صنایع دستی و مشاغل خانگی می تواند سیستان ما را دریک رتبه بسیار بلند و حتی جهانی قرار دهد

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: جناب حجت الإسلام والمسلمین راشکی امام جمعه و آقای مهندس قهرمانی فرماندار شهرستان نیمروز با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند.

حاج آقای عزیزی در این دیدار اظهار نمودند:

صنایع دستی و مشاغل خانگی می تواند سیستان ما را دریک رتبه بسیار بلند و حتی جهانی قرار دهد.

یکی از ظرفیت های شناسنامه دار قالی سیستان هست، قالی سیستان آنقدر ظرفیت دارد که نوع نقشه و بافت آن با فرهنگ عامه سیستان عجین شده تا جایی که یک فراورده خانوادگی بوده وهست لذا هر خانواده کیفیت و طرح به خصوص خود را دارد و این نشان از هویت می دهد.

ما بافنده هایی در سیستان داریم اما اینجا اشکالاتی وجود دارد که باعث می شود فرش سیستان دیده نشود، از جمله اینکه فرش خام در سیستان بافته می شود اما در تهران پرداخت، قیمت گذاری و فروخته می شود ، حال اگر بزرگواران همتی بفرمایند تا پرداخت و سپس عرضه فرش در سیستان انجام شود بسیار مطلوب خواهد بود.

این مسئله مهمی است که فرش در منطقه سیستان بافته می شود اما بافنده محصولش را روی دار فروش نمی بیند ، بافنده در بازار نیست، تهران فرش سیستان را می گیرد تا پرداخت کند و اینجا اختیار فرش با اوست. اگر همتی در سیستان شکل بگیرد و پرداخت فرش در خود سیستان باشد و بعد چند فروشگاه بزرگ فرش سیستان داشته باشیم و تبلیغات متناسب با آن انجام شود، شک نکنید در آینده فرش سیستان ، سیستان را غنی خواهد کرد.

ما الان خامه دوزی، سیاه دوزی و فرش و… را در سیستان داریم و از آن طرف طبیعت سیستان را نیز داریم، طبیعتی که آب ، درخت، کشاورزی، دامداری و صیادی دارد، این طبیعت را با طرح های صنایع دستی سیستان مخلوط کنیم و طرح فرش سیستان را طراحی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.