عاشورا و تاسوعای حسینی/هر خانه یک حسینیه/ نصب بیرق عزا درب منزل/تشکر از بانیان محافل امام حسین(ع)/ سالروز انفجار نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر/روز تجلیل از اسرا و مفقودین

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۷ شهریور ۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تسلیت عرض می نماییم،رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه ، همانا حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، تقوا یعنی حرکت به سمت حسین(ع)، در کشتی نجات قرار گرفتن، اوصاف یاران امام حسین(ع) را آموختن و از اوصاف دشمنان اباعبدالله الحسین(ع) دوری جستن، تقواست. آنهایی که در منجلاب انحرافات گرفتار شدند و در دریاهای مواج اعتقادی و غیراعتقادی در حال غرق شدن خستند، ساحل نجات ، چراغ هدایت و کشتی نجات امام حسین(ع) است.

دلها را با حضور در محافل اباعبدالله الحسین(ع) نورانی کنیم ، هرخانه  به حسینیه تبدیل شود و اعضای خانه در محرم و صفر مجلس پرپا کنند، درب هر منزل بیرق عزا نصب کنیم، بد است که وقتی در کوچه یا محله وارد می شویم رنگ و بوی محرم دیده نشود، پیر و بزرگ ما فرمودند: هر چه داریم از محرم و صفر است ، رزق سال ما از محرم و صفر است. دل ها را با شرکت در مجالس نورانی کنیم.

مجالس اباعبدالله الحسین(ع) بهتر از هر سال برگزار می شود، دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همواره مدنظر باشد، اطعام و نذورات با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمع انجام شود، بهتر است نذورات را به درب خانه ها تحویل دهیم.

ان شاء الله به برکت توسلات ، اشک و انابه برای غریب کربلا ، همه گرفتاری ها و این ویروس منحوس کرونا از تمام جهان ریشه کن شود.

شنبه ۸ شهریور ،نهم محرم و تاسوعای حسینی است، دسته جات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با تاکید در فضای باز عزاداری اباعبدالله را برپا داشته باشند.

شنبه ۸ شهریور ، سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، یاد امام راحل عظیم الشان و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دولت را گرامی می داریم، هفته دولت را گرامی می داریم و حضور دولتمردان ، رئیس جمهورمحترم، استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران و مسئولین خسته نباشید عرض می کنیم و ازتمامی مسئولینی که به طور واقعی خدمت بی منت می کنند تقدیر و تشکر می نماییم و برای برخی از مسئولین که سهل انگاری و سومدیرت دارند و تلاشی برای تصحیح مدیریت خویش ندارند، آرزو داریم از این اشتباهات دست بردارند و این یکسال باقی مانده عمر دولت را جهادی کار کنند. رهبرمعظم انقلاب بیان فرمودند: سه ۱۰۰ روز به علاوه ۶۵ روز فرصت های باقی مانده برای دولت است.

در استان ما کارهای زیادی در حال انجام است، طرح های نیمه کاره می بایست به اتمام برسد. ما هم دعاگوی خدمتگذاران به مردم هستیم و از هر مسئولی که نوکر مردم باشد شرعا و عقلا وظیفه دارم که حمایت کنم و قطعا حمایت کرده و خواهم کرد.

یکشنبه ۹ شهریور ۱۰ محرم و عاشورای حسینی سالروز شهادت جانسوز امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت عرض می نماییم. در این روز هم دسته جات با رعایت اصول بهداشتی جلوی مساجد عزاداری کنند. در این روز حتما زیارت عاشورا قرائت شود.

دوشنبه ۱۱ محرم، رساندن سر مبارک ابی عبدالله الحسین(ع) به کوفه توسط خولی (لعنه الله علیه) و روز حرکت دادن اسرای کربلا به سمت کوفه می باشد. این روز ، روز تجلیل از اسرا و مفقودین نام گذاری شده است.

سه شنبه ۱۲ محرم، به روایتی شهادت امام زین العابدین(ع) در سال ۹۵ قمری، و روز ورود اسرای کربلا به کوفه است.

همه کربلایی باشیم ، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ، قدردان انقلاب اسلامی باشیم که ادامه قیام عاشورا است، به قول سردار دلها ما ملت امام حسینیم ، ما ملت شهادتیم.

از بانیان محافل امام حسین(ع) ، مبلغین ، مداحان و نوکران ابی عبداالله الحسین(ع) تقدیر و تشکر می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.