دیدار طایفه حیدری

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:جمعی از بزرگان طایفه حیدری با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل بیان نمودند:یکی از محاسن وجود طایفه هم گرایی است، هم گرایی غیر تعصب هست،گاهی در تعصب حذف وجود دارد ولی در هم گرایی اساس بر هضم است. خوب است که طایفه ایجاد شبکه نماید و یک آمایش در جهت استعدادیابی طایفه اتفاق بیافتد تا برای هم افزایی ها مفید فایده باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل عنوان داشتند:واقعیت این است که طایفه نسبت به همه افراد طایفه مسئولیت و تکلیف دارد، پیشنهاد بنده این است که یک برنامه ریزی انجام شود و یک زمانبندی و هدف گذاری صورت بگیرد که طی برنامه ای یکی دو ساله طراحی شود که بعد از این مدت جشنی برگزار شود مبنی بر این اینکه طایفه هیچ خانواده فقیر و تحت پوشش سازمان های حمایتی نداشته باشد. اگر ما به این سمت حرکت کنیم بسیار می تواند مورد رضای خدای متعال باشد.

ایشان در ادامه تصریح نمودند:کمک های پراکنده افراد طایفه به فقرا تجمیع شود و در قالب طرح هایی جهت توانمندسازی خانواده های فقیر مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال دار قالی تحویل شود و خود طایفه خریدار فرش او شود، این فرهنگ باعث می شود که گسترش پیدا کند ما خودمان در حد طایفه مان باید تلاش کنیم فقرزدایی کنیم و کاری کنیم که طایفه وارد عرصه تولید و اشتغال شود.

امام جمعه شهرستان زابل گفتند:پیشنهاد دیگر این است که طایفه های مان بازار داخلی داشته باشند، یعنی استعدادهای هنری ، فنی و صنعتی اعضای طایفه شناسایی شود و این ها در یک سامان و وضعیتی مبادله شود، اگر این راه بیافتد خیلی می تواند به رشد طایفه کمک کند.

ایشان در پایان به لزوم بصیرت افزایی در طایفه تاکید نمودند و افزودند:ما در یک دورانی زندگی می کنیم که دنیا بسیار پیچیده شده و پیچیدگی هایی که ما در مبادلات و مدیریت عالم می بینم ، خیلی خوب است که طوایف برنامه های بصیرت افزایی در جهت هم گرایی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.