پاسداشت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین علیه السلام مهترین فرصت هست تا ما بتوانیم برای هویت بخشی و تثبیت هویت سیستان بزرگ استفاده کنیم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:جلسه شورای اداری شهرستان زابل با موضوع پاسداشت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین علیه السلام در سالن همایش فرمانداری ویژه شهرستان زابل برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل ابتدا ضمن تشریح نامه ۴۶ از نهج البلاغه شریف بیان نمودند: این نامه را به بعضی از حکام،صاحب منصبان و صاحبان اختیار و قدرت و منصب می فرماید، برخی هم فرمودند این نامه خطاب به مالک اشترنخعی است. حضرت می فرماید: “اخْفِضْ لِلرَّعِیَّهِ جَنَاحَکَ” برای رعیتت پر و بالت را باز کن یعنی اینکه تواضع کن، در برابر کسی که به شما مراجعه می کند فروتن باش. چرا؟به دلیل اینکه روایت داریم که اگر نیازی به سمت شما باشد و همین که دیگران به شما نیاز دارند نعمتی از ناحیه خداست تا فضلی به فضایل شما اضافه شود.

ایشان در ادامه افزودند:”وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَکَ” چهره ات را باز کن. “وَ أَلِنْ لَهُمْ جَانِبَکَ” ابرو گشاده باش،چهره باز و روی خوش داشته باش. با رعیتت نرم خو باش.” وَ آسِ بَیْنَهُمْ فِی اللَّحْظَهِ وَ النَّظْرَهِ وَ الْإِشَارَهِ وَ التَّحِیَّهِ” در سلام کردن در نگاه کردن در اشاره کردن با همه اینها مساوی باش.” حَتَّى لَا یَطْمَعَ الْعُظَمَاءُ فِی حَیْفِکَ ” آنقدر نرم خو و گشاده رو و متواضع باش تا آن هایی که بزرگند در تو طمع نکنند که بتوانی به ضعفا ظلم کنی. “وَ لَا یَیْأَسَ الضُّعَفَاءُ مِنْ عَدْلِکَ” و انسان های ضعیف هم از عدل و انصاف تو مایوس نشوند. پیام کلام امیرالمومنین امام علی علیه السلام تواضع است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل پیرامون پاسداشت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار داشتند: به حمدالله در شورای فرهنگ عمومی کشور اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین علیه السلام به عنوان یک رویداد پذیرفته و تصویب کرده است. این بهترین فرصت هست تا ما بتوانیم برای هویت بخشی و تثبیت هویت سیستان بزرگ استفاده کنیم و ان شاءالله کنار هم قدم به قدم باهم بتوانیم یک روزی را برای سیستان به گونه ای رقم بزنیم و همه ساله تکرار کنیم که ان شاءالله در تاریخ این کشور ثبت و یکی از رویدادهای بسیار مهم ایران باشد.

امام جمعه شهرستان زابل راجع به انتخابات تصریح نمودند: آنچه که تاکید حضرت آقا و مویدامر است این است که می بایست ما اولا مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنیم. دوما انتخاب اصلح و البته در استان ما و در بعضی از نقاط کشور در برابر باج خواهی ها و گروگان گیری های سیاسی و اجتماعی مقاومت کنیم و امیدواریم که ان شاءالله یک انتخابات پرشور و پرثمری داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.