قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی عادلانه نیست

قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی عادلانه نیست، مثلا گندم را از کشاورز خودمان کیلویی پنج هزار تومان می خریم اما کیلویی دوازده هزار تومان یا بیشتر گندم وارداتی خریداری می کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:به مناسبت آغاز هفته جهادکشاورزی، مدیران و کارکنان ادارت تابعه جهادکشاورزی در شهرستان زابل با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی اظهارداشتند: جهادکشاورزی نعمتی برای ماست و شاید از حیث شبکه ارتباطی بعضی جاها تنه به تنه آموزش و پروش می زند و در بعضی جاها حتی گسترده تر می شود.

طرح ۴۶ هزار هکتاری یک کار بزرگی بود که اتفاق افتاد و علی رغم مشکلاتی که وجود داشت و برخی از آن مشکلات برطرف شد اما اکنون مشکل آب داریم لذا چاره ای نداریم به جز اینکه به فکر تامین آب پایدار باشیم. در این رابطه با ائمه جمعه ، فرمانداران و رسانه ها هم صحبت هایی داشتم و گفتم که مسئله آب ، مسئله ای بسیار بسیار مهم است. آب باشد مردم هستند ، حیات هست و همه چیز هست. اما بدتر از نبود آب ناامیدی مردم نسبت به آب است که مثلا بندی ایجاد شد و همه چیز تمام است واین در حالی همه بند ناف به آنجا وصل نیست.

بنده خیلی به چاه ژرف امیدوارم ، شخصا چاه و آبی که بالا آمده را دیدم و معتقدم که اگر ما یک سرمایه گذاری خیلی قوی در چاه ژرف داشته باشیم بخش زیادی از نیازمان را حقیقتا می توانیم تامین کنیم. همچنین به انتقال آب از دریای عمان امیدوارم گرچه دولت یک جاری زد ولی جار واقعی نبود.

با توجه به تغییر نوع آبیاری در منطقه سیستان تغییر الگوی کشت و معرفی و آموزش آن به کشاورزان موضوع مهمی است که می بایست عزیزان همت و تلاش نمایند تا این تغییر الگو باعث منفعت و درآمد بیشتر کشاورزان عزیز شود.

موضوع دیگری که بسیار مهم است قیمت گذاری عادلانه جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی است به عنوان مثال دولت گندم وارداتی را با قیمت دوازده هزار تومان خریداری می کند و این در حالی است که از کشاورز خودمان با قیمت پنج هزار تومان می خرد و همچنین باید هزینه های حمل و… را نیز به قیمت گندم وارداتی بیافزاییم. امروز جنگ جنگ بیولوژیک است می توانند با محصولات تراریخته ملتی را مسموم و یا عقیم کنند، این مشکل را هم به واردات محصولات کشاورزی باید افزود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.