ماه محرم، ماه حزن ، ماتم و عزای ابی عبدالله الحسین(ع) / روز جهانی مسجد/ قوه قضاییه با شجاعت کار خویش را ادامه دهد/ روز پزشک/ هفته دولت/ از نیروهای بومی در انتصابات استفاده شود

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس از سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

امروز جمعه ۳۱ مرداد و یکم محرم الحرام است، محرم ماه حزن ، ماتم و عزای ابی عبدالله الحسین(ع)  تسلیت عرض می نماییم.

امسال می بایست هر خانه یک حسینیه شود، تعداد محافل در محلات افزوده گردد، هیئت ها خانگی راه اندازی شود اما تراکم جمعیت کمتر شود،رعایت اصول بهداشتی و عمل به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا  فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، ضدعفونی و استفاده از ماسک حتما انجام شود، سردرب هر خانه بیرق عزای امام حسین(ع) بلند شود و در دهه محرم همه مشکی پوش عزای اباعبدالله الحسین(ع) باشیم ، این سنت اهل بیت(ع) است، امسال ان شاءالله ندای امام حسین(ع) بیش از هر سال دیگر شنیده می شود. در محافل هدف امام حسین(ع) بیان گردد، گریه صرف نباشد، گریه خیلی عظمت دارد اما موقعی در پیشگاه خداوند متعال منزلت واقعی می یابد که بدانیم هدف امام حسین(ع) چه بود و برای چه قیام کرد. امام حسین(ع) فرمودند: “اُریدُ اَن اَمُرَ بالْمَعْروف وَاَنْهی عَنِ الْمُنْکَر وَ اَسیرَ بِسیره جَدّی” (قیام من برای طلب اصلاح در امت جدم و پدرم علی (علیه السلام) و برخاستم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم.) این ها باید در محافل و مجالس ابی عبدالله الحسین(ع) بیان شود، این مطالب می بایست در مساجد و حسینیه ها تبیین شود تا دین مردم محکم گردد، بیان معارف اهل بیت(ع) ، احکام ، عقاید و بصیرت دینی نیز سرلوحه خطبا باشد.

امروز جمعه ، سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و روز جهانی مسجد گرامی می داریم.

یزید زمان مان را باید بشناسیم، “کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا” ، شروع روز عاشورا از سپیده دم روز دهم محرم الحرام سال ۶۱ هجری قمری بود اما پایانش با غروب آفتاب آن روز نیست، هنوز قیام عاشورا پرچمش بالا است ، ” هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی” و ” هَلْ مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ” هنوز شنیده می شود، در هر زمان که هستی باید لبیک یا حسین(ع) بگویی ، انقلاب ما، ادامه انقلاب عاشوراست، انقلاب ما “لبیک یا حسین” است. ندای عاشورایی که از حنجره امام راحل عظیم الشان برخاست و شهدا و ملت ایران لبیک گفتند، ، ندای امام حسینی که از حنجره امام خامنه ای برخاسته را سلیمانی ها ، حججی ها و خزایی ها لبیک گفتند. قدر نعمات را بدانیم، قدر این مملکت امام حسینی را بدانیم و به قول سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی که محرم امسال نیستند که فرمودند: “ما ملت امام حسینیم ، ما ملت شهادتیم” ، قدر نعمت نظام اسلامی را بدانیم ، قدر نعمت استقلال و آزادی را بدانیم، قدر نعمت عزت و شرف را بدانیم ، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم ، انقلابی باشیم و با مشکلات مبارزه کنیم.

می بایست با مفسدین وآنهایی که از بیت المال اختلاس می کنند مبارزه کرد، قوه قضاییه با همین شجاعت کار را ادامه بدهد ، کمر مفسدین اقتصادی را بشکنید، کمر آقازاده هایی که با سواستفاده از مقام و رانت و ویژه خواری حیثیت نظام را زیر سوال می برند باید شکسته شود.

به هوش باشیم ، بعضی از منافقین داخلی که خودشان و هم حزبی هایشان باعث این اختلاس ها و شکاف های طبقاتی هستند، تلاش می کنند که اینها را به پای اصل انقلاب بنویسند، که این بزرگترین جنایت ها است.

شنبه ۲ محرم الحرام ، سالروز ورود کاروان ابی عبدالله الحسین(ع) به کربلا است، این هنرخود اهل بیت(ع) است که به صورت روزشمار برای ابی عبدالله الحسین(ع) عزاداری می شود، با کاروان کربلا از مدینه تا مکه، از مکه تا کربلا تا کوفه تا شام وتا کربلا و تا مدینه.

شنبه یکم شهریور روز بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک را گرامی می داریم، به پزشکان و کادر درمان که در این روزهای کرونایی زحمت می کشند خسته نباشید خداقوت عرض می نماییم و یاد شهدای مدافع سلامت را گرامی می داریم.

یاد شهید لاجوردی را که توسط منافقین کوردل در سال ۱۳۷۷ ترور شد، شهید مظلومی که منافق شناس بود.

یکشنبه ۲ شهریور آغاز هفته دولت ، برای دولتمردان آرزوی موفقیت داریم، سعی کنند قدر لحظات خدمت را بدانند و به فکر مردم باشند، برای هر میز خدمت خون ۷۲ شهید بر زمین ریخته است، تلاش های زیادی شده اما کاستی ها هم زیاد است، به فکر مهار تورم باشند، به فکر مردم مستضعف و اقشار کم درآمد جامعه باشند، در استان ما هم کارهای خوبی انجام شده و هم می شود.

سواحل مکران فرصت خوبی است، با سه کشور هم مرز بودن فرصت خوبی است، کارهای خوبی انجام شده ولی می بایست مدیریت ها تصحیح شود. شاید در سالهای متمادی از اول انقلاب اگر در استان ما نیروهای بومی در راس امور اجرایی می بودند ( تاکید می کنم بحث بنده در امور اجرایی است اما در مسائل و مسئولیت های امنیتی اقتضائات خاصی است که در همه کشور از جمله استان ما رعایت می شود) نوعی احساس تعلق خاطر داشتند وضع استان ما بهتر می بود اما دوقطبی سازی هایی شد و از اختلاف نیروهای بومی به نفع غیربومی ها استفاده شد که تا الان و بلکه در این برهه شدیدتر از همه زمانها است یا عزیزان از نیروهای بومی استان ، شیعه و سنی ، بلوچ و سیستانی استفاده کنند و یا اگر مقدور نیست و منافع اجازه نمی دهد اسم استان را عوض کنند ، مثلا بگذارند استان خراسان خیلی جنوبی و استان خراسان چهارم، در مثل مناقشه نیست.

هفته دولت فرصت خوبی است تا دولتمردان خدماتشان را به مردم بیان کنند و رسانه ها هم منتشر نمایند و نظارت داشته باشند، این طور نباشد که فقط کم کاری ها بیان شود بلکه باید خدمات نیز بیان شود.

به مسئولین محترم ، نمایندگان دولت در استان ، استاندار محترم سیستان و بلوچستان ،فرمانداران ، فرماندار محترم شهرستان زابل عرض خسته نباشید و آرزوی موفقیت داریم، اگر نقد یا صحبتی هم بیان می شود از روی دلسوزی است ، ما همه را دوست داریم اما بیش از اینکه مسئولین را دوست داشته باشیم نظام اسلامی را دوست داریم و متوجه خون شهدا هستیم تا وظیفه خویش را به درستی انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.