اصل و اساس و عمود خیمه این نظام اصل مترقی ولایت فقیه است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۱۷ بهمن ۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زبل به شرح ذیل است:

خطبه اول

حاج آقای عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حریم امر و نهی خداوند متعال بیان نمودند:

امیرالمومنین علیه السلام در خطبه ۲۴ از نهج البلاغه شریف می فرمایند: “فَاتَّقُوا اللَّهَ عِبَادَ اللَّهِ وَ فِرُّوا إِلَى اللَّهِ مِنَ اللَّهِ” ، ای بندگان خدا پرهیزگار باشید و از خدا فرار کنید به دامان خدا هم فرار کنید. سیدالشهدا علیه السلام در دعای عرفه عرضه می دارد: “هربت منک علیک” خدایا من از غضب تو به رحمت تو فرار می کنم. اعمال ما است که رضا و غضب حضرت حق را به دنبال دارد، خوش به حال آن کسی که در اعمال ، رفتار و کردارش از غضب الهی فرار کند و به دامان رحمت الهی پناه ببرد.”الهی من لی غیرک” آیا غیر از خدا پناهی هست؟ آیا غیر از خدا کسی هست که دست من و شما در سختی ها بگیرد؟ “هربت منک علیک” خدایا من از غضب تو به رحمت تو فرار می کنم. ” وَ فِرُّوا إِلَى اللَّهِ مِنَ اللَّهِ ” از غضب خدا فرار کنید که غضب خدا نتیجه اعمال بد خود شما است.

کجا برویم؟ به دامان رحمت خدا بروید که رحمت خدا هم مشمول حال شما است ، رحمت عامه الهی که علی الدوام همراه شما هست. رحمت خاص خدا را جلب کنید. مسئولی هست امضا می خواهد بزند، این امضا هم می تواند خشم خدا را دربر داشته باشد و هم می تواند رضای خدا را در بر داشته باشد. عالمی است حرفی می خواهد بزند، آن حرف ممکن است خشم یا غضب خدا را در بر داشته باشد یا رضا و رحمت خدا را در بر داشته باشد. هم بهشت وهم جهنم را ما می سازیم و هم نعیم و خدای ناخواسته جحیم را ما جلب می کنیم. فرمود آتش هایی را که خودتان برافروختید، خودتان اینها را روشن کردید و در آنها دمیدید، خاموش کنید. چه بسیار آتش هایی که من با زبانم برافروختم، با عملم برافروختم، با رفتارم برافروختم، با امضایم برافروختم، با زندگی ام برافروختم. یک وقتی تلخ نگاه کردن به همسر می تواند فردای قیامت کلی دردسر درست کند. معادلات قیامت با معادلاتی که ما امروزه داریم متفاوت است.از خشم خدای متعال فرار کنید، مباد که خشم حضرت حق را با رفتارتان بخرید و این خشم دامان شما را بگیرد که والله کسی از غضب خدا نجات پیدا نمی کند. احدی نمی تواند از غضب الهی نجات پیدا کند. چه کسی می تواند از دست خدا فرار کند؟کجا هست آن سرزمینی که تحت حاکمیت خدا نباشد؟

جوانی خدمت سیدالشهدا علیه السلام رسید عرض کرد: آقا جان ، من به یک دوگانه ای رسیدم ، از یک طرف نمی توانم گناه نکنم و از طرفی هم مشتاق بهشت هستم ، چه کنم؟ ایشان فرمودند: “خواستی گناه کنی جایی برو که حکومت خدا نباشد.” هر چه دلت خواست گناه کن. برو جایی که خدا نبیند. خدا ببیند غضب می کند، البته در دعا می گوییم ، ای کسی که رحمتش سبقت بر غضبش. از اینکه خشم خدا را به وجود بیاوریم فرار کنیم.فرار کنیم از اینکه غضب الهی را به دامان بگیریم. گاهی با شکستن دل یک ارباب رجوع در یک اداره، آقایی که سالها زحمت کشیده است، زحمتش خراب می شود. گاهی با یک برخورد تلخ دلها شکسته می شود.

خطبه دوم

حاج اقای عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حرمت حلال و حرام خدای متعال بیان نمودند:

رعایت دستورالعمل های بهداشتی

اولا به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توصیه می کنم تا ان شاءالله روز به روز خطر این بیماری مهاک کمتر شود. از عزیزان کادر درمانی تشکر و قدردانی می کنیم.

جلسات هیئات های ایران و افغانستان در موضوع حق آبه هامون

الحمدلله جلسات خوبی بین ایران و افغانستان در موضوع حق آبه هامون در فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد. بررسی خوبی شده و به نتایج خوبی رسیدند، از ایشان ممنون هستیم . ان شاءالله به زودی مطالعات میدانی تمام شود و مسئله حق آبه ایران از رود هیرمند برای همیشه پرونده اش به سلم و صفا بسته شود. از همه عزیزانی که در این جهت زحمت کشیدند، تشکر می کنیم.

طرح آبیاری دشت سیستان را پیگیر هستیم

طرح آبیاری دشت سیستان را پیگیر هستیم، دادستان های سیستان از طرح بازدید کردند ، از ایشان تشکر می کنم. هفته گذشته هم با حضرات آقایان مجری طرح جلسه ای داشتیم و به لطف خدای متعال عزیزان زحمت می کشند که نواقص فاز اول را سریع تر برطرف کنند و فاز دوم را در بخش هایی شروع کردند، استدعایی که داریم این است که ان شاءالله کار را مستحکم پیش ببرند، مردم هم البته باید در میدان بیایند و همکاری کنند، کما اینکه تا به حال هم اینگونه بوده است، انتظار ما هم این است که عزیزان ما با سعه صدر و سلم و صفا مسائل را ان شاءالله پیگیری کنند.

دهه فجر انقلاب اسلامی/مبنای انقلاب اسلامی جهانبینی توحیدی است

چهل و دو سال پیش در این مملکت انقلاب رخ داد، انقلاب که در هر جای دنیا رخ می دهد، حکومتی برچیده می شود ، حکومتی بنا می شود. حضرت آقا در گام دوم می فرماید انقلاب اسلامی این نیست که یک حکومتی برود و یک حکومتی بیاید. انقلاب اسلامی بر اساس مبانی مستحکمی اساسش چیده شده است. انقلاب اسلامی بر اساس اسلامیت ، حاکمیت دین ، حاکمین شریعت، حاکمیت اسلام و البته همراهی مردم و جمهور مردم هست.

انقلابی رخ داد،حوادثی هم در این چهل و دو سال اتفاق افتاد، هشت سال جنگ با همه سختی هایش تجربه شد، چهل و دو سال تحریم و محاصره اقتصادی و مشکلاتی که همه شما خبر دارید اتفاق افتاد اما آن نهال نورس تازه کاشته شده، امروز یک درخت تناوری است که میوه هایی می دهد مثل شهید حاج قاسم سلیمانی.

اگر ما انقلاب اسلامی را مادر فرض کنیم، فرزند این انقلاب، حکومت جمهوری اسلامی می شود. حکومت جمهوری اسلامی را حاکمانی تشکیل می دهند که از روستا و شهر ها و استانها تا مرکز حوزه نفوذ مدیریتی دارند، تجربه چهل و دوسال انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به ما این را نشان می دهد، هر زمان که جمهوری اسلامی ، حاکمان جمهوری اسلامی ، حاکمان دولت، دولتمردان ، مجلسیان و مسئولین کشور بر مبانی که انقلاب اسلامی را ایجاد کرده متعهد بودند، مسیر را درست رفتند.هر زمان که سکان این کشتی به دست لیبرال ماب ها و غربگراها و عاشقان خیابان های سنگ فرش شده پاریس و لندن  افتاد، ما به مشکل خوردیم، این واقعیتی است که انکارش انکار بدیهیات است.

انقلاب اسلامی مبنا دارد، مبنایش جهانبینی توحیدی است، نگاه لیبرالیستی مبنایش نگاه مادی است. فی مابین جهانبینی توحیدی و جهانبینی دیالکتیک فاصله بسیار زیاد است، هرگز این ها با هم جمع نمی شود، مردم چهل و دو سال پیش انقلاب کردند تا خدا حاکم باشد، احکام خدا حاکم باشد و جهانبینی الهی حکومت کند. برای همین جهت اصل و اساس و عمود خیمه این نظام اصل مترقی ولایت فقیه است. ولی فقیه داریم تا اسلامیت تجلی داشته باشد، تا استکبار برنگردد، تا دیکتاتور وجود نداشته باشد، تا نگهبانی از شرع و قانون بر مدار حق باشد. اما اگر دولتمردان ما نگاه لیبرالیستی داشته باشند چطور می توانند بر اساس جهانبینی الهی حاکمیت و حکومت کنند؟

آن خطری که انقلاب را تهدید می کند، آن خطری که نظام را تهدید می کند ، آن خطری که ما را تهدید می کند نگاه مادی و لبرالیستی به حکومت است. لذا وقتی حاکمان، دولتیان و مجلسیان شما ، وزراء و وکلاء و صاحب منصبان شما نگاه شان ، نگاه لیبرالیستی بود ، شما رشدی نخواهید کرد.

به عنوان مثال: صنعت نبض اقتصاد در هر کشوری است، در اقتصاد کشورهایی که سامان صنعتی قوی دارند قدرتمند تر هستند. چه می شود که صنعت دفاعی ما ، موشک های بالستیک دو هزار کیلوکتر برد با سوخت جامد و سه زمانه ، نقطه زن، تولید می کند. ماهواره بر ، ماهواره دویست و بیست کیلویی را می تواند به مدار پانصد کیلومتری زمین ببرد ، موجود زنده را به فضا بفرستد و برگرداند. قدرتمند ترین شیاطین زمانه را در عراق و سوریه به مذلت بکشاند. ذرات خانه های موشکی قدرتمندی داشته باشد که دشمنان این نظام از ترس جرات ندارند که غلطی کنند. چرا؟ چون مجریان و برنامه ریزان و عاملان این کارها بلا استثناء در خط اسلامیت حرکت می کنند و بر مبانی جهانبینی توحیدی استوار هستند.

اما اگر صنعت دست کسانی باشد که آمال شان اروپا و آمریکا است، نتیجه اش چه می شود؟ هر گاه نگاه مادی سراغ مسئولین ما آمد، حاکمان ما از انقلاب فاصله گرفتند، دشمن به فکر سکولاریزه کردن این نظام و مملکت هست. شوخی هم با ما ندارد. چهل و دو سال مبانی این انقلاب روز به روز محکم تر شده است. مردم از انقلاب، نظام و رهبری شان بیش از پیش حمایت می کنند ، کردند و خواهند کرد. خسته هم نمی شوند.

در حدیثی از امام موسی کاظم علیه السلام داریم: ” یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ: وقتی آن مرد از قم قیام می کند ، مردمانی اطرافش جمع می شوند مثل پاره های آهن که هیچ باد سهمگینی اینها را ااز بین نخواهد برد و خسته نخواهد کرد. افتخارات شما را چه کسانی رقم زدند؟ شهدای هسته ای شما که برای استکبار جهانی خطر بودند و حذفشان کردند، کجا درس خواندند؟ کدام شان از شهدای هسته ای در انگلیس و آمریکا درس خوانده است؟  شهید فخری زاده ، شهید علی محمدی، شهید شهریاری، شهید طهرانی مقدم ، این عزیزان درس خوانده کجا هستند؟ کالیفرنیا ؟ گلاسکورنجرز؟ نه. در دانشگاه شریف، دانشگاه تهران،دانشگاه شهید بهشتی ، دانشگاه اصفهان درس خواندند. ما چه کم داریم که با لبخندی از غرب قند دلمان آب شود، مگر غرب کیست؟

خطر لیبرالیزه کردن مسئولین کشور جدی است

اگر امروز سفره مردم کوچک شده و زندگی مردم سخت شده است بخش عظیمی به نگاه لیبرالی بعضی از حکومتی های ما بر می گردد و البته ما خودمان انتخاب کردیم ، باید در انتخابمان دقت کنیم و کسانی را انتخاب کنیم که بر ما حکومت کنند  که عملا معتقد بر مبانی انقلاب اسلامی باشند. خطر لیبرالیزه کردن مسئولین کشور جدی است. خطر سکولاریزه کردن خواص جامعه جدی است. به مردم تکیه بدهید و ببنید این مردم چقدر به شما کمک می کنند، مگر قدرتی بالاتر از اینها هست؟

تربیت یافتگان انقلاب اسلامی

 این انقلاب کسانی را تربیت کرد که در طراز تاریخ ، قله تاریخ هستند و در طراز ظهور هستند. شهید حاج قاسم سلیمانی می گویند که وقتی که جنگ سخت می شد، خیلی کار گره می خورد هر زمان که شهید بزرگوارسیستانی ها، شهید حاج قاسم میرحسینی حرکت می کرد، همه حرکت می کردند و بعد می گوید من نمی دانم که آیا مالک اشتر هم در صحنه های سخت همین گونه بوده است؟ این راجع به جوانی از سیستان است. حاج قاسم میرحسینی کجا درس خوانده است؟ پای کدام مکتب بزرگ شده است؟

عده ای حق ندارند این عزت را در برابر اروپایی ها ذره ای خدشه دار کنند

انقلاب برای ما عزت آورد، عده ای حق ندارند این عزت را در برابر اروپایی ها ذره ای خدشه دار کنند. چه در میدان مذاکره و دیپلماتیک و چه در میدان های اقتصادی و چه در میدان های دیگر، گاهی انسان فکر می کند که این نگاه لیبرالیستی به دنبال فتح این انقلاب و به دنبال تغییر این نظام است، البته نخواهد توانست، چرا؟ چون این انقلاب صاحب دارد و صاحب این انقلاب مردم هستند، مردم اجازه نمی دهند که کسی انقلابشان را مصادره کند و بدزدد. اما مراقب باشیم که نگاه مادی گرایانه، مادی گرایانه و لیبرالیتی دولتی که با تبلیغ چهار هنرپیشه جلف بی سواد می خواهد رای جمع کند، این دولت به درد این مردم نمی خورد.دولتی به درد مردم می خورد که امثال حاج قاسم سلیمانی به آن افتخار کنند.

 چهل و دو سال انقلاب ، چهل و دو سال زحمت ، چهل و دو سال تحریم و سختی. مگر چقدر از مشکلات ما بر می گردد به آنور آب و قیمت دلار؟ انسان هایی که دستشان به سمت آمریکا و غرب دراز است، با طناب پوسیده آنها در چاه می روند هرگز نمی توانند به این ملت آن گونه که هست خدمت کنند. چون تکیه شان به خدا نیست  ، به مردم نیست. این خطر را جدی بگیریم.

البته هم عرض کنیم که این نظام و حکومت به برکت وجود ولایت فقیه ، این نعمت الهی که خدا به ارزانی داشت و رزق ما کرد. به برکت وجود مردمی که با همه وجود از بن دندان عقیده به مبانی انقلاب دارند ، این حکومت مسیرش را پی خواهد گرفت و دیری نخواهد پایید که این حکومت ان شاء الله به سمت تمدن جامع اسلامی حرکت خواهد کرد. اما آنموقع است که آنهایی که همه قبله آمال شان را در غرب می دیدند شرمنده این مردم شوند.

لیبرالیزه کردن مسئولین کشور جدی است. خطر سکولاریزه کردن خواص جامعه جدی است. باید در انتخابمان دقت کنیم و کسانی را انتخاب کنیم که عملا معتقد بر مبانی انقلاب اسلامی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.