دیدار رئیس دانشگاه پیام نور زابل

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه شهرستان زابل:دکتر سیاسر با همراهی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونین دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفت و گو نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی بیان نمودند: باید بین نیازها و اعلام نیاز ها در منطقه همسان سازی شود، درد در سیستان مشخص بوده و سندهای راهبردی زیادی نوشته شده است که به معنای واقعی کلمه لوث شده است، بزرگترین معضل در سیستان محرومیت است ، این محرومیت باید مرتفع شود ،در جلسات زیادی عرض کردم که روزی خوش حال باشیم که کمیته امداد برای کمک کسی را پیدا نکند، بنابراین هدف بنده این است که ما آمده ایم به کم شدن محرومیت کمک کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکرشهرستان زابل تصریح کردند:اگر هدف ما رفع محرومیت باشد از دو حال خارج نیست یا می توانیم رفع کنیم یا نمی توانیم، اگر توانستیم خیلی خوب است و اگر نتوانستیم فردای قیامت سرمان بالا باشد که ما کارمان را انجام دادیم و حسب توانمان حرکت کردیم.

امام جمعه شهرستان زابل بر لزوم مهارت آموزی جوانان جهت رفع بیکاری تاکید کردند وافزودند: بیکاری جوانان خیلی مهم است، جوانان می بایست مهارت هایی را بیاموزند که متناسب با محیط زندگی شان باشد ، این مهارت ها باعث رشد جوانان خواهد شد به ویژه در کشاورزی الگوی متناسب کشت باید مدنظر قرار گیرد و این در سایه فراگیری مهارت در دسترس است، به عنوان مثال حسب اعلام متخصصین هرکیلو هندوانه ۴۰۰ لیتر آب مصرف می کند و خروج مقدار زیادی آب از چرخه تولید را در پی دارد و برای مناطق خشک وکم آب مناسب نیست و صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل با اشاره به تعیین رویکرد و گفتمان سازی جهت مدیریت بهینه کشت بیان نمودند: ما باید سمت محصولاتی برویم که آب بری کمتری داشته و متناسب با منطقه باشد، این مهم را دانشگاه ها با کارهای تحقیقاتی می توانند جا بیاندازند. حال که ما آب کم داریم ، اولا باید به سمت محصولات متناسب برویم و ثانیا منابع جدید را باید بتوانیم استحصال کنیم، برف هیمالیا بخش عمده ای از آن ، در فاصله ای بین سه تا شش کیلومتری زیر سیستان عبور می کند و به اعماق دریای عمان می ریزد، این آب با حفر چاه های ژرف قابل دسترس است، تجربه موفق استرالیا که کشوری خشک است باعث موفقیت این کشور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در پایان تاکید کردند:طرحهای مطالعاتی و پایان نامه ها قوی دانشگاهیان در زمینه های مدیریت بهینه و مدیریت مصرف در منطقه مورد نیاز است و همت و تلاش اهل علم را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.