دیدار ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه زابل

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه زابل با همراهی حجت الاسلام والمسلمین مهران مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و هیئت رئیسه دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفت و گو نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل بیان نمودند: بنده خودم را محتاج به مشورت و خرد جمعی می دانم، شما اساتید و اندیشمندان دانشگاه مشکلات منطقه را با همه وجود و عمیقا درک نمودید لذا به هم‌صحبتی و مشورت با شما بزرگوران نیاز دارم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح کردند:فرهنگ و معیشت اندماج شان حقیقی است و قراردادی نیست و به نحوی که نوعی التزام فی مابین فرهنگ و معیشت وجود دارد، واقعیت امر این است که معیشت مردم خوب نیست و سفره مردم روز به روز کوچک می شود لذا علمداری مبارزه با فقر با دانشگاه است و می بایست در حوزه تحصیلات تکمیلی و خصوصا در پایان نامه های ارشد و دکتری، معضلات و مشکلات منطقه را مدنظر قرار دهد و راهبردهای کلان رفع محرومیت و راهکارهایی حتی در جزئیات نیز ارائه نمایند.

ایشان در ادامه افزودند:اگر دانشگاه فعال باشد و چرخش خوب بچرخد ، چرخ زندگی مردم را خیلی راحت می تواند بچرخاند. به دلیل اینکه تولید علم که البته تولید علم هم فرآیند سازی لازم دارد، یعنی تولید علم بدون ایجاد یک فرآیند منضبط و یک پروسه قابل اعتماد ابتر می ماند. دانشجو و استاد و دانشگاه زحمت می کشند و به یک فرضیه را به مقام ثبوت می رسانند و ارائه می دهند ولی به مقام اثبات که می رسد تا دیگران بییند و عملی کنند آنجا فشل می شود و چه بسا پایان نامه هایی داریم که درد مردم را حل کند و در مقام ثبوتی همه اساتید تایید می نمایند اما در مقام اثبات و عینیت خارجی که باید دیگرانی هم ورود کنند این ورود ها گاهی فشل هست و باعث خاک خوردن پایان نامه ها می شود و زحمت دانشگاه هدر رود.

امام جمعه شهرستان زابل برلزوم عملی شدن پایان نامه ها تاکید کردن و افزودند:آب و خاک این منطقه می تواند ثروت بسیار عظیمی باشد ، هر اینچ مربع خاک این منطقه حقیقتا ثروتی است که نصیب هر جایی نمی شود، اروپایی ها ضرب المثلی دارند که می گوید خدا روی زمین را به ما داد و زیر زمین را به آسیا و آفریقا داد،اگر ما هم مالک روی زمین و زیر زمین شویم آنموقع به اهداف مان رسیدیم، انگلیسی ها بالغ بر دویست سال است که این شعار را اجرا می کنند. الحمدلله اکنون به برکت انقلاب اسلامی سرچشمه و ثروت دست خودمان است، حلقه های فرآیندی که بین تولید علم تا محصول وجود دارد، این حلقه های فرآیندی را باید ایجاد کرد، لذا از بعد مقام ثبوت کار بقیه هست وباید وارد شوند و کمک کنند. تولید علم باید به نحوی معیشت را ارتقاء دهد تا زمینه شود برای اصلاح فرهنگی ، یعنی بدون نظرداشت به مسئله معیشت نمی توانیم به فرهنگ ورود کنیم و این مهم نیازمند نظریه ، نرم افزار و کارعلمی است.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان زابل در پایان بیان نمودند:ما در هجوم فلسفه دیالکتیک هستیم و فلسلفه مادی گرایی که الان غرب به دنیا تزریق می کند و سکولاریزه کردن سیستم های فکری و ذهنی جوانان را دنبال می کند و این یک مسئله هست، در دانشگاه های غربی یک قانون نانوشته ای است و آن سکولاریزه کردن ذهن دانشجو است، مهم نیست دانشجو چه دین و مذهبی دارد، مهم این هست که دریک فرآیند خاص قرار بگیرد تا سکولاریزه شود. لذا ایجاد جهان بینی توحیدی بین دانشجویان امروز برای ما حقیتا خیلی لازم است و باید ارتقاء دهیم و نرم افزار ذهنی را از حیث جهان بینی سکولار به سمت جهان بینی توحیدی سوق بدهیم و این وظیفه بسیار سختی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.