خطبه های نمازجمعه ۲۸ شهریور۹۹

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۸ شهریور۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

فردا اول ماه صفر ، سالروز ورود اسرای کربلا به شام.

دوشنبه ۳ صفر بنابه روایتی سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) در سال ۵۷ هجری قمری که یکی از اسرای کربلا هستند که درآن زمان حدود ۳ الی ۴ سال داشتند.

محافل و مجالس ابی عبدالله الحسین(ع) را گرم نگه داریم. بیرق عزا ۲ ماه برافراشته است، لباس سیاه ۲ ماه برتن است، با قافله امام حسین(ع) به کربلا آمدیم تا عصر عاشورا بودیم و با قافله اسرا به کوفه حرکت کردیم و با همان قافله قدم به قدم و منزل به منزل آمدیم، عزادار واقعی کسی است که با همان قافله فردا به شام برسد. اینگونه باید قیام عاشورا را مطالعه کنیم. اسلام هرچه دارد و ما هرچه داریم از محرم و صفر است. حداقل با نصب یک پرچم جلوی منزل محافل اباعبدالله الحسین(ع) را زنده نگه داریم.

چهارشنبه این هفته سالروز شهادت حضرت رقیه(س) است، کسانی که تا کنون مجلسی برپا نکردند ، بهترین فرصت برای اقامه عزا است.

دوشنبه ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله در سال ۱۳۵۹ و آغاز هفته دفاع مقدس، یاد شهدا و امام شهدا که پرچم توحید و عاشورا را برافراشتند را گرامی می داریم. ۸ سال دفاع مقدس مصداق بارز “قد برزالاسلام کله الی شرک کله” است، تمام اسلام در قامت جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام کفر و شرک در قالب حزب  بعث ظاهر  شد. ۸ سال جنگ خانمان سوز علیه ایران که در جبهه اسلام ، با ایمان راسخ مردم و پایداری و مقاومت به هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد، ما برای بصیرت بیشتر ، ایمان راسخ تر برای اینکه همان روحیه جهاد میرحسینی ها، باکری ها، عالی ها و باقری ها و سلیمانی ها را زنده نگه داریم، می بایست تاریخ ۸ سال دفاع مقدس را خوب مطالعه کنیم، یکی از بهترین فرصت ها، هفته دفاع مقدس هست، همه دستگاه ها و ادارات ، مدارس، مساجد در این هفته می بایست فعالیت ویژه داشته باشند.

 در این برهه و در گام دوم انقلاب بسیار نیازمند مطالعه شخصیت شهدا و رزمندگان اسلام هستیم،شهید عالی چند سال داشتند؟ شهید میرحسینی وقتی شهید شدند ۲۳ سال داشتند، وقتی شخصیت ایشان را مطالعه می کنیم و زمانیکه سخنرانی های او را مطالعه می کنیم انگار یک شخص ۵۰ یا ۶۰ ساله ای است که تمام عمرش را درحال مطالعه به سر برده است. الان در میدان جنگ اقتصادی هستیم، سخت ترین دوران ها، همان دوران جنگ ۸ ساله بود که در آن  دوران جوانان ما، آن سربازان ولایت که در میدان جهاد اکبر و مبارزه با نفس پیروز شده بودند در جهاد اصغر حماسه ها آفریدند. ما با آن جوانهای آسمانی در جنگ پیروز شدیم و این برای دولتمردان درس بزرگی است، ما نیازمند وزیر و مدیر از جنس حاج قاسم سلیمانی هستیم که باتقوا، پاکدست،شجاع و معتقد به مبانی انقلاب باشد. خود را سرباز ولایت بداند و یکی از شئون عاقبت به خیری را سربازی ولایت بداند و چشم امید و توکلش به قدرت لایزال خداوند متعال باشد.

دولتمردان به گرانی های افسارگسیخته توجه کنند، مردم تحت فشار هستند، وزرا، مسئولین، رئیس جمهور محترم هرازگاهی شده با لباس مبدل در جمع مردم حاضر شوند و درد مردم را بشنوند. با توجه به دانشمندان جوان وانقلابی ، همان هایی که علارغم تحریم ها، در صنعت دفاعی جهان را مات و مبهوت کردند،تولید داخلی را تقویت کنند. با چشم امید به وعده شیطان بزرگ در برجام، اقتصاد کشور را شرطی کردید و الان اشتباه بزرگتر نگاه به نتیجه انتخابات چند ماه دیگر آمریکا است که جو بایدن دموکرات بیاید یا ترامپ جمهوری خواه،چه فرقی می کند؟ سگ زرد برادر شغال است.

چند نکته مهم در مورد موضوعات منطقه سیستان:

مسئولین به مشکل کمبود و افت فشار آب در روستاها و همچنین بوی بد آب توجه کنند، مردم در این موارد شکایاتی دارند، می شود با یک مدیریت صحیح این مشکلات را حل کرد.

مسئولین به مشکلات کشاورزان رسیدگی کنند؛ آب کشاورزی به موقع رهاسازی شود تا کشاورزان بتواند برای کشت برنامه ریزی نمایند، اگر آب بدموقع رهاسازی شود هم هدررفت آب داریم و هم کشاورز به نتیجه مطلوب نمی رسد.

صیادان عزیز هم در مورد رهاسازی ماهی در چاه نیمه چهارم درخواست هایی دارند، ما هم در این مورد مکاتباتی با مسئولان داشتیم، مسئولان به این خواسته ها توجه کنند.

در رابطه با طرح انتقال آب به مزارع سیستان بارها تاکید کردیم که ابهامات در این طرح زیاد است، اصل طرح بسیار عالی که اگر به نتیجه برسد یک تحول اقتصادی را منجر می شود اما در مرحله اجرا ابهامات زیادی دارد. درصد اعلامی میزان پیشرفت طرح با درصدی که به صورت میدانی دیده می شود تفاوت دارد، دستگاه های نظارتی به این موارد دقت کنند.

عدم پرداخت حقوق و معوقات کارگران و کارکنان که حدود ۸ ماه حقوق نگرفتند واقعا درد است، مسئولان توجه کنند و از یک ردیف بودجه دیگر فعلا این معوقات را پرداخت کنند و آنهایی که تخلف کردند به تخلف شان رسیدگی شود. نگذارید در این گرانی ها ۸ ماه یک کارگر بدون حقوق بماند، آیا می تواند زندگی کند؟ مسئولان دقت کنند ، توجه کنند ، نگذارند آه یک کارگر زندگی شان را بگیرد. مسئولان یا مسئولیتی را نپذیرند و اگر می پذیرند باید مراقب تمام عزیزان زیرمجموعه خود باشد تا به آنها ظلم نشود.

مسئولان به بهداشت مدارس توجه نمایند،آموزش و پرورش دقت لازم را داشته باشد،ارائه دروس در فضای مجازی مورد دقت بیشتری قرار گیرد و در فضای حقیقی با رعایت اصول بهداشتی انجام شود تا عزیزی سلامتش به خطر نیافتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.