عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت/رزمایش مواسات درون فامیلی راه اندازی شود/خبرنگاران چشمان تیزبین و حنجره رسای جامعه هستند

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:


حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:
صله رحم بر دو نوع است، نفس و با مال، یعنی کمک و دستگیری از خویشاوندان، راه اندازی

رزمایش مواسات درون فامیلی در این ایام می بایست سرلوحه باشد.البته اولویت در بخشش به خویشاوندان ازاموال شخصی است نه بیت المال.


امروز جمعه ۱۷ مرداد ،سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگارگرامی می داریم.
کار خبرنگار ، نگارش خبر است، اما به روشی که تاثیر اجتماعی داشته باشد، بیان مشکلات ، آسیب های اجتماعی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیان فرصت ها است. اصحاب رسانه و خبرنگاران چشمان تیزبین و حنجره رسای جامعه هستند، اگر رسانه و کار خبرنگاری در جامعه قوی باشد، جامعه رو به رشد می رود.
وظایف خبرنگار: تقوا در کار ، شجاعت، رعایت اخلاق حرفه ای، ترجیح حق مردم به منافع شخصی، دلسوز بودن، خود را سرباز نظام در عرصه رسانه دانستن و خلاصه کلام در میدان رسانه حاج قاسم سلیمانی باشند.
از اصحاب رسانه و خبرنگاران منطقه که در این چند سال خوش درخشیدند وهمچنین از صدا و سیمای استان ، مدیرکل محترم، رادیو شهری زابل و واحد خبر زابل تقدیر و تشکر می کنم.
از صدا و سیمای کشور و استان به جهت زحماتی که در ایام کرونا متحمل شدند، در کنار تیم درمان و مدافعان سلامت بودند و فرهنگ سازی را برعهده داشتند ، تشکر می کنم.
یاد شهیدان عرصه رسانه و خبر، شهید صارمی ، شهید محسن خزاعی اولین خبرنگار شهید مدافع حرم ، شهید ذوالفقاری و شهید برخوردار را گرامی می داریم.


شنبه ۱۸ ذی الحجه، ۱۸ مرداد ، عیدالله الاکبر ، عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت را تبریک عرض می کنم.
در حجه الوداع ، آخرین حج پیامبر اکرم(ص) و آخرین سال عمر مبارک رسول خدا(ص) ، مسلمانان از مدینه، عراق ، مصر و یمن هم آمده بودند، در بیابان خشک و سوزان غدیر خم ، در وقت اذان و اقامه نماز بر پیامبر اکرم(ص) ندا آمد: “یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ”(آیه ۶۷ سوره مائده) ( ای پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً (به مردم) برسان و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‌ای خداوند تو را از (خطرات احتمالی) مردم، نگاه می‌دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمی‌کند.)
پیامبر اکرم به جمعیتی که حضور داشتند فرمودند: “ایها الناس من اولی الناس بالمؤمنین من انفسهم؟؛ ای مردم چه کسی از همه مردم به مسلمانان از خود آنها سزاوارتر است؟” گفتند: خدا و پیامبر داناترند. پیامبر فرمود: خدا، مولای من است و من، مولا و رهبر مؤمنانم و به آنها از خودشان سزاوارترم. سپس فرمود: “من کنت مولاه فعلی مولاه؛ هر کس من مولای او هستم، علی مولای اوست.” سپس فرمودند:”اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و احب من احبه و ابغض من ابغضه و انصر من نصره و اخذل من خذله و ادر الحق معه حیث دار؛ خداوندا دوستان او را دوست بدار و دشمنان او را دشمن بدار، محبوب بدار آن کس را که او را محبوب دارد و مبغوض بدار آن کس را که او را مبغوض دارد، یارانش را یاری کن، و آنها را که ترک یاری اش کنند، از یاری خویش محروم ساز و حق را همراه او بدار و او را از حق جدا مکن” سپس فرمودند: “الا فلیبلغ الشاهد الغائب؛ آگاه باشید، همه حاضران وظیفه دارند این خبر را به غائبان برسانند.” وحی خدا نازل شد و این ایه را بر پیامبراکرم(ص) خواند: “الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی …” (امروز ایین شما را کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم.).


دوشنبه ۲۰ ذی الحجه سالروز ولادت حضرت امام موسی بن جعفر الکاظم (ع) تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.