دیدار طلاب و روحانیون دارالولایه سیستان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان: طلاب و روحانیون دارالولایه سیستان در محل شبستان مصلی المهدی (عج) زابل با حضرت آیت الله محامی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه معزز زاهدان دیدار نمودند.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار طلاب و روحانیون دارالولایه سیستان با اشاره به این که حوزه‌های علمیه، مکتب‌خانه امام صادق(ع) و پادگان آموزشی حضرت ولیعصر(عج) هستند، اظهار داشت: کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید قدر این توفیق بزرگ را بدانند.

امام جمعه زاهدان، فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه را سربازان و سرداران جبهه فرهنگی معرفی نمود و عنوان داشت: این افراد باید به خودشان ببالند و ما هم باید قدرشان را بدانیم.

آیت‌الله محامی، حوزه‌های علمیه را رکن رکین جبهه فرهنگی دانست و بیان داشت: ماندگارترین و تاثیرگذارترین کار فرهنگی در حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد که کادرسازی برای تبلیغ دین و دفاع از اسلام است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: مخاطب غیرمستقیم حوزه‌های علمیه، جان و روح مردم هستند و مبلغان دینی و حوزویان، عهده‌دار تامین نیازهای ایمانی و تقویت باورهای دینی مردم و دفاع از مرزهای دین و شریعت هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان خطاب به ائمه جمعه منطقه سیستان عنوان داشت: از ائمه جمعه محترم انتظار دارم که یک محور عمده در فعالیت‌های فرهنگی‌شان حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه و تلاش برای توسعه و ارتقای سطح کیفی این مراکز مهم علمی باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، مصادیقی را برای ارتقاء سطح حوزه‌های علمیه عنوان و تشریح کرد: دقت در پذیرش؛ استفاده از اساتید مجرب؛ استفاده از مدیران آشنا با فضای حوزه علمیه و مقوله طلبه‌پروری که بتوانند زمینه رشد و تهذیب نفس طلاب را فراهم کنند؛ راه‌اندازی رشته‌های تخصصی؛ راه‌اندازی درس خارج؛ ارائه آموزش‌های مهارتی و مجموعه برنامه‌هایی که در سفر سال گذشته و جاری مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصویب شد را برای رشد حوزه‌های علمیه در نظر داشته باشیم.

وی با تاکید بر هماهنگی ائمه جمعه و جماعت، مساجد، هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی، افزود: ائمه جمعه به امر تبلیغات دینی و احیاء و فعال‌سازی هماهنگ و شبکه‌ای مجموعه مدارس دینی اهتمام داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به خطبه ۷۲ نهج البلاغه که امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه به توصیف جایگاه و صفات پیامبر اکرم(ص) می‌پردازند، بیان داشت: اولین پیام این خطبه بندگی خداست و دومین پیام نفوذ در دل‌ها و گشودن قفل دل‌هاست که باید برای تبلیغ دین از طریق مودت و دوستی، افراد را جذب کنیم.

امام جمعه زاهدان سومین پیام این خطبه را پرهیز از سستی و کندی در انجام رسالت عنوان کرد و ادامه داد: ما باید ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم و در عمل خیر از یکدیگر سبقت بگیریم که این مقوله پیش نیاز ما برای رسیدن به توفیقات الهی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: پیام چهارم این است که باید محکم و استوار باشیم و در راه تقابل با باطل که همیشه و از زمان حضرت آدم تا قیامت وجود داشته و دارد، محکم، استوار و مصمم باشیم.

آیت‌الله محامی در تبیین پیام پنجم بیان داشت: باید تلاش کنیم که با الگوگیری از پیامبر اکرم(ص)، ظرف وجودمان گنجایش فهم معارف دینی و قرآنی را داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی مطرح شده، گفت: برای حل این مشکلات عدیده، باید اولویت‌بندی انجام شود و اگرچه همه امور در دست ما نیست اما همین که بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم مناسب است.

آیت‌الله محامی در پایان عنوان داشت: حوزه‌های علمیه از گذشته با سختی‌ها روبه‌رو بوده‌اند و وقتی طلبه‌ها با این سختی ها رشد می‌کنند بیشتر قدر دانسته و تلاش می‌نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.