جلسه سران طوایف منطقه سیستان

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: جلسه سران طوایف منطقه سیستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در محل فرمانداری ویژه شهرستان زابل برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل بیان نمودند: این از اراده خدای متعال است که در منطقه ای طایفه وجود داشته باشد، وقتی طایفه را خدا قرار داده قطعا این طایفه دارای برکاتی است،«وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ » که ظرفیت‌ها، مضیت‌ها، ارتباطات و اطرافتان را بشناسید و به وسیله آن رشد کنید، «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ» طایفه طایفه شدید که بین شما مسابقه‌ای به وجود بیاید که تقوای الهی پیشه کنید.خداوند مردم را طایفه طایفه قرار نداد که از هم جدا باشند ، ریشه طوایف واحد هست لذا طوایف بایستی در کنار هم قرار بگیرند و مشکلات هم را حل کنند.

امام جمعه شهرستان زابل تصریح کردند:در منطقه سیستان ،جمهوری اسلامی خدمات زیادی ارائه داده اما دومسئله وجود دارد و یک حلقه مفقوده، مسئله اول این است که نظام برای این منطقه هزینه کرده، خوب هم هزینه کرده است.مسئله دوم این است که چیزی که ما روی زمین می بینیم با آن هزینه سازگار نیست، یعنی یک هزینه ی هنگفتی آمده ، اما وقتی ما نگاه می کنیم ثمره و میوه ای نمی بینیم و اگر میوه ای می بینیم میوه رسیده نیست.

ایشان افزودند:مشکل کجاست؟ مسئله چیست؟ اگر بخواهیم به هم غر بزنیم که همه بلدیم غر بزنیم،اما مسئله اینجاست که چه کسی این را باید حل کند؟ مهم این است که ما راهکار ارائه دهیم، از یک طرف سیل امکانات می آید و وقتی به مصرف کننده واقعی یعنی عشایر و مردم روستانشین و مرزنشین و طوایف می رسیم می بینیم که سیل قطره قطره رسیده است که این وسط اشکالاتی وجود دارد، باید این اشکالات را پیدا کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل رفع محرومیت سیستان را مثل نماز واجب دانستند بیان کردند:گمان من به عنوان کارشناس مذهبی این است که اگر امروز در سیستان محرومیت وجود دارد رفع آن محرومیت مثل نماز واجب است واگر در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال زایی بتوانیم کاری کنیم و نکنیم یقینا فردای قیامت مسئولیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل مطرح کردند:ما نیازمند به همایش فصلی معتمدین، ریش سفیدان و سران طوایف هستیم اما منظور همایش عملیاتی است که مشکل مردم را حل کند ،هر سه ماه یا هر شش ماه یکبار جمع منتخبی جمع شوند، دبیرخانه دائمی داشته باشد و مرتب با طوایف ارتباط بگیرد و مشکلات و معضلات را بیاورد، اینها بررسی و پیگیری شوند و جمع منتخب دور هم جمع شوند این مسائل را توسط فرماندار محترم به نتیجه برسانند.

ایشان در ادامه افزودند:مرز هر سانتیمتر اش یک سرمایه است ، ما آنطرف مرز بازار تشنه داریم و این طرف مرز یک سیستان غنی داریم، اگر فرش و صنایع دستی ، دامپروری و کشاورزی و کارگاه های کوچک منطقه خوب مدیریت شوند به نظرم برخوردارترین نقطه ایران سیستان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.