وحدت یک قول نیست بلکه یک فعل است، وحدت یک شعار نیست بلکه یک شعور است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل ضمن قرائت آیه شریفه “وَمَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا” و توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از خشم خدای متعال و نگه داشتن جانب خداوند متعال در زندگی فردی و اجتماعی بیان نمودند: اگر کسی تقوا داشته باشد خدای متعال راه برون رفت از مشکلات را به او نشان می دهد، گاهی اوقات در اثر بی تقوایی فرد، جامعه متضرر می شود یعنی کسی رعایت تقوا نمی کند و خیال می کند که نهایت اگر هم ضرری باشد خودش ضرر کرده است و ربطی به جامعه ندارد، این هم معمولا یک خیال و یک برداشت است ، برخی از ما که فکر می کنیم که اگر حق خدا را رعایت نکنیم، اگر تقوا نداشته باشیم نهایت به ما ضرر می زند و به دیگران ربطی ندارد، دیدید یک کسی گناه می کند مثلا فرض بفرمایید که بانویی رعایت حجاب نکرده است و زمانی که شما تذکر لسانی میدهید به شما می گوید که نگاه نکن، مگر مجبوری به من نگاه کنی که به شما بر بخورد؟  گاهی اوقات کسی بی تقوایی می کند و مستقیما ضرر و ضربه اش به جامعه می خورد، شما نگاه نکن ندارد، آن جوانی که با دیدن شما دلش می لرزد و بعد ممکن است آلوده به معصیت شود، چه کسی باید جواب دل او را بدهد؟ قهرا فردای قیامت باید سر پا بایستی و جواب بدهی. شما به او ضربه زدی و او وارد فساد شد، تو به جامعه ضربه زدی و جامعه را فاسد کردی.

برخی از مشکلاتی که برای جامعه به وجود می آید مشکلاتی است که از بی تقوایی های فردی آغاز می شود، یکی از آن بی تقوایی های فردی حرص است ، حرص یک شجره خبیثه ای است که میوه های متعدد دارد، از جمله بخل ، انسانی که در جامعه حریص باشد، هر چه که نعمت در جامعه پراکنده باشد و در دسترسش باشد باز هم غر می زند، باز هم می خواهد، بعضی آدم ها هستند که اگر همه عالم را طلا و نقره کنند به ایشان بدهند باز چشم دارند که بیشتر از آن گیرشان بیاید، وقتی که حریص شد حب مال به او رسید این مال را جمع کرد، آن موقع آرام آرام ضربه او به جامعه آغاز می شود.هم حق خودش را برمی دارد و هم حق دیگری را برمی دارد و خدا نکند که صاحب منصبی هم بشود که حرص و طمع در صاحب منصبان بسیار خطرناک است. امیرالمومنین امام علی علیه السلام به مالک اشتر می فرماید که حکومت و حاکمیت، این منصب و جایگاه گوشت قربانی نیست، یک میدان مبارزه علیه نفس است.

آدم حریص اگر همسایه اش از گرسنگی بمیرد نهایت تاسف اش این است که عجب تنبل بود سست بود، نکرد مرد. همین آدم حریص وقتی که کوچکترین مشکلی پیش باید ،اولین نفری که جزع و فزع می کند هست، “إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا” داد بیداد و سر و صدا می کند. بسیاری از افراد هستند که اگر بخواهند کفایت کنند به زندگانی شان و اضافه مالشان بیاورند حق خدا را بدهند، حق مردم را بدهند و حق خدا را بدهند، واقعا فقری در جامعه می ماند؟ نمی ماند ، چرا ؟ در دوره حکومت امام زمان عج روایت داریم در بحث حکومت حضرت حجت سلام الله علیه ، مردم زکات می آورند اما گیرنده زکات نیست، یعنی زکات می دهند اما کسی نیست که زکات را بگیرد، کسی محتاج نیست، چه اتفاقی مگر در زمان حکومت امام زمان عج می افتد؟  در زمان حکومت امام زمان عج حرص نیست.

پیغمبر اکرم صلوات الله علیه دعایی دارند: اَللَّهُمَّ اُرْزُقْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ مَنْ أَحَبَّ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ اَلْعَفَافَ وَ اَلْکَفَافَ ، خدایا روزی من کن دو چیز را ، عفت داشته باشم ، شرم و حیاء داشته باشم، عفیف باشم پاکدامن باشم، حریص نباشم، انسان حریص وقتی که به مال می رسد منوع می شود، “وَإِذَا مَسَّهُ الْخَیْرُ مَنُوعًا” وقتی که مال به دستش می رسد فقیر را از در خانه رد می کند ، چرا؟ باید آن هم کار می کرد تا چیزی دستش می آمد ، من زحمت کشیدم،  خدایی که به تو داد او را وسیله امتحان تو قرار داد، در روایت داریم که فقرا وسیله امتحان اغنیاء هستند، اگر شما دو قرص نان داشته باشی و همسایه نداشته باشد شما جزو اغنیایی در برابر او ، حال اگر حرص و طمع نبود و اگر در جامعه بخل که میوه حرص است نباشد، حریص جمع می کند ، خوب که زیاد جمع کرد، بعد که می خواهد بدهد نمی د هد چون دلش گره خورده بخیل می شود.اینجاست که خدای متعال می فرماید: ” إِنَّ الْإِنْسَانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ” خدا به تو داد، خدا لطف کرد و به تو مال داد، حق فقرا را نمی دهی؟ اینقدر ناسپاسی؟

اگر انسان بخل را کنار گذاشت و سخاوتمند شد، چه اتفاقی می افتد؟ اگرهمه آنهایی که دارند به جای اینکه مالشان را جمع کنند و به هر طرف ببرند، در دیار و شهر و محل و در وطن شان به فقرای وطن شان برسند چند فقیر می ماند؟ تقوا اینجا اینگونه است که خدا به تو داد ، دست دهنده داشته باش خدا مشکل جامعه ات را حل می کند. اگر بی تقوایی فرد جامعه را دچار مشکل می کند ، تقوای فرد می تواند مشکل جامعه را حل کند. اگر فرد فرد ما اهل تقوا باشیم جامعه مان مشکلش کم می شود، اگر من بخیل نباشم و سخی باشم، این سخاومتندی ها وقتی جمع شوند چه قدر به فقرا کمک می کند. شما سنگ فقر را از جلو پای یکی بردار ، خدا مشکل را از جلو پایت بر می دارد، خدا محسن را هیچ وقت تنها نمی گذارد.

خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل ضمن توصیه و سفارش به نگه داشتن جانب خدا بیان نمودند: از برادران عزیز ناجا که در هفته گذشته میز خدمت خوبی داشتند تشکر می کنیم، برای برپایی میز خدمت از جناب فرماندار که به دستگاه ها توصیه نمودند که در این برنامه شرکت کنند تشکر می کنیم، از عزیزان بسیج دانشجویی درخواست کردیم که هر هفته میز خدمت که برگزار می شود، از آن میز خدمت ارزیابی را به ما ارائه دهند، ارزیابی هفته گذشته آمد، الحمدلله مردم راضی بودند.

توصیه مدام ما به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است ، گویا ار حیث زمانی داریم وارد یک منطقه بحران در مورد ویروس کرونا می شویم، حقیقت امر این است که اگر من و شما رعایت نکنیم خیلی خسارت خواهیم دید، خسارت های سنگین، الان روزانه بیش از ۳۰۰ نفر فوت می کنند و خانواده ها عزادار می شوند، یعنی روزی یک یا دو هواپیما سقوط می کند. همین دیروز بیش از ۵ هزار نفر حالشان نامساعد بود و این خیلی خطرناک است، در این اوضاع و در این فشار بی امان اقتصادی ، خوب است که بیشتر رعایت کنیم تا این غبار به زودی هم از سر ملت ما و هم بشریت برداشته شود و آسمان صاف سلامت را همه مان شاهد باشیم.

هفته وحدت و میلاد مسعود و موفور و سرور وجود مقدس نبی رحمت خاتم الانبیاء حضرت محمد بن عبدالله صل الله علیه وآله وسلم را تبریک عرض می کنم.وحدت یک قول نیست بلکه یک فعل است، وحدت یک شعار نیست بلکه یک شعور است ، مسلمانان اگر امروز بر سر مشترکات خودشان پا فشاری نکنند ، توسط دشمن بلعیده خواهند شد، هر وقت مسلمانان با هم بودند، پیروزی و ظفر داشتند و هر وقت از هم متفرق شدند، بلعیده شدند، ضرورت وحدت یک سیاست نیست، به معنای سهم خواهی و تقسیم اراضی و تقسیم مدیریت و مسئولیت و اینها هم نیست، وحدت ضرورت انکارناپذیر امروز جامعه بشری است.

اخیرا شاهد بودیم که در کشور فرانسه و در آستانه ولادت وجود مقدس نبی رحمت و رسول مکرم اسلام، نشریه ای به پیغمبر اکرم صل الله علیه وآله توهین کرد و بعد رئیس جمهور بی ادب فرانسه هم جملاتی را گفت که از اینها بهتر از این هم نمی شود انتظار داشت، دشمن اگر این کارها را نکند دشمن نیست، اولا ما انتظارمان این است که دولت محترم با این مسئله به شکل قوی دیپلماتیک برخورد کند، شاید بیراه نباشد که مناسبات ما و فرانسه ولو در سطوحی تقلیل پیدا کند ، این بار چندم است که فرانسه سردمداری توهین به پیغمبراکرم می شود، حجت تمام است ، نامه هوشمندانمه حضرت آقا به جوانان فرانسه که قطعا به زودی موجی ایجاد خواهد کرد کما اینکه ما در خارج کشور شاهد بودیم که وقتی نامه حضرت آقا به جوانان اروپا صادر شد ، چه موجی به وجود آورد این نامه نیز موج بزرگی به وجود می آورد.

اما در کنار همه تحلیل هایی که در این زمینه موجود است، نکته ای وجود دارد ،آنچه که اتفاق افتاد و اتفاق می افتد و من بعد هم اتفاق خواهد افتاد دو نوع موضوع دارد، یک اینکه دشمن مدام در حال این است که غیرت ما را نسبت به دین تست کند، غیرت مسیحیت نسبت به مقدساتش از هفتاد سال پیش تا به امروز به طور کلی متحول شد، یعنی مسیحیت امروز نسبت حضرت مریم سلام الله علیها واقعا غیرتی ندارد، فیلمی که هالیوود در ۱۹۹۱ ساخت که در آن فیلم بدترین توهین ها به عیسی بن مریم شده بود، پر فروش ترین فیلم در اروپا و آمریکای شمالی شد، در سال ۲۰۱۰ فیلم دیگری را هالیوود استارت زد که توهین مستقیم به حضرت مریم بود و جالب است که بدانید که با هزینه کشور مسیحی انگلیس این برنامه ساخته شد و آن هم یکی از فیلم های پرفروش تاریخ سینما در اروپا و آمریکای شمالی شد، نشان می د هد که آرام آرام غیرت مسیحیت نسبت به نمادهایش از بین رفته است.دشمن ما را آزمایش می کند، پس هر چه واکنش ما قوی تر باشد او در محاسباتش بیشتر به اشتباه خواهد افتاد.

این اتفاق و اشباه این اتفاق که کم هم نیست بالاخره شما دیدید که قرآن را آتش زدند و خیلی از کارها را انجام دادند، این ها تلاش های منفعلانه در برابر موج عظیم اسلام گرایی در اروپا است، اروپای قبل از انقلاب اسلامی ، اروپای قبل از نهضت اسلامی با اروپای امروز بسیار متفاوت است، در اروپای بیش از ۲۰۰ میلیونی ۳۰ سال پیش جمعیت مسلمانان به ۲۰ میلیون نفر نمی رسید ، و در اروپا بیش از ۳۰۰ میلیونی امروز جمعیت مسلمانان البته با آمارهایی که خود اروپایی ها می دهند کمتر از ۶۰ میلیون نفر است، رشد اسلام در اروپا طی ۲۰ سال دقیقا دو برابر شده است، کلیسای کاتولیک در رم رسما اعلام کرد که اگر جلوی اسلام گرایی گرفته نشود در سال ۲۰۵۰ قاره سبز ، قاره مسلمانان خواهد بود، آمار ها هم این را نشان می دهد، موسسه ی تحققیاتی PU در آمریکا که موضوع ادیان را رصد می کند اخیرا گزارشی صادر کرده است که گزارش جالبی است، حسب گزارش او مسلمانان ۸/۱ میلیارد نفر هستند و دین دوم در جهان هست، این دین در ۲۰۵۰ دین اول جهان خواهد شد.

دانشگاه کمبریج در انگلیس تحقیقی دارد پیرامون علل گرایش اروپایی ها به اسلام، اینها را لیست کرده ، بنده لیست را از گزارش خودشان استخراج کردم و برای شما می گویم، می گوید که اروپاییان به اسلام گرایش دارند به این دلایل: ۱- اسلام دین صلح و دوستی است ۲- اسلام دین آرامش بخش است  3-اسلام دینی ساده و منطقی است ۴- اسلام به حقوق زن احترام می گذارد -۵ اسلام کرامت انسانی را حفظ می کند ۶- در اسلام برای پاک شدن نیاز نیست به پیش پدر روحانی بروی و به گناهت اعتراف کنی ، اسلام آبرویت را حفظ می کند.

با چه دلایل ساده ای اروپاییان و همه به اسلام گرایش پیدا می کنند، گاهی اوقات شما در خارج کشور باید وقت بدهی به آنهایی که می خواهند مسلمان شوند، بر اساس آمارهای متعدد در همین فرانسه یک پنجم مردم فرانسه در سال ۲۰۲۷ یعنی ۶ سال دیگر مسلمان خواهند بود ، جمعیت فعلی فرانسه و درصد فعلی مسلمانان در فرانسه به ۲۵ درصد کل جمعیت خواهد رسید، امروز در پارلمان اروپا نزدیک به ۲۰ نماینده مسلمان حضور دارند، امروز شهردار لندن مسلمان است، در همین فرانسه نزدیک به ۲۰۰۰ مسجد ساخته شده است، در حالی که فقط ۱۵۰ کلیسا اضافه شده است، رشد را ببینید. و اعلام شده تا ۲۰ سال آینده در فرانسه ۴۰۰۰ مسجد دیگر اضافه خواهد شد، اروپا در حال سفر از مسیحیت به اسلام اسلام است و این یک واقعیتی است که نباید آنها از آن فرار کنند ، نمی توانند فرار کنند و این به برکت انقلاب اسلامی ایران  است.

پشت این سخنرانی های داغ در کشوری مثل فرانسه فشار سنگین لابی صهیونیست بین الملل و کلیسای کاتولیک است که به داد کلیسا برسید که اسلام کلیسا را هم تسخیر کرد، در بعضی از شهرها در اروپا مسلمانان در کلیسا نمازجماعت برپا می کنند، بنابراین اروپا در حال عبور از دنیای مسیحیت به دنیای اسلام است.

شیعه و سنی همواره در این قرن های متمادی با هم زندگی می کردند و کنار هم بودند ، از وقتی که پای اروپایی ها به ممالک اسلامی باز شد، اختلافاتی به وجود آمد، یک قیچی ساختند با دو تیغه و این دو تیغه به جان اسلام افتاد، جالب است بدانید همین فرانسه که رئیس جهورش گریه می کند برای مسیحی که توسط مسلمانی سیلی خورده ، همین فرانسه ۲۷ هزار تروریست فرانسوی در سوریه دارد که تا به حال  حدود ۸ هزار تا کشته شده اند. اینها آمدند دو گروه را ایجاد کردند و این دو گروه را حمایت کرده و می کنند ، مراقب نیش این دندان افعی خطرناک باشید ، ۱- سنی آمریکایی ۲- شیعه انگلیسی ، دو مزدور و دو برادر دو قلو ، دو عمله با یک ماموریت برای نابودی اسلام ، که از اسلام چهره ای خشن به دنیا معرفی کنند، واقعا اروپا توان مقاومت در برابر گسترش اسلام را دیگر ندارد، آخرین دست و پا ها را دارد در برابر اسلام می زند. شما به زودی خواهید دید که قاره اروپا قاره مسلمانی خواهد بود، این را ما نمی گوییم ، این را  کاردینال اعظم واتیکان سال گذشته در سخنرانی که در فرانسه داشت اعلام کرد، او گفت: من پیرمردم به زودی می میرم ، اما جوانان فرانسوی بدانند که قاره اروپا را قاره مسلمان خواهند دید، حرف آنها است، وقتی که شما اینها را متوجه می شوید شدت عصبانیت امثال رئیس جمهور آمریکا و فرانسه و صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس را نسبت به اسلام متوجه می شوید. البته به وسیله شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی توانستند ضرباتی هم بزنند اما همه عالم مطمئن باشند و مطمئن باشیم که موج توفنده بیداری اسلامی که به نفس پاک امام راحل و امروز به سروری و سالاری رهبر معظم انقلاب از قلب این جغرافیا بلند شده به حرکت خودش ادامه خواهد داد و این کشتی قطعا به ساحل فتح عالم خواهد رسید،شکی در این معنا نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.