متن سخنرانی مجازی سوم اردیبهشت۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی در سخنرانی مجازی سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ در پی تعطیلی نمازجمعه بیان نمودند:

این هفته هم حسب رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیام جمعه را به شکل مجازی تقدیم حضور حضرات عزیزانم می کنم و نکاتی را که مدنظر هست مختصرا به عرض خواهران و برادران ایمانی می رسانم.

مثل همیشه خودم و عزیزان را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و امیدوارم با احترام به حلال و حرام ، امر و نهی و دستورات خدای متعال همه ما در پرتوی عمل به تکالیف مان توفیق بندگی و ولایت خالص داشته باشیم.

ماه مبارک رمضان است و آرام آرام به لیالی قدر و ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام نزدیک می شویم. فرصت مغتنم بندگی ، عبودیت و عرض فقر به محضر ذات ذی الجلال الهی را امیدوارم که مغتنم بشماریم و در مسیر بندگی ان شاءالله همه کوشا باشیم.

ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام

در هفته آینده میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام را داریم توقع این است که این روز باشکوه بزرگ داشته شود. اگر هم به دلیل موضوعات بیماری کرونا نشود مجالس بزرگی اقامه شود حداقل ان شاءالله این روز باید زنده نگه داشته شود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجالسی در مساجد و حسینیه ها برگزار شود و همچنین می شود از طرق مختلف این روز را گرامی داشت.

ورود به شب های قدر

اواخر هفته آینده هم آرام آرام می بایست آماده شویم برای ورود به لیالی قدر ، شبهای پر فیض قدر که چشم امید مومنین همواره به بخشش و غفران خدای متعال در شب های قدر است. امیدواریم که ان شاءالله شب های قدر امسال ، شب های بندگی، مغفرت و شب های انابه و استغفار و حلاوت و زیبایی و لذت بندگی خدای متعال برای همه عزیزانمان باشد.

پاسخ به اقدام تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی

 یکی اتفاقاتی که اخیرا افتاد عملیات تروریستی که رژیم صهیونیستی متاسفانه در منطقه نطنز انجام داد و با توجه به عامل نفوذی موفق شدند که خسارتی ولو جزئی به تاسیسات هسته ای نطنز وارد کنند و بخشی از تاسیسات هسته ای شهید احمدی روشن را دچار اختلال کنند.

در این باره اولین حرفی که داریم با سیستم های امنیتی است ، ضمن تشکری که از ایشان می کنیم این است که ان شاءالله مراقبت هایشان را بیشتر کنند تا عوامل نفوذی این امکان را پیدا نکنند که ضربه ای به کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنند.

پیرو آن اتفاق جبهه مقاومت دست به کار شد و از جهات مختلف ضرباتی به رژیم صهیونیستی وارد کردند. جمله ای که حضرت آقا فرمودند: “دوران بزن و در رو تمام شد” واقعا محقق شد و در چند عملیات موفق جبهه مقاومت توانستند ضربات مهلکی را به پیکره رژیم جعلی صهیونیستی بزنند. انفجار کارخانه تولید موشک ، انهدام مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق و به علاوه کارهای دیگری که شده است لذا اینطورکه جمهوری اسلامی دستوری صادر کند که شما این کار را بکنید نیست. تشخیص می دهند و آتش به اختیار ورود می کنند، با بصیرت به دشمن صهیونیستی ضربه می زنند.

اینها نشان می دهد که جبهه مقاومت یک بدنه یکپارچه است و اگر دشمن بخواهد حماقت کند از جهات مختلف و از طرق مختلف ضربه خواهد خورد. یکی از مهم ترین این ضربات موشکی بود که در صحرای نقب فرود آمد و این موشک پیام بسیار مهمی را داشت . موشکی که از لایه های بسیار فنی و تخصصی پیشرفته پدافند هوایی رژیم صهیونیستی به راحتی عبور کرد و در منطقه ای نزدیک تاسیسات هسته ای دیمونا فرود آمد. البته اگر فرستانندگان و ارسال کنندگان این موشک اراده می کردند که به خود تاسیسات ضربه بزند به راحتی این امکان پذیر بود اما به جهات انسانی صلاح دیدیند که در نقطه ای حوالی آن منطقه فرود بیاید تا هشداری داده باشند . آنچه که سحرگاه دو روز پیش در صحرای نقب و اطراف دیمونا اتفاق افتاد یک هشدار جدی و کوچک به رژیم منحوس و غاصب جعلی اسرائیل که اگر بخواهد دست از پا خطا کند ضربات مهلکی خواهد خورد.

حضرت آقا فرمودند: “اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.” این وعده حضرت آقا هر لحظه ای که ایشان اراده کنند تحقق پذیر است و اینها هم این مسئله را خوب می دانند. ما هرگز استقبال از هیچ جنگ و درگیری نمی کنیم اما اگر قرار باشد در دفاع از کیان مردم و نظام هر اقدامی که صلاح بدانیم و شایسته باشد انجام بدهیم حتما انجام خواهیم داد و در برخورد با دشمنان مردم و مکتب هرگز مماشاتی در کار نخواهد بود. آنچه که تا به امروز اتفاق افتاده است یک هشدار و بیدارباش بوده که چرت عمیق صهیونیست ها پاره شود، خواب آنها آشفته شود تا بدانند که آن دورانی که هرگونه می خواستند برخورد می کردند با همه آن دوران تمام شده است.

برای مدافعان حریم کشورمان، مدافعان امنیت پایدار و مستقر که نعمتی بزرگ برای ما است دعا می کنیم و دست و بازوی آنان را می بوسیم و امیدواریم که خدای متعال روز به روز به آنان عزت روزافزون مرحمت بفرماید.

نکاتی مهم و صریح راجع به افتتاح طرح ۴۶ هزارهکتاری

همانطور که مستحضر هستید مابقی طرح ۴۶ هزارهکتاری آبیاری دشت سیستان توسط ریاست محترم جمهوری افتتاح شد و ان شاءالله من بعد وارد فاز دوم این طرح خواهیم شد و امیدواریم که با همت عزیزانمان و مجریان خوبی که الان دارد این کار به سرانجام مطلوب برسد اما سه نکته را در این جهت لازم می دانم که عرض کنم:

ابتدا اینکه مردم عزیز و شریف ما نسبت به مجریان طرح که طرح را آغاز کردند و این کار را انجام دادند حقیقتا گلایه های به حقی دارند و این گلایه ها گلایه هایی نیست که بشود به راحتی از آن گذشت. گاهی حوضچه ها اشتباهی گذاشته شده بوده گاهی لوله ها با آن دقت لازم جایگذاری نشده و حتی پیمانکاری که کارش را انجام نداده و مردم هنوز منتظر آمدن آب هستند لذا باید این گلایه ها به رسمیت شمرده شود و شنیده شود در جهت رفع آنها حداکثر کار و تلاش بشود.

طرح آبیاری دشت سیستان حقیقتا طرح بزرگ و قابل دفاع و احترامی است ، طرحی که آب را به لوله تا سر زمین کشاورز می آورد و تا پای گیاه می آورد. این کار بزرگی است. پنج هزار کیلومتر لوله گذاری ، چهارده هزار حوضچه پنچ هکتاری، شانزده ایستگاه پمپاژ به علاوه دو ایستگاه پمپاژ اصلی در سطح سیستان پراکنده شده است. هزینه بسیار بالایی صرف شده است که حضرت آقا اجازه فرمودند که از ذخیره ارزی استفاده شود. اینها همه جای تقدیر و تشکر دارد. از آقایی و عنایت رهبر معظم انقلاب به سیستان تا عزیزان ما در جهادکشاورزی استان که چند ماهی هست که تمشیت امور را در این مسئله به دست گرفتند، رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ، مسئولین و کارکنان و زحمتکشان جهادکشاورزی که حقا و انصافا باید ازتلاش ، پیگیری و زحمت آنان تشکر کرد.

اخیرا هم که برای فاز دوم و گام دوم و سو این طرح بناء حتمی شان بر این است که از نیروهای بومی استفاده شود که جای تقدیر و تشکر دارد. شرکت های بومی، متخصصین بومی، الحمدلله در زمینه کشاورزی متخصصین خوبی داریم ، مرکز تحقیقات کشاورزی جهادکشاورزی و دانشگاه زابل و موارد متعددی است که عزیزان ما فعال هستندو امیدواریم که از همه این ظرفیت ها استفاده شود تا این طرح به میمنت و مبارکی دشت تشنه سیستان را سیراب کند. البته در کنارش دیپلماسی فعال آب باید توسط وزارت امورخارجه ، وزارت کشور فعال شود و با دیپلماسی قوی اخذ حقابه و انتقال آب از دریای عمان ، گسترش چاه های ژرف و از هر امکانی که بشود دشت سیستان را سیراب کرد،مسئولین محترم چه در حد ملی ، استانی و منطقه ای بایدهمت خودشان را بگارند. مردم هم حمایت شان می کنند و در کنارشان هستند و اگر ببینند که برایشان کار می کنید شما را تنها نمی گذارند. الحمدلله امروز خیلی ها دلسورانه در این طرح زحمت می کشند و ما از انها ممنون و متشکر هستیم و امیدواریم که خدای متعال به ایشان سلامتی بدهد.

البته در توزیع آب به کشاورزان در مراحل مختلف نابسامانی هایی بود ما هم در جریان هستیم ، گاهی مردم عزیزی گلایه هایی کردند که این گلایه ها به گوش مسئولین رسانده خواهد شد و از مسئولین خواسته خواهد شد که نسبت به این گلایه ها بررسی و دقت کنند. اگر خدایی ناکرده در بحث توزیع آب در دو یا سه مرحله ای که آب توزیع شده است کم و کاست و یا نقصانی بوده حتما برخورد شود و اگر خسارتی به کشاورزان از این جهت وارد شده این خسارت باید جبران شود و کشاورزان عزیز ما امیدشان را از دست ندهند.

الحمدلله آب هست جای نگرانی فعلا به فضل خدای متعال نیست و با همتی که دارد می شود و از منابعی که عرض شد ان شاءالله آب به منطقه منتقل می آید و در آینده شاهد سیستانی آباد خواهیم بود.

نسبت به مراسم های افتتاحیه ای که اواخر دولت ها اتفاق می افتد، متاسفانه این سنت بد در بین خیلی از دولت ها وجود دارد که وقتی ماه های اخر دولتشان می رسد به هر ترتیبی که شده می خواهند طرح ها را افتتاح کنند. گاهی طرح ها ناقص است ، گاهی طرح ها اشکالاتی دارد و گاهی طرح ها تمام نیست. ما معتقدیم فشاری که دولت محترم به استان ها می آورد برای اینکه این طرح ها در موعد همان دولت افتتاح شوند این فشار حقیقتا در جهت مصالح مردم نیست. کسانی در استان ها در مناطق و شهرها دارند زحمت می کشند و مردم زحمت اینها را می بینند.

این مدل افتتاح های زودهنگام ، عجولانه و قبل از اتمام کارها اینها میتواند به اعتماد مردم ضربه بزند و این ضربه می تواند مهلک هم باشد. بالاخره وقتی مردم ببینند طرحی افتتاح شده و آبی نیست ولو بخش کوچکی انجام نشده باشد مثلا در شهرستان نیمروز یکی از ناحیه ها هنوز مردم آبی دریافت نکردند چون پیمانکار فرار کرده یا رها کرده و یا ورشکست شده و یا هر چیز دیگری. اینها مواردی است که هست و وجود دارد.

در نظام توزیع نیز کاستی هایی است. این آب با این همه زحمت آمده است ، عزیزان ما در جهادکشاورزی حقیقتا دارند زحمت می کشند و دارند با جان و دل کار می کنند تا این آب روی زمین مردم بیاید اما امروز افتتاح شود و فردا بگویند کار تمام شد در حالی که ما یک نظام بهره برداری برای این طرح  هنوز تعریف نکردیم و هنوز یک سازمانی برای بهره برداری متولی نیست.

سازمانی می بایست متولی این طرح باشد. ایستگاه هایی هست و سیستم لوله کشی است که پنج هزار کیلومتر تا الان شده است و از این بیشتر هم خواهد شد. این آبیاری کار بسیار بزرگی است و نیازمند سازمانی مستقل و دارای توان اجرایی و پشتوانه های قوی اجرایی این را از این به بعد مدیریت و حراست کند. و این سازمان هنوز به وجود نیامده است. مجموعه جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان هم برای خدا وسط میدان آمدند و بسیار خوب کار و تلاش می کنند و زحمت می کشند. زحمت این عزیزان هم به هدر می رود. مردم تلاش اینها را می بینند، خدایی نکرده فردا به اینها بدبین می شوند. دستشان به آقای رئیس جمهور و وزیر که نمی رسد. دستشان به این بندگان خدا می رسد. مردم هم این فریادشان را به چه کسی باید بگویند؟ عزیزان ما در جهاد کشاورزی استان انصافا دارند با مجاهدت این کارها را انجام می هند تا قطره قطره این آب را که در اینجا ارزش بسیار بالایی دارد را به سر زمین ها برسانند، مردم نسبت به اینها هم بدبین می شوند.

کسی مخالف افتتاح طرح نبوده و نیست اما این افتتاح باید به هنگام باشد ، وقتی باشد که همه کشاورزان در دشت سیستان در دویست هزار هکتار این طرح مایه خوش حالی  و خیر و برکت در زندگی شان شود.

آب به زمین هایی بسیاری رسیده البته به بعضی زمین ها هم نرسیده ، خوب از نقصان های کار است . حیف است که کاری به این بزرگی توسط عزیزان ما انجام می شود با یک افتتاح نابهنگام بخواهد خدایی نکرده ارزش و قدر و منزلت اش از بین برود چرا؟ چون روزهای آخر دولت هست و دولت می خواهد طرح ها را افتتاح کند. به نظر می آید توجیح و اقدام عاقلانه نیست. مردمی که در این منطقه هستند می دانند که کار هنوز تمام نشده است و من مطمئن هستم با شناختی که از عزیزان دارم مسئولین استانی هم حتما در این باب مقاومت داشتند. سر حرف و روی حرف ما با دولت محترم هست که به هر حال شما کاری را شروع کردید. البته به عنایت و محبت حضرت آقا بوده و آن عرقی که حضرت آقا نسبت به محرومین در همه جای ایران و حتی خارج از این کشور دارند و البته نگاه ویژه حضرت آقا به سیستان بوده ، عنایت فرمودند کاری به این بزرگی آغاز شده و نباید بد تمام شود و این بد تمام شدن به قیمت اینکه این دولت باشد و یا آن دولت باشد. اگر کار برای خدا بوده که مهم نیست که این قیچی را چه کسی می خواهد بزند و افتتاح کند. به قول بنده خدایی خدا می داند که پدر چه کسی را بیامرزد. شما زحمت و کارتان را برای خدا انجام دهید حالا این قیجی را شما نزدید کسی دیگر بزند. مشکل ما سر قیچی زدن نیست . مشکل این است که کار به درستی انجام شود.

امروز دشت سیستان تشنه است هر کس به هر نحوی که برایش مقدور است در رفع تشنگی باید اقدام کند. دولت محترم باید بیاید ورود کند. چاه های ژرف باید گسترش یابد. انتقال آب از دریای عمان باید کاملا جدی باشد اینکه یک قطعه نمایشی در تلویزیون برای مردم پخش شود این کفایت نمی کند. باید رسانه ورود کنند و گزارش تهیه کنند. اصلا کاری می شود یا نمی شود اساسا آنجایی که کلنگ زدند هنوز کلنگ مانده و یا چهارنفر دارند کار می کنند. اینها باید مشخص شود و البته ما حتما با جد پیگیری خواهیم کرد تا ان شاءالله آب بیاید.

آنهایی که نمی توانند کار خاصی کنند نماز باران می توانند بخوانند ، صبحی ، وقت طلوعی بیرون شوند از خانه و هر چند نفر که برایشان مقدور است نماز باران بخوانند. اینها همه می تواند تاثیر داشته باشد تا خدای متعال آسمان را مهربان کند و امیدواریم که به حق فاطمه زهرا سلام الله علیها مشکلات همه مومنین و محبین مرتفع شود و امیدواریم و رجاءواثق داریم که سیستان را آباد و خرم و سرسبز و دارای برکات بسیار در آینده نه چندان دور خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.