تاکید می کنم این خطبه نه به معنای استعفای بنده هست و نه خداحافظی است و صرفا گزارش کار است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۱۴ شهریور ۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس سفارش به تقوا و رعایت حدود الهی بیان نمودند:

ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت عرض می نماییم،از فرصت مجالس اباعبدالله الحسین(ع) غافل نشویم ، بهترین فرصت برای تهذیب نفس وخودسازی همین مجالس هست،اشک بر ابی عبدالله الحسین(ع) و توسل به حضرت اکسیر اعظم است، همه آن هایی که به جایی رسیدند، علمای سالکی که به بلندای مقام بندگی رسیدند، یکی از برنامه هایشان توسل ویژه و مدام به اباعبدالله الحسین(ع) بوده و هست.

  محرم امسال از شرایط خاصی برخوردار بود، شیوع بیماری کرونا در جهان که کل دنیا را درگیر کرده بود، محدودیت هایی را موجب شد، حرم ها، مشاهد شریفه و مراسم حج تعطیل شد و تاثیری در بعضی از مراسمات من جمله عزاداری ماه محرم گذاشت ، اما در دارالولایه سیستان به برکت ارادت مردم به ساحت مقدس اهل بیت(س) ،مراسمات با شکوه تر و موثرتر از گذشته با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و اصول بهداشتی برپا شد.

جلوی درب هر منزل یک پرچم عزا نصب شود، این حداقل کاری است که برای مظلوم کربلا می توانیم انجام دهیم. هر منزل محلی برای عزای امام حسین(ع) است، تراکم جمعیت را در مجالس کم کنیم، اگر در محلات سه مجلس پنج تن برگزار می شد ، الان ده مجلس برپا شود، شرکت کنندگان با فاصله گذاری اجتماعی در مجالس تقسیم شوند. امام راحل عظیم الشان فرمودند: ما هرچه داریم و اسلام هرچه دارد از محرم و صفر است. دشمن سعی داشت در این برهه ای که کرونا همه جا را فراگرفته بود در میان ملت ما دو قطبی دین و سلامت راه بیاندازد، دو قطبی کاذب ، معنویت و سلامت یعنی یا دین داشته باش یا سلامت، هر دو با هم نمی شود، این دو قطبی کاذب است.

همه اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم و اول از خودمان شروع کنیم.

از همه خادمین اباعبدالله الحسین(ع) ، مردم ، وعاظ، مداحان و مسئولین هیئات و مساجد به جهت برپایی مجالس تقدیر و تشکر می کنیم، همچنین از نیروهای امنیتی در وزارت اطلاعات ، اطلاعات سپاه ، سبزپوشان سپاه پاسداران ، بسیج ، نیروی انتظامی و ارتش که امنیت مجالس را تامین کردند تشکر و قدردانی می کنیم که اگر زحمات این عزیزان نبود مجالس با این کیفیت برگزار نمی شد.

یاد شهدا، امام شهدا و علمای بزرگ دین بالاخص شهید آیت الله قدوسی ، مرحوم سید بن طاووس ، شیخ بهایی ، شهید سید اسدالله مدنی شهید محراب و امام جمعه تبریز و شهدای ۱۷ شهریور در میدان ژاله را گرامی می داریم.

قصد دارم گزارش کار چندساله خدمت خویش را به شما مردم عزیز شهرستان زابل و همه سیستانیانی که صدا وسخن بنده را الان و یا بعد می شنوند و یا به صورت مکتوب می خوانند ، ارائه کنم، البته تاکید می کنم این خطبه نه به معنای استعفای بنده هست و نه خداحافظی است و صرفا گزارش کار است.

بنده در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ همزمان با میلاد باسعادت امام جواد(ع) اقامه نمازجمعه کردم، این روز را به جهت میلاد امام جواد (ع) و نامه تاریخی حضرت جوادالائمه(ع) به والی سیستان به فال نیک گرفتم. کارهای زیربنایی در طول ۶ سال خدمت صورت گرفت، ارتباط مستمر با مردم عزیز ، خصوصا جوانان و نوجوانان ، دانش آموزان ، دانشجویان، جامعه علمی ، فرهنگی، حوزه و دانشگاه ، طلاب و فضلا در راستای بسط و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان رسالت اصلی یک امام جمعه صورت گرفت ، با کارهای علمی و خرد جمعی مشکلات منطقه ، ظرفیت ها ، فرصت ها و آسیب ها مطالعه، شناسایی و جمع آوری شدند، جلسات محفل انس هرهفته و ماهانه با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه برگزار شد.

قدم اول جهت نشر معارف دین و اهمیت پیوست فرهنگی ، برای پیشرفت و آبادانی منطقه تقویت حوزه علمیه موجود در مصلی بود، تکمیل بنای حوزه، ساخت ۸ واحد استادسرا و سه واحد خانه در خارج مجموعه، ساخت حجره و کلاس درس ، تاسیس حوزه علمیه سطوح عالی دارالولایه جهت جلوگیری از هجرت طلاب به قم و امکان ادامه تحصیل در زابل و رفع نیاز مساجد ، رایزنی جهت راه اندازی شعبه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در زابل، اجرای دوره تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آقا و تدوین و ایراد خطبه ها در همین راستا از اهم اقدامات می باشد.

فرصت مرز، نیروی جوان آماده کار، ظرفیت های منطقه ، مشکلات ، سومدیریت، ویژه خواران و مفسدین اقتصادی که فرصت های شغلی را از مردم گرفته بود و عدم روحیه مطالبه گری ، ترس از بیان مطالبات وجود داشت.

ورود ما به مسائل اجتماعی با شناخت کامل بود، بنده بارها با لباس مبدل در محله ها و روستاها و در بین محرومین حاضر شدم که یک درصد آن رسانه ای شد، با رعایت اصل تعامل با مسئولین (تعامل بله معامله نه) و ایجاد فضای مناسب نقد و مطالبه گری صحیح جوانان که مورد تاکید حضرت آقا است، نتیجه اش تقویت روحیه مطالبه گری ، ایجاد نشاط اجتماعی ، زنده شدن رسانه ها ، بیشتر دیده شدن رسانه ها و حضور هر چه بیشتر جوانان در مسائل اجتماعی شد، جوانان که دیدند امام جمعه شان به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ورود متفاوتی دارد، با دلگرمی به مطالبه گری پرداختند.

عزیزان در این چند سال بهترین نوع تعامل با مسئولین را داشتم، البته تعامل ، نه معامله ، حامی مسئولینی بودم که سالم بودند و قصد خدمت به مردم را داشتند، هم بنده ایشان را دوست داشتم و هم آنها بنده را دوست داشتند. اما جلوی مسئولینی که مشکل یا سومدیریت داشتند و جبران نمی کردند و یا دچار فساد مالی بودند و عضو مافیای دام و سوخت بودندو عده ای از این مفسدین اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شدند، ایستادم . در آینده ان شاءالله نقاب از چهره بعضی از این مفسدین برداشته خواهد شد. در این سالها تهدید شدم، فحش خوردم که اینها چیزی نیست ، حاضریم در این راه جان بدهیم.

یکی از این کارهای ابتکاری تشکیل گروه های مفاز است، مفاز دانشجویی، دانش آموزی، حوزوی و رسانه ای که از اندیشه نخبگان در اتاق فکر شهرستان استفاده شد و همچنین امیدوارم مجمع انس(اندیشه های ناب سیستان) که متشکل از اندیشمندان، صاحب نظران و مسئولین منطقه هست تشکیل شده است، ادامه پیدا کند.

عزیزان به عنوان یک سیستانی به جرات می توانم ادعا کنم که طرح هایی که در این چند سال در حوزه مسئولیت بنده انجام شده است ، در سطح کشور کم نظیر است، طرح شهید حججی، طرح شهید حاج محب فارسی ، طرح مجمع خیرین منطقه و دوره های بلند مدت و کوتاه مدت از مهم ترین طرح های اجرایی است.

با افتخار و در حالی که حمد خداوند بر لب دارم می گویم که حتی یک ریال سرمایه گذاری نکردم و اگر به قم برگردم در حالی است که خانه ام همان خانه قبلی و ماشینم همان ماشین است. بنده کار انقلابی و جهادی را شروع کردم پس باید بر این ادعایم عملا هم می ماندم، با وجود این همه فعالیت مسئولین مربوطه در تهران به خاطر فشار زاهدان قصد جابجایی بنده را دارند، بنده اصراری بر ماندن ندارم، اگر صلاح دانستند که بروم در اسرع وقت به قم برمی گردم ، و افوض امری الی الله.

ظاهرا ادعا می شود که یک تقابلی شکل گرفته است، و جالب است که عملکردها طوری است که یعنی تقابل بین بنده که بومی اینجا هستم و اینجا خانه ماست وآن آقای غیربومی وجود دارد و در اینجا بنده باید بروم و این خطرناک است و در هیچ جای کشور این نحو برخورد با مردم یک منطقه به غیراز اینجا مرسوم نیست. بیان مطلبی که در خطبه قبل گفتیم که از استعدادهای بومی شیعه و سنی ، بلوچ و سیستانی استفاده کنید، برای آقایان سخت آمده و فردایش عکس العمل نشان دادند. البته دوره این گونه کارها گذشته و مردم حواسشان هست، ان شاءالله. سالها است که دو قطبی سازی کردند و از آب گل آلود ماهی گرفتند و الان هم به صورت اتوبوسی نیرو از خارج استان می آورند، انگار با یک استان عقب مانده از لحاظ نیروی انسانی مواجه هستند.

سخنی با استاندار محترم ، کارهای شما را زیرنظر داریم ، از انتصابات شما باخبریم، البته هشدار ما را جدی نگرفتید که بازتابش را خواهید دید. سخنی هم با جناب حجت الاسلام والمسلمین محامی داشته باشم، برای استان در مورد شما هر آنچه خیر هست را آرزو داریم.

در پایان مردم عزیز همه شما را به خدای بزرگ می سپارم ، تاکید می کنم این خطبه استعفای بنده نیست و هرگز استعفا نداده و نخواهم داد. کوتاهی های بنده را ببخشید و حلالم کنید، عزیزان قدر انقلاب اسلامی را بندانید، قدر رهبر معظم انقلاب را بدانید، ان شاءالله مثل شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت باشیم. کم کاری و خیانت مسئولین را به پای انقلاب ننویسید و همیشه انقلابی باشیم، در انتخاب هایمان در تمامی انتخابات ها، ریاست ، مجلس، شورای شهر و روستا و… دقت کنیم. برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به مثل شهید حسینی طباطبایی باشیم، برای نظام میرحسینی ، عالی و منصور ندیم باشیم و در یک کلام برای ولایت ، شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.