در مراکز ترک اعتیاد علاوه بر درمان به فرادرمان نیز پرداخته شود

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:همایش استانی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر با رویکرد بازتوانی اجتماعی اقتصادی افراد دچار سومصرف موادمخدر در شهرستان زابل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در سخنرانی این همایش بیان نمودند:درمان معتاد همه چیز نیست. یک درمان داریم و یک فرادرمان داریم. معتادی که درمان می شود و دوباره معتاد می شود درمان گرفته اما فرادرمان نگرفته است.آن فرادرمان چیست؟

امام جمعه شهرستان زابل با توجه به قصه قرآنی طالوت و جالوت که از آیات ۲۴۶ الی ۲۵۲ سوره مبارکه بقره برگرفته شده است اظهار داشتند: معیار اینکه خدا یک نفر را رهبر جامعه می کند چیست؟ طالوت دو امتیاز دارد انسان آگاه و سالم است لذا اعتیاد دو چیز را می گیرد، علم و جسم ، آگاهی و نور دانش و جسم را از انسان می گیرد، اگر جامعه ای در آن اعتیاد زیاد باشد معنا و مفهوم این است که حلقه کادرسازی برای رهبری جامعه تنگ می شود.

ایشان در ادامه با توجه به قصه قرآنی حضرت موسی و حضرت شعیب بیان کردند: استدلال بچه های حضرت شعیب جهت استخدام حضرت موسی این بود که اولا قوی است و دوما امین است لذا اعتیاد هم انسان را از امانت داری دور می کند و هم ازقوه می اندازد. اگر افرادی در دستگاه الهی به جایی رسیدند از علم ، سلامت، قوه و امانت است.حضرت یوسف به عزیز مصر گفت که من را به عنوان مسئول امور مالی بگذار چون دو ویژگی دارم قوی و امین هستم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح نمودند:کسانی که در باب ترک اعتیاد زحمت می کشند بدانند که در طول اراده الهی حرکت می کنند.چه قدر خوب است که این قوی بودن ،سلامت، اختیار و انتخاب بر اساس سلامت به آن کسی که درمانجو و مددجو است به او القا شود که تو خلیفه خدا هستی که برای عزت خلق شدی و برای ذلت خلق نشدی. تو آمدی برای اینکه خدا تو را خلیفه خودش کند، خدای متعال تو را نیافرید برای اینکه التماس کنی.بنده معتقدم در مراکز ترک اعتیاد چقدر خوب است که این مفاهیم تبیین شود که اصلا تو چرا خلق شدی ، تو قرار است که کجا بروی و تا کجا بروی.

ایشان در پایان با قرائت روایتی از رسول مکرم اسلام بیان نمودند: حضرت می فرمایند یا حلال بین است یا حرام بین است و یا شبهات است. در ذیل این روایت می فرماید که هر پادشاهی قرقگاهی دارد، قرقگاه خدا محارم خداست، فعل حرام قرق خدا را می شکند. اعتیاد حرام است و این قرق را می شکند. چه قدر خوب است که به افراد درون مراکز ترک اعتیاد یاد بدهیم که شما قرق خدا را شکستید. لذا اولا قرق خدا را شکستی، حرمت قرق خدا را نگه دار. دوما قوی باش، امین باش، سالم باش، آگاه باش که اگر اینها بودی خدای متعال به تو سروری می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.