رسم “حشر” به عنوان یک نماد بسیار زیبا برای کار و تلاش و اتحاد در جامعه تسری یابد

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل با موضوع فرهنگ کار و تلاش در سالن همایش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مصلی المهدی(عج) زابل برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل بیان نمودند:
یکی از مسائل خیلی محوری در منطقه سیستان بحث فرهنگ کار و تلاش و ترویج این موضوع هست. واقعیت امر این است که عزت مردم وقتی تامین می شود که نان بازوی خود را حلال به دست بیاورند.

سرمایه های کوچکی در سطح جامعه وجود دارد، هر نفر یک ثروت و سرمایه ای دارد که می تواند تبدیل به یک سرمایه مولد شود، کارگاه های کوچک، سنتی ،صنایع دستی ،تولید کنندگان خرد و مخصوصا بانوانی که بد سرپرست یا بی سرپرست و یا سرپرست خانوارهستند. این بندگان خدا ممر درآمدی جز حداقلی که به دست می آورد ، ندارند. لذا ترویج کسب مال حلال که هم مال حلال به دست بیاید و هم حلال هزینه شود، وظیفه ما است و اینکه نگذاریم جوانان ما دچار فروخوردگی شوند و تنبل بار بیایند.

جلسات شورای فرهنگ عمومی من بعد باید جلسات کاربردی باشد لذا نیازمند این هستیم که کمیته های خاصی داشته باشیم که کارهایی را انجام دهند و در جلسات بعد گزارش دهند. مثلا در باب کسب و کار و تلاش کمیته ای باید داشته باشیم که صنایع دستی طی این ماه چه قدر ترویج شده است و چه میزان تولید ثروت کردند، میدان تولید و توزیع شان به چه شکل بوده است. لذا ما کمیته ای نیاز داریم که فکر راهبردی کند برای اینکه ما چه راه هایی داریم که سرمایه های خرد مردم را به سرمایه مولد تبدیل کنیم.
سرمایه های خرد و هنر های قابل ارائه هنرمندان و ایجاد چرخه تولید، اینها چیزهایی است که ما باید روی آن فکر کنیم و برنامه برای آن بنویسیم.

کمیته ترویج کسب مال حلال توسط روحانیون تشکیل می شود و این کار را از طریق شبکه مساجد ، مبلغان ، حوزه های علمیه و ائمه جمعه در جامعه انجام خواهند داد.

در سیستان حشر به عنوان یک نماد بسیار زیبا برای کار و تلاش و اتحاد وجود دارد که می بایست این کار به صورت مصور به عنوان نمادی از تلاش سیستان ایجاد شود تا این فرهنگ در جامعه تسری یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.