سیستان تشنه است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در جلسه اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری برگزار شده بود بیان نمودند:

جناب آقای دکتر جهانگیری سیستان تشنه است و بند ناف این موجود تشنه هم بسته به افغانستان است، تا این بند ناف هست این تشنگی به شکل پایداررفع نخواهد شد،ما نیازمند برنامه ای هستیم که از این بند ناف بی نیاز شویم. امروز سد کمال خان هست و فردا یک چیز دیگری است.

بنا براین ما در سیستان محتاج آب پایدار برای معیشت و حیات پایدار هستیم. الان زندگی مردم در بخش های کشاورزی، دامداری ، صیادی و البته بعدا که صنعت هم بیاید باز هم به آب نیازمندیم لذا خواهشمندیم که برنامه ها به این سمت پیش رود.

بنده خواهش می کنم که برای آب سیستان یک فکر قوی و یک برنامه محکم و یک راهبرد دقیق و ان شاءالله استراتژیک ایجاد شود و آنچه که هست به سرعت انجام، نزدیک شود.

نسبت به حق آبه هامون ما نیازمند یک دیپلماسی مقتدر و صریح هستیم ، یعنی باید ما با یک دیپلماسی خیلی قوی و فعال وارد شویم و به گونه ای باشد که به نتیجه نزدیک شویم.

نسبت به انتقال آب از دریای عمان که سالها است از تصویبش می گذرد ظاهرا هیچ اقدامی نشده ، خود اینها می تواند قدرت چانه زنی ما را در بحث حق آبه هامون بالا ببرد.

طرح ۴۶هزارهکتاری نعمتی است که خداوند متعال مرحمت کرده و به همت مدیران و جهادگران اجرا شده است، این طرح بسیار عالی است اما اصلا کافی نیست یعنی بخش عمده ای از زمین ها ممکن است که #تشنه بماند بنابراین محتاج این هستیم که برنامه قوی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.