در ادامه تبیین اصل ۱۱ قانون اساسی،نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال تشکیل امت واحده ی جهانی است.

خطبه های نماز جمعه ۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ شهرستان زابل به امامت حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل

محور های مهم خطبه:

* نظام مقدس جمهوری اسلامی با کسانی که امنیت را در این آب و خاک تعمدا و از روی قصد بخواهند بر هم بزنند قطعا مماشات نخواهد کرد.

*شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو دشمن خطرناک .

*نظام اسلامی به دنبال امت واحده ی جهانی است.

*تشکر از تمامی حافظین امنیت.

*موضوع آب در سیستان موضوعی است مهم تر از هر چیز دیگری،مردم سیستان شاید بدون مرز و کارخانه های بزرگ بتوانند زندگی کنند اما بدون آب ادامه زندگی دشوار و ناممکن خواهد بود.

بحث انتقال آب از دریای عمان به سیستان که مورد تاکید بوده و به تصویب هم رسیده اما چرا عملی نمیشود سوالی است که برای همه ی ما پیش آمده.چرا که باید تا الان حداقل نیمی از کار انجام می شد.

استدعا داریم از رسانه ها که با جدیت پیگیر این موضوع باشند و حسب تصویبی که شده سالیانه بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب از دریا باید به سیستان بیاید.

مطالعات و کارها انجام شده و چند سال است که  آماده ی اجراست اما گویا در اولویت نبوده،ما خواهش داریم از دولت ،مجلس ،متصدیان و مسئولین استان که در این جهت مضاعف پیگیر باشند تا به فضل خداوند متعال شاهد رونق بیش از پیش منطقه باشیم.

*بحث به سازی معابر شهرستان زابل هم در حال شروع است و به فضل خداوند متعال اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد،تشکر میکنیم از مسئولینی که پیگیر این امر بودند و خواهش داریم که این طرح نیمه کاره رها نشود و تا پایان ادامه پیدا کند،خیابانها،پیاده رو ها و معابر مرتب شود تا در شان مردم عزیز باشد.

در ادامه تبیین مبانی قانون اساسی عرض کردیم که اصل  ۱۱ و اصل ۲ تاکید دارد بر امت واحده.

امت واحده امتی است که انگیزه،هدف، سرنوشت و دشمن واحد دارد،این عبارت را هم بیان کردیم که از ابداعات قرآن کریم است که حکومت نسبت به مردم و امت واحده تکالیفی دارد،امت واحده اعم است از شیعه،سنی و حتی غیر مسلمان ،یعنی در حقوق و تکالیف بین یک مسلمان شیعه و اهل سنت یا یک مسلمان و غیر مسلمان هیچ تفاوتی نیست همانطور که نماینده شهرستان زابل می تواند از رئیس جمهور سوال کند که شیعه اثنی عشری است نماینده زرتشتی ها نیز می تواند این سوال را بپرسد و هیچ فرقی نیست،چه برسد به نماینده اهل سنت که بالاخره مسلمان است و به یک قبله نماز میخوانیم و یک کتاب داریم.

تحقق امت واحده مقدمات و الزاماتی دارد که از جمله الزامات مهم امت واحده به هم پیوستگی امت واحده و عدم گسست آن است.زمانی که ما می گوییم امت واحده در اصل این موضوع با ملت واحده تفاوت دارد.

ملت میتواند محدود شود در یک قوم،جغرافیا و یک طایفه،اما امت یعنی مجموعه ای از انسانها با گرایش های مختلف در یک جهت حرکت میکنند،پس نباید گسستی در بین آنها وجود داشته باشد،چرا که اگر شکافی بین آنها باشد قطعا آن امت واحده اتفاق نخواهد افتاد.

پس امت واحده زمانی شکل میگیرد که همه ی اجزاء این امت هم حقوقشان استیفا بشود و هم به تکالیفشان عمل کنند،همانگونه که دولت به معنای عام یعنی حاکمیت و حکومت نسبت به ما تکالیفی دارد،ما نیز نسبت به حکومت تکالیفی داریم و هم ما و هم امت و حاکمیت نسبت به سرزمین و جغرافیایی و آن محدوده ای که  در حال زندگی هستیم تکلیف داریم.

در راس تکالیفی که حکومت باید انجام دهد این است که دولت موظف است نیروهایی را تحت عنوان نظامی،انتظامی و حافظان امنیت پرورش دهد، که متاسفانه در دو روز اخیر شاهد شهادت یک سرباز،نیرو و ثروتی ارزشمند از نیروهای جان بر کف انتظامی بودیم که به دلیل اغتشاش تعدادی معلوم الحال به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امنیت پایدار امنیت مردم پایه است.اگر مردم عزیز مراعات امنیت نکنند،آن نیرو های نظامی که بخواهند به وظیفه ی خود عمل کنند طبعا نمیتوانند وظیفه خود را درست انجام دهند.

ایجاد امنیت بستر هایی دارد که همه باید آن بستر ها را با هم فراهم کنیم، این کار همان عدم گسست می باشد.

سپاه پاسداران عزیز که نور چشم ماست و مولود مبارک انقلاب اسلامی است.نیرو های مخلصی که برون داد حضورشان عزت برای این مرز و بوم است.

ارتش عزیز ما که مایه ی افتخار هستند و جانشان برای دفاع از این مرز و بوم همیشه کف دستشان بوده و هست.

نیروهای انتظامی ما در مرز ها،شهر ها و جاده ها که طاقت فرسا زحمت میکشند.

گمنام های امام زمان(عج) که شبانه روز در حال تلاش اند.

تلاش این عزیزان نتیجه نخواهد داد الا زمانی که ما همراهی و همیاری کنیم.

 باور کنید هستند افرادی که با آرامش مردم این سرزمین مشکل دارند،در آن طرف مرز ها نشسته اند و فریب خوردگان را تهدید می کنند.

زمانی که ما در کرونا صد یا دویست یا چهارصد  کشته میدهیم با  80 میلیون نفر جمعیت و انگلیس با جمعیت ۶۰ میلیونی چندین برابر ما کشته میدهد از کرونا،ببینید تلویزیون های وابسته ای مثل ایران اینترنشنال و … انگلیس را در بوغ و کرنا می کنند یا ایران را؟

زمانی که دهان هایی باز شده،دندان هایی به هم فشرده شده برای گسست این جامعه ایا ما نباید هوشیار باشیم؟

لذا امت واحده زمانی محقق میشود که گسستی نباشد.امت واحده دقیقا نقطه مقابل ناسیونالیسم است.حال این ناسیونالیسم هر قد و قواره ای باشد و هر لباسی بپوشد.میتواند ناسیونالیسم قومی،جغرافیایی و حتی خانوادگی باشد.

تمام گرایش هایی که تحقق امت واحده را متزلزل میکند قطعا مردود است.تعصبات قومی،قبیله ای و افراط هایی که گاهی در قالب مذهب نمایان میشود.

در بحث افراط مذهب ما با دو دشمن بسیار خطرناک مواجه هستیم:

۱.سنی آمریکایی

۲.شیعه انگلیسی

این دو مولودی که هر دو یک هدف دارند و به یک جهت حرکت میکنند.هر دو هم مرکز فرماندهی شان لندن است و هردو هم به یکدیگر میگویند کافر و در عین حال با هم زندگی می کنند.

هیچ گاه هم ندیدیم که شیعه انگلیسی در لندن به سمت سنی آمریکایی در لندن تعرضی کند،اما در بلاد اسلامی زن و بچه مسلمانان را تحت فشار قرار میدهند و بعضا آنها را می کشند به اسم اسلام و افراط گرایی.

امت واحده معنایش این است که گسستی نیست و نظام اسلامی به دنبال تحقق امت واحده ی جهانی است نه امت واحده در سیستان و بلوچستان و ایران.

هدف ما امت واحده ی جهانی است،امت واحده ای که تمام عالم با صلم و صفا در پرتو توحید زندگی کنند.

یکی از افتخارات قانو اساسی ما این است که به دنبال تحقق این امت واحده است.

امت واحده با جبر  به وجود نمی آید،ما باید بخواهیم تا امت واحده باشیم.

حرف آخر هم خطاب به کسانی که خیال میکنند،بتوانند از آبهای گل آلود ماهی بگیرند.

اولا ،شاید این آب غباری گرفته باشد اما گل آلود نیست.

ثانیا،این آب برای شما ماهی ندارد

کسانی که نشستند تا نقطه ای از این مملکت یک اتفاقی بیفتد تا آن را در بوق و کرنا کنند و بگویند که نظام متزلزل شد و از این گونه حرف ها.

خیال همه جمع باشد،نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه دار تر از آن است که با این نسیم ها بخواهد بلرزد.

نظام جمهوری اسلامی مستحکم مسیرش را ادامه خواهد داد و البته این نظام با کسانی که امنیت را در این آب و خاک تعمدا و از روی قصد بخواهند بر هم بزنند قطعا مماشات نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.