خطبه های نماز عید سعید فطر و گزارش تصویری

امروز روز هشیاری است هم شیعه و هم اهل سنت همه باید مراقب باشیم تا می توانیم برادری مان را مستحکم کنیم تا دشمن به مطامع خودش نرسد و نخواهد رسید و امیدواریم شاهد روزی باشیم که همه امت اسلامی زیر یک پرچم پشت سر ولی الله الاعظم ارواحناه فداه به اقامه نماز بایستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در صحن حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام مصلی المهدی(عج) برگزار شد.

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ضمن تبریک عید سعید فطر بیان نمودند: امیدوارم این روز روز مغفرت و روز جلب غفران الهی باشد. یکی از دعاهای امروز این است که “أَتَیْتُکَ خَاضِعاً مُقِرّاً بِذُنُوبِی وَ إِسَاءَتِی” خدایا من امروز آمده ام در این نماز شرکت کرده ام سر به زیر در برابر تو ، اقرار می کنم به گناهان و معاصی ام، اقرار می کنم به کوتاهی هایم ، سحرها و افطارها روزهایی که باید هر نفسش برای من رتبه ای در بهشت می شد و مغفرت تو را در بر می داشت گاهی با غفلت طی شد.

چه قدر خوب است که انسان وقتی در برابر کریم که می رسد و آن هم خداوند متعال که کریم مطلق است اقرار به گناهش داشته باشد. “فَیَا عَظِیمُ یَا عَظِیمُ یَا عَظِیمُ اغْفِرْ لِیَ الْعَظِیمَ” ای بزرگوار ای بزرگوار ای بزرگوار گناهان عظیم ما را ببخش. گناهانی که مانع وصال ما با تو و رسیدن به مغفرت تو است از این گناهان در گذر. چقدر خوب است که امروز روز دعا برای ما باشد، فرمود: شقی است آن کسی که ماه رمضان تمام شود و بخشیده نشود. نکند خدایی نکرده بخشیده نشده باشیم.

خدا را قسم می دهم به حق فاطمه زهرا سلام الله علیها امروز را روز خروج از ظلمت گناه و معصیت و ورود در ولایت خاص الهی برای همه ما قرار دهد.

خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ضمن تبریک عید سعید فطر بیان نمودند:

محبت علی و فاطمه با گوشت و پوست و استخوان و رگ و پی ما عجین شده است

هزار بار خوش به حالمان که محبوب ترین در قلب ما علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها است. هزار هزار بار خوش به حالتان که دلتان پر از محبت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها است. بیچاره کسانی که به دنبال این هستند که از دل مردم چه شیعه و چه اهل سنت محبت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها را در بیاورند. مگر ممکن است که مردمی که گوشت و پوست و استخوان و رگ و پی آنها با محبت اهل بیت سلام الله علیها عجین شده، دست از مولای بزرگوارشان امیرالمومنین امام علی علیه السلام و مادر عزیزشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بردارند؟

امروز اسرائیل به برکت خون شهدا خاصه خون شهید سلیمانی به ناامن ترین نقطه جهان تبدیل شده است

ما در این ایام یکی از معجزات انقلاب اسلامی و حرکت مقاومت را به دو چشم دیدیم و در حال دیدن هستیم. اسرائیل به عنوان امنیتی ترین آسمان جهان و به قول خودشان امن ترین کشور دنیا در برابر حملات نظامی به برکت خون شهدا خاصه خون شهید سلیمانی امروز ناامن ترین نقطه جهان است.

شهری که روی خون فلسطینی ها ساخته شد و به قیمت آواره شدن میلیونها فلسطینی مظلوم ساخته شد امروز به قفسی تنگ تاریک و سخت و قفسی بدون منفذ برای غاصبین تبدیل شده است. فلسطینی هایی که تا دیروز فقط سنگ داشتند امروز موشک های نقطه زن دارند و این اقتدار سپاهی است که زمینه ساز ظهور است.

در روز عید فطر دعا می کنیم و امیدواریم که خدا به ما و مقاومت توفیق دهد و به ملت مظلوم فلسطین و ملت های مظلوم توفیق دهد قبل از ظهور موفور و سرور حضرت حجت سلام الله علیه به زودی زورد قدس را از چنگال صهیونیزم بین الملل آزاد کنیم.

شیعه و سنی باید هشیار باشیم و تا می توانیم برادری مان را مستحکم کنیم

ما ملتی هستیم که هر توفیقی داشتیم در سایه اتحادمان بوده است. خاصه نقاطی که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند. شما قرن ها اجداد و خودتان و بعدها اولادتان شاهد بوده و هستید و خواهید بود که همواره شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی کردند و همواره در کنار هم عزیز هم بودندو خواهند بود.

ما یقین داریم که هیچ اراده و قدرتی و هیچ کسی و هیچ حلقوم مزدور مواجب بگیر دلارهای نفتی نمی تواند این برادری را به دشمنی تبدیل کند. امروز روز هشیاری است هم شیعه و هم اهل سنت همه باید مراقب باشیم تا می توانیم برادری مان را مستحکم کنیم تا دشمن به مطامع خودش نرسد و نخواهد رسید ان شاءالله و امیدواریم شاهد روزی باشیم که همه امت اسلامی زیر یک پرچم پشت سر ولی الله الاعظم ارواحناه فداه به اقامه نماز بایستند.

گزارش تصویری به شرح ذیل است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.