روز مباهله/سالروز بازگشت آزادگان/گلزار شهدا به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود/لزوم بصیرت در جنگ اراده ها/ از تحریف دشمن غافل نشویم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۴ مرداد ۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس سفارش به تقوا و رعایت حدود الهی بیان نمودند:
امروز جمعه ۲۴ مرداد ، ۲۴ ذی الحجه ، روز خاتم بخشی امیرالمومنین امام علی(ع) و نزول آیه شریفه “إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاهَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَهُمْ رَاکِعُون”
وهمچنین امروز سالروز مباهله پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان نجران

یکشنبه ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به وطن در سال ۱۳۶۹ ، یاد شهدا و امام راحل عظیم الشان را گرامی می‌داریم، نکند در گذر زمان ایثارگران فراموش شوند، آنها آماده شدند برای انقلاب و پرچم توحید بذل جان کنند، عزیزانی شهد شهادت نوشیدند و عده ای نیز عضوی از بدن را تقدیم کردند و تعدادی نیز رخت اسارت پوشیدند. مسئولین بیش از همه وظیفه دارند درد دلهای این بزرگواران را بشنوند و به مسائل و مشکلات رسیدگی کنند، هیئت رزمندگان اسلام در زابل تقویت شود، هیئت رزمندگان اسلام در تهران، کرمان و دیگر شهرها نورافشانی می کند، در زابل نیز هیئت رزمندگان اسلام باید جایگاه خودش را پیدا کند، در گماشتن مسئولین بنیاد شهید در سراسر ایران دقت شود، مسئول بنیاد شهید باید نشاط فرهنگی و روحیه جهادی داشته باشد گلزار شهدا می بایست به دانشگاه و قطب فرهنگی شهر تبدیل شود، شهدا به فرموده رهبر معظم انقلاب امام زادگان عشق هستند،مسئولین باید از این ظرفیت استفاده کنند، گلزار شهدا می بایست به محل جلسات علمی، کارگاه‌های آموزشی علوم سیاسی و بصیرت افزایی، محلی باشد برای تبیین ، شرح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جلسات علمی نوجوانان و جوانان در این مکان تشکیل شود و مکانی باشد برای بازخوانی ۸ سال جنگ تحمیلی که ما چونه آن را به ۸ سال دفاع مقدس تبدیل کردیم، گلزار شهدا مکان مقدسی است که ابدان مقدس شهدا در آن قرار گرفته و روح مطهر آنها آنجا حاضر است .اگر فراموش کنیم در دام تحریف دشمن قرار می گیریم.مسئولین از این ظرفیت ها غافل نشوند.
دشمن برای اینکه انقلاب ما را شکست دهد و دوباره ایران را زیر سلطه خودش در بیاورد وتبدیل به مستعمره خود کند، جهت رسیدن به اهداف پلیدش جنگ نظامی راه انداخت و شکست خورد، جنگ نرم، عملیات روانی را اندازی کرد، جنگ اقتصادی با تحریم های شدید راه انداخت، در واقع جنگ امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ اراده ها است، در جنگ اراده ها ، تهدید ، تردید، تحریف و تحریم هست اما باید بصیرت داشت.
واقعیت این است که دشمن در میدان واقعی در سه جنگ نظامی،اقتصادی و فرهنگی شکست خورده است، ضربه زده اما پیروزی از آن ما بوده است. این مشکلات اقتصادی هم ۸۰ درصدش برمی گردد به سومدیریت دولتمردان در دولت های مختلف، مثلا همین جاده زابل-زاهدان و تکمیل نشدن آن ربطی به تحریم ندارد ، این از بی عرضگی مسئولین و عدم اتحاد ما است.
در جنگ فرهنگی هم ما پیشرفت های زیادی داشته ایم و دشمن را شکست داده ایم، اگر هنوز به وضع مطلوب نرسیده ایم باز هم به خودمان باز می گردد ، با مدیریت صحیح ، وحدت رویه و هم افزایی دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود. برگزاری اعتکاف ها ، اربعین حسینی، هیئت ها و تربیت میرحسینی ها، حججی ها از نقاط روشن فرهنگ انقلاب اسلامی است.
در بعد جنگ نظامی هم دشمن را شکست دادیم، در اوج تحریم ها به اوج پیشرفت رسیدیم، چون در این زمینه بخصوص انقلابی تر عمل کردیم،
موشک‌های بالستیک درون زمین محصول عمل انقلابی است.
وقتی دشمن در میدان واقعی شکست خورد، وارد مرحله دیگری می‌شود، به تعبیر رهبر معظم انقلاب “اختلال در دستگاه‌های محاسباتی” ایجاد می کند، اختلال در دستگاه عقل، فطرت و سنجش صحیح و خلاصه دچار خطای در محاسبه می‌ کند.
دشمن سعی در تحریف دارد، واقعه عاشورا و سعی دشمن برای تحریف این واقعه:
۱-مسئله را شخصی و دعوای بنی امیه و بنی هاشم عنوان کردن.
۲- خارجی و خروج بر علیه خلیفه رسول خدا جلوه دادن.
۳- برای جاه و مقام جلوه دادن
۴-به هلکه انداختن خویشتن

تحریف مبانی انقلاب نیز اکنون از جانب دشمن دنبال می‌شود:
۱-حمله به اساس مبانی فقهی و روایی انقلاب
۲- هجمه به خواستگاه انقلاب ، قم و حوزه‌ علمیه قم
۳- تحریف تاریخ و تحریف وقایع و روایت‌ها

جنگ ، جنگ اراده ها است، جنس تحریف از جنس فرهنگ است و جنگ فرهنگی است. لذا اهالی فرهنگ و قلم ، صاحبان تریبون و رسانه و مسئولان فرهنگی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نقش مهمی بر عهده دارند.
انواع تحریف:

۱-کتمان حقایق ،نادیده انگاشتن پیشرفت‌های نظامی‌، علمی و دستاوردهای کشور،
۲- بزرگنمایی مشکلات و کوچک نمایی دستاوردهای جبهه خودی با سلاح تحقیر و تذلیل
۳- تغییر در قطعات روایات انقلاب

در نظر دارند تا حقایق را برای نسل چهارم و پنجم انقلاب وارونه جلوه دهند ، نقاب از چهره استکبار جهانی بردارند و جنایات شان را توجیه کنند ، منافقینی که در کارنامه خود سربریدن ، آتش زدن و ترور ۱۷ هزار بیگناه را دارند را خوب جلوه دهند و اعدام‌های سال ۶۷ را تحریف کنند و جای جنایتکار را عوض کنند و یا آنچه در مورد سینما رکس آبادان که این هفته سالگرد آن واقعه خونین است ،بیان می‌شود و این واقعه را تحریف می‌کنند.

تردیدافکنی در جوانان و نهادینه کردن ما نمی توانیم و همچنین تئوری سازی توهم توطئه و کوچک انگاری دسیسه های دشمن، فرافکنی و فرار از پاسخگویی ، زیرسوال بردن جریان مقاومت و مدافعان حرم نیز از انواع تحریف دشمنان است. امروز بیش از زمان دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی تهدید می شود، لذا بصیرت و حضور در میدان لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.