رونمایی از یادمان عصر عاشورا در دانشگاه زابل

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:طی مراسمی در دانشگاه زابل با حضور حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل ، فرماندار زابل ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل و مسئولین دانشگاه زابل از یادمان عصر عاشورا رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و سازندگان این اثر بیان نمودند: هر کسی برای اباعبدالله الحسین علیه السلام قدمی بردارد خداوند متعال فرموش نخواهد کرد. ما به امام حسین علیه السلام و غم ایشان نیاز داریم چون هیچ شادی و سروری بالاتر از این نیست که انسان غمگین برای امام حسین علیه السلام باشد، وقتی برای اباعبدالله غم به دل دارید خدای متعال به شما سرور جاودانه می دهد.

امام جمعه شهرستان زابل روایتی نقل نمودند: رسول خدا زمانی که خبر شهادت امام حسین علیه السلام را به بی بی حضرت زهرا سلام الله علیها داد ، ایشان خیلی گریه کردند، و از نبی مکرم اسلام سوال پرسیدند که باباجان آیا کسی هست که نام پسر من را زنده نگه بدارد؟ فرمود: دخترم آنقدر پر آوازه خواهد شد که هیچ کس در عالم به اندازه او پرآوازه نخواهد شد و در آخرالزمان کسانی می آیند که برای او گریه می کنند. عرض کرد: پدرجان من برای تشکر از آن ها چه کنم؟ پیغمبر فرمود: من با تو عهد می بندم هر کس که بخواهد نام حسین علیه السلام در دنیا زنده بماند تا روز قیامت ، همه مرد های شان را من شفاعت می کنم و زن هایشان را تو شفاعت کن. فرمود: فاطمه جان هر کس که برای حسین علیه السلام زحمت بکشد من اجازه نخواهم داد معذب به عذاب الهی شود.

ایشان در ادامه افزودند: کسانی که بانی این اثر شدید حضرت زهرا سلام الله علیها از آن روز به دنبال این بود که چگونه از شما تشکر کند و خوش به حال کسی که فاطمه زهرا سلام الله علیها خودش را مدیون او بداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.