشان سپاه پاسداران این موشک را تولید نمودند. این از عنایات حضرت حق است.

امام راحل عظیم الشان فرمودند “ما می توانیم”، در همه عرصه ها توانستیم ثابت کنیم، هر کجا انقلابی عمل کردیم پیروز شدیم و جهان را مات و مبهوت کردیم و هرکجا از ارزش ها و راه شهدا فاصله گرفتیم عقب ماندیم.

تحریم های دشمن را همچنان که در برهه های مختلف در هم شکستیم ، اکنون نیز می شود با حرکت انقلابی و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عمل به فرمایشات ایشان ، تحریم ها را در هم بشکنیم.

امروز بار سنگینی بر دوش دولت و مجلس است و البته مردم هم وظایف خاص خودشان را دارند.

دولتمردان در این ماه های باقی مانده از دولت وظیفه دارند قوی تر از هر زمان دیگر کار و تلاش کنند و به داشته های ایران توجه کنند و توکل به خدای متعال داشته باشند، تعامل با جهان داشته باشند اما با رعایت عزت و شرف کشور.

اولویت اول مجلس شورای اسلامی معیشت مردم است، می بایست اختلافات شخصی و جناحی کنار رود و در کنار دولت با نظارت کامل حضور داشته باشند و اگر تخلفی دیدند به صورت انقلابی عمل کنند.

قوه قضاییه وظیفه خاص خود را برعهده دارد و کمر شکستن مفسدین اقتصادی اولویت قوه است و چنین نیز می باشد، رئیس محترم قوه قضاییه آیت الله رئیسی فرزند برومند سیستان که افتخار سیستان و جهان اسلام هستند در این میدان انقلابی عمل می کند.

در استان ما به حمدالله رایحه خوش خدمت به مشام می رسد، الحمدلله مسئولین مشغول به فعالیت هستند، از استاندار محترم ،فرمانداران شهرستان های استان و به ویژه فرمانداران منطقه سیستان و مسئولین خدمتگذار تشکر ویژه تشکر ویژه داریم، البته برخی مسئولین هستند که باید جوابگوی اوقاتی که هدر میدهند باشند، کم کاری ها از نگاه ها پنهان نیست و رسانه ها بیدار هستند.

از نمایندگان مردم شریف سیستان تشکر ویژه داریم، اتحاد، همدلی و در کنار هم بودن این دو بزرگوار امید را در دلها زنده می کند و قدرت ما را بیشتر می کند.

از سپاه پاسداران که در منطقه سیستان در کنار امنیت ، کارهای اشتغال زایی و معیشتی را سرلوحه گرفته است تقدیر می نماییم.

از ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در این ایام به سیستان سفر داشتند و کارهای بزرگی را در این چند ساله انجام دادند و در این سفر نیز قول های خوبی داده شد و قطعا تحول ایجاد خواهد کرد تشکر می نماییم.

شنبه ۱۱ مرداد روز جهانی شیر مادر

سه شنبه ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ، جوانان تاریخ مشروطه را مطالعه کنند.

چهارشنبه ۱۵ ذی الحجه ولادت امام هادی(ع) تبریک عرض می نماییم.

چهارشنبه ۱۵ مرداد سالروز شهادت شهید عباس بابایی، زندگی این شهید بزرگوار به عنوان برنامه سیر و سلوک الگو قرار گیرد.

پنج شنبه سالروز انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما ، آمریکا یعنی این و حقوق بشر آمریکایی یعنی این جنایت هولناک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.