بنای ما بر این است که تا آن جایی که توان ما هست و کاری از دستمان بر می آید برای رونق دادن به سفره مردم کار کنیم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۱۱ مهر ۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل پس از سفارش به رعایت تقوا بیان نمودند: در سایه تقوا، پرهیزکاری و دوری از گناه انسان عاقبت به خیر خواهد شد، رعایت حریم حلال و حرام الهی باعث می شود خدای متعال در سختی ها راه نجات قرار دهد، تقوا به معنای پرهیز است لذا انسان باید  از کاری که موجب خشم خدای متعال شود پرهیز نماید.گناه باعث سختی در زندگی است ، البته تمام علت نیست، رعایت تقوا و پرهیز داشتن و دوری از غضب خدای متعال، موجب هدایت و راه نجات است، زمانی نجات می یابیم که ضمن رعایت تقوا ،زبان و دامن خویش را از گناه حفظ کنیم و از هواهای نفسانی بپرهیزیم.

ایشان در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه بیان داشتند: از اعتمادی که به حقیر شد نسبت به خدمت گذاری در منطقه دارالولایه سیستان خداوند متعال را شاکرم، واقعیت امر این است گه خدمت کردن در منطقه ای که اولین قیام در خونخواهی سیدالشهدا(ع) اتفاق افتاده است و پای ولایت امیرالمومنین(ع) با همه وجود ایستاده اند یک رزق است و من به این رزق مباهات می کنم و مدیون دعای خیر پدر و مادرم هستم. امیدوارم که این خدمت و این رزق از ناحیه این حقیر پاس داشته شود. گاهی در خدمتی به روی انسان باز می شود، همزمان چاه ویلی هم زیر پای آدم باز می شود، کسی که مسئولیتی دارد چاه ویلی دارد و این چاه ویل باز است ، خدا نکند لحظه ای از حال مردم غافل شویم که آن لحظه ، لحظه سقوط است، همه  افتخار ما باید این باشد که نوکر و خادم مردم باشیم، اگر عنوانی داده می شود قدر این عنوان را با این کار بدانیم.

امام جمعه شهرستان زابل اضافه کردند: باید کاری کنیم که پای جوانان بیشتر به نمازجمعه باز شود و بیشتر بیایند و کنار محاسن سفیدها که ثروت و سرمایه ما هستند، تاج سر ما هستند، جوانان بیشتری بیایند تا آن جنبه انسان سازی نمازجمعه بیش از پیش ان شاءالله رونق پیدا کند. بنای ما بر این است که تا آن جایی که توان ما هست و کاری از دستمان بر می آید برای رونق دادن به سفره مردم کار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی افزودند: مردم عزیز دستورالعمل های بهداشتی را خواهشا بیشتر رعایت بفرمایند،حتمادستورالعمل های بهداشتی رعایت شود، هر ۲۳ ثانیه یک نفر در کشور ما به کرونا مبتلا می شود و این آمار خوبی نیست، حدودا هر۷ دقیقه یک نفر از جمع مردم خوب ما از دنیا می رود. کادر پزشکی حقیقتا خسته هستند، بنده به جهت قرارگاه امام سجاد(ع) که برای کرونا در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد، بیمارستان های زاهدان را سرکشی کردم، با بیماران کرونایی، پرستاران و کادرپزشکی صحبت کردم، واقعیت امر این است که خستگی را در چهره کادر پزشکی و درمانی، این مجاهدان فی سبیل الله می بینید. ما هرچه بیشتر رعایت کنیم ، قطعا این قضیه زودتر برچیده خواهد شد و این ویروس منحوس از زندگی ما دور خواهد شد و جامعه بشریت نفس راحتی خواهد کشید، گرچه این بیماری ذیل تمام سختی هایی که داشت به ما یاد دادکه بشر همه چیز نمی داند، همه گره ها به دست قدرت های مادی باز نمی شود، آمریکایی که داعیه دار رهبری جهان است در برابر این ویرویس حرفی برای گفتن ندارد و تسلیم محض شده است و امروز هم در خبرها بود که رئیس جمهور دیوانه آمریکا خودش و همسرش به کرونا مبتلا شدند.

 امام جمعه شهرستان زابل در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه افزودند:۴۲ سال است که انقلاب کردیم ، ۴۲ سال سختی کشیدیم و قریب به ۳۰۰ هزار شهید دادیم، ۴۲ سال حرفی زدیم و پای حرفمان ایستادیم، یک روزی دشمن سپاه عظیم ابرهه ای فراهم کرد و به مرزهای ما حمله نمود، بسیاری از شهرهای ما را ویران کرد، در شهری که من متولد شدم تا اینجا حدود دوهزار کیلومتر فاصله دارد، روزی نبود که غرش هواپیماهای صدام را در شهرمان نشنویم و روزی نبود که شهیدانی را تشییع نکنیم، کمتر خانواده ای پیدا می شد که عزادار نباشد ، ما کشته و مجروح و جانباز زیاد دادیم ، اسرای ما بعضا یازده سال شکنجه شدند. از جوانانی پاک زلال و عارف و سالک گرفته تا پیرمرد های هشتاد ، نود ساله جانشان را کف دستشان گرفتند تا حاکمیت اسلام و قوام ولایت فقیه روز به روز اعتلای بیشتری داشته باشد.

امام جمعه شهرستان زابل تصریح کردند:امروزهم در جنگ هستیم ، درست است که هواپیما بالای سر ما غرش نمی کند و موشکی روی سرمان ویران نمی شود، و این به برکت اقتداری که نیروهای مسلح عزیمان ، سپاه ، ارتش،  بسیج و نیروی انتظامی ایجاد کردند، خدا به حق فاطمه زهرا(س) همه زحمتکشان نیروهای امنیتی و نظامی را برای ما حفظ کند که حق شان واقعا برما سنگین است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل بیان نمودند:امروز دشمن از درون خانه های ما جنگ را آغاز کرده است، در بازارها و در مغازه ها با ما می جنگد، امروز جنگ بر سر سفره مردم است، تمام توانش را گذاشته که این سفره  را روز به روز محدود و محدود تر کند، برای دشمن امروز جشن و شادی این است که کارگری که می توانسته مایحتاجی رابخرد ، سه روز دیگر ممکن است که نتواند همان را تهیه کند، این برای دشمن پیروزی است، اما همه میدانیم که همه مشکل آنطرف مرز نیست، بخشی از مشکل ما هستیم ، حق این است که دستگاه های نظارتی به تکلیفشان عمل کنند، جمعه هفته گذشته در نمازجمعه زاهدان که گاهی توفیق دارم آنجا خطبه بگویم ، مسئله شرعی را گفتم و اینجا تکرار می کنم، وقتی کسی برای کاری اجیر می شود، باید آن کار را انجام دهد تا پولی را که می گیرد حلال باشد، واقعا دستگاه های نظارتی که متعدد هم هستند و در سطح کشور کم نیستند، آیا اجیر نشدند که برقیمت ها نظارت کنند؟ طبعا اجیر شده اند. آیا نمی توانند به وظیفه شان عمل کنند؟ یا می توانند ، اگر نمی توانند خودشان مقصر هستند یا دیگران مقصر هستند؟ واضح بگویند.

ایشان ادامه دادند:حرف اینجاست من مسئول ، کاسب، بازاری، فردای قیامت در برابر خدای متعال آیا جوابی بابت این اوضاع داریم؟  اصلا بحث مسائل سیاسی هم نیست، سفره مردم سیاست نمی شناسد، کمر همت ببندیم با هم کمک کنیم، ما میدانیم ان شاء الله مسئولین زحمت می کشند، تلاش می کنند و کار می کنند ، یک جاهایی واقعا از دستشان در می رود، بگویید ، مردم همانطور که جنگ را اداره کردند می توانند کمک کنند و اداره کنند. چقدر خوب می شود که شهر زابل به جایی برسد که اعلام شود ما در شهر زابل بی انصاف نداریم ، چقدر وخوب می شود که مردم وقتی صبح از خواب بیدار شوند یک قیمت نباشد و بعدازظهر یک قیمت نباشد.این مسائل قابل کنترل است و همه اش ربطی به غرب و آمریکا ندارد، خدا آمریکا را لعنت کند. بنده از مسئولین امر ، از برادران و خواهرانی که مسئولیت دارند در این زمینه و می دانیم که زحمت هم می کشند ، اگر فکر می کنند که مردم کمکی می توانند بکنند، اعلام کنند ، اما اگر مسئولی به وظیفه خودش عمل نکند چه؟ ممکن من زورم به او نرسد اما خدا زروش می رسد، چراکه این مملکت مملکت امام زمان(عج) است ، این مردم ملت امام حسین(ع) و سپاه سیدالشهدا هستند، ظلم به این مردم مضاعف هست و آدم چوب می خورد.

امام جمعه شهرستان زابل در ادامه اضافه نمودند:یک وقتی هم ظلم را خودمان می کنیم از یک کاسب جزء گرفته تا تاجر بین المللی ، از یک کارشناس اداره گرفته تا رئیس جمهور ، فرقی نمی کند، مهم این است که ما در برابر خدای متعال چه جوابی بدهیم ، اصلا قانون و نظامات اجتماعی را کار نداریم ، وجدان که هست، خدا که هست. دست در دست هم بدهیم و توکل به خدا کنیم ، تکیه به خدا کنیم و با بی انصافی هایی که در درون خودمان آغاز می شود و این موج پیدا می کند، مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در پایان تاکید کردند: به مسئولین محترم از طرف مردم عزیز شهرستان زابل عرض می کنم ، کسانی که پای ولایت امیرالمومنین ایستادند و و به خونخواهی سیدالشهدا مانند شیر غرش کردند و قیام کردند،خیلی کار از دستشان بر می آید، بیایید این تریبون در اختیار شما، راحت بدون تکلف به مردم بگویید که این مشکل را داریم ، کمکمان کنید، مگر امام خمینی(ره) به مردم اعتماد نکردند؟ مگر حضرت آقا به مردم اعتماد نکردند؟ و اکنون اعتماد ندارند؟ مردم برای حضرت آقا نامحرم نیستند ، هرجا لازم باشد با مردم صریح و روان سخن می گویند، در همین قضیه برجام دیدید چگونه راحت فرمودند، اعتماد نکنید، قابل اعتماد نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.