تصویب سالروز اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین در شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل در خطبه های نمازجمعه ۲۴ بهمن۹۹ مطرح نمودند:

خبر خوشی به دست ما رسید که در شورای فرهنگ عمومی کشور ، روز بیست و پنجم محرم الحرام به عنوان روز پاسداشت اولین قیام به خونخواهی سیدالشهدا که توسط مردم سیستان اتفاق افتاده است به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده است. ان شاء الله این مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی برود و آنجا نیز تصویب شود و از سال آینده در تقویم سراسری روز بیست و پنجم محرم الحرام روز نکوداشت قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام خواهد بود.

خیلی از عزیزان برای این اتفاق زحمت کشیدند خاصه حضرت حاج آقای حیدری نسب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زابل که برای ایشان آزوری توفیق می کنیم و از ایشان و دیگر عزیزانی که پیگیر بودند ممنون هستیم.

این باعث می شود که ما بار سنگینی بر دوشمان باشد که آن روز را به گونه ای که حق مردم سیستان هست گرامی بداریم و از امروز باید به فکر این باشیم که بیست و پنج محرم ، روزی که به نام سیستان در تاریخ این کشور به زودی ثبت خواهد شد ان شاءالله این روز را گرامی بداریم و به عنوان یک نقطه نورانی در تاریخ مان همیشه پاس بداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.