دانشگاه فرهنگیان پایه ریز تربیت جامعه هست

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: رئیس و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان سیستان با حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان نمودند: تشکر می کنم از مسئولین که امانت دار دختران و پسران ما هستید، این عزیزان ثروت، سرمایه و گنج ما هستند.

دانشگاه فرهنگیان خصوصیتی دارد که سایر دانشگاه ها ندارند و آن هم این است که پایه ریز تربیت جامعه هست و می بایست در این راستا با هم افزایی و همکاری همدیگر یک برنامه تربیتی جامع تدوین و اجرایی نماییم.

انقلاب اسلامی انسان هایی مانند حاج قاسم سلیمانی تربیت کرده است که می شود گفت در طراز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، انگار انقلاب اسلامی آمده است تا ظهور را نزدیک کند، تاثیر دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان این است که اگر هر نفر از این عزیزان بیست دانش آموز را تربیت کند، خواهید دید که چه اتفاقی در سیستان خواهد افتاد.

واقعیت امر این است که تربیت نباید تربیت کاریکاتوری باشد، چون تربیت کاریکاتوری بسیار مضر است،گاهی اوقات از حیث عقلی خوب تربیت می کنیم اما دلی تربیت نمی کنیم ، گاهی دلی خوب تربیت می کنیم اما عقلی تربیت نمی کنیم. اگر در دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان به گونه ای رشد کنند تا بتوانند دانش آموزان ابتدایی را متوازن در سه شاخه عقل،دل و رفتار تربیت کنند بسیار مطلوب خواهد بود.

قرآن کریم برای هر سه شاخه نسخه داده است. قرآن کریم برای عقل نسخه داده است و می فرماید عقیده سالم ، اعتقاد خوب. برای دل نسخه داده است می فرماید: عشق، عشق به خدا و مبدا هستی. برای رفتار هم خدای متعال در قرآن کریم راه نشان داده است،فرموده: فقه، چگونه بخور، چگونه زندگی کن، چه بپوش و… سبک زندگی اسلامی . لذا اگر این سه مولفه از معلم در قلب دانش آموز جا بگیرد آینده نظام اسلامی تامین خواهد بود و واقعا معلم موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.