آن چیزی که در سپاه باید خوب گسترش پیدا کند ملکوتی بودن پاسداران است یعنی حاج قاسم شدن و حاج قاسم بودن پاسداران

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران حجت الاسلام والمسلمین یزدان نیا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه عملیاتی شهیدهراتی و تیپ حضرت علی اکبر علیه السلام با همراهی جمعی از پرسنل مجموعه با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و شهدای انقلاب اسلامی بیان نمودند:از آنجایی که سپاه چشم و چراغ است انتظار هم از آن زیاد است و این باعث شده است که سپاه به شکل قهری و تبعی یک سازمان با تراز خودش تعریف شود، سپاه را با هیچ ترازی نمی توانید تعریف کنید سپاه خودش یک تراز است مانند بسیج که نمی توانید برای بسیج شاخصه تعریف کنید بسیج بسیج است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

سپاه مجموعه ای است که وقتی رویش هایش را بررسی می کنیم جنبه های ملکوتی خیلی ظهور و بروز دارد و رویش های ملکوتی در سپاه به این دلیل ظهور و بروزش زیاد است که از اول سپاه ملکوتی شروع شد. امام(ره) تشکیل داد، خدایی بود، در جبهه ها آنچه که اتفاق افتاد خدایی بود. گویا خدای متعال سپاه را برای ظهور ایجاد کرد نه برای قبل از ظهور. نه برای جمهوری اسلامی . انگار امام(ره) سپاه را ابداع کرد برای بعد از ظهور و حین ظهور .

لذا معادلات سپاه معادلات ملکی نیست، آدم هایی هم که در سپاه هستند می بایست ملکوت وجود خویش را صاف تر و خالص تر کنند برای همین درک آنان گاهی سخت است و ذهن ملکوتی لازم است و ذهن ملکی و مادی یارای درک آنان را ندارد. آن چیزی که راجع به شهید حاج قاسم سلیمانی در این فایل صوتی است این است که تلاشی شده تا آن ملکوت، ملکی تحلیل شود. مثلا وام دادن متقابل میدان و دیپلماسی مسئله ای است ملکی، در جنگ صفین میدان به دیپلماسی وام داد و حکمیت اتفاق افتاد اما در در جنگ جمل میدان به دیپلماسی وام نداد لذا نتیجه ها متفاوت است.

نگاه ملکوتی در سپاه است و اولین وظیفه ما این است که این نگاه ملکوتی را حفظ کنیم که همینطور هم هست که یک پاسدار یا بسیجی معادلات مادی و ملکی را نمی بیند. آدم در نگاه ملکی دو خصوصیت دارد یک محاسبه و دوم نتیجه است اما در ملکوت این نیست و اساس محاسبه فرق می کند. در ملکوت تکلیف مهم است نه نتیجه لذا آن چیزی که در سپاه باید خوب گسترش پیدا کند ملکوتی بودن پاسداران است یعنی حاج قاسم شدن و حاج قاسم بودن پاسداران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.