مراسم دومین شب قدر و شهادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:مردم ولایتمدار شهرستان زابل در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با سر دادن نوای بک یا الله، سالروز شهادت مولای متقیان امیرالمومنین امام علی علیه السلام و احیا دومین شب قدر را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شبستان بزرگ مصلی المهدی(عج) برگزار کردند.

مردم عزیز شهرستان زابل در دومین شب از لیالی قدر دست دعا به درگاه خداوند متعال بلند کردند و سلامت و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، شفای بیماران، عاقبت بخیری و خلاصی از شر ویروس منحوس کرونا را خواستار شدند.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرکی است که خداوند در قرآن کریم از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام “سوره قدر” نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن است و شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان دومین شب قدر مصادف است با شب شهادت مولای متقیان امیرالمومنین امام علی علیه السلام ،عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

قابل ذکر است سخنرانی ، قرائت ادعیه و مناجات خوانی و مرثیه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این شب گرانقدر در مصلی المهدی (عج) شهرستان زابل بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.