هم شیعه و هم سنی ، زن و مرد، اقوام مختلف همه ید واحده هستند و همه هم ان شاءالله هفته آینده خواهند آمد و به کوری چشم آنهایی که منتظر هستند که مردم از خانه بیرون نیایند ان شاءالله انتخابات خوبی خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا الهی و احترام به بایدها و نبایدهای مقرره از خدای متعال بیان نمودند: حق این است که امر و نهی خدا در زندگی ما پررنگ باشد و حرمت فرمان الهی و دستورات خداوند را در زندگی نگه بداریم.

دهه کرامت ، ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و  ولادت امام رضا علیه السلام

ایام متعلق به وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است و ما در آستانه ولادت با سعادت آن وجود مقدس هستیم و ورود به دهه کرامت که ورود به ماه ذی القعده الحرام و ولادت وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، دهه کرامت و ولادت امام رضا علیه السلام را تبریک عرض می کنم.

اهل بیت علیهم السلام هر کدام ماموریتی عندالله داشتند که این ماموریت را به احسن وجه عمل کردند، ورود امام رضا علیه السلام به ایران باعث شد که این سرزمین بیش از پیش مشحون به محبت اهل بیت علیهم السلام شود و ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در واقع یک رستاخیز را در ایران و در شیعه به وجود آورد، شاید بشود گفت بزرگترین تحول آخرالزمانی در پهنه عالم تحولی است که نوعی به حضرت معصومه سلام الله علیها مرتبط است و این نکته بسیار مهمی است.

می دانید که وجود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در دوران کودکی محضر مبارک امام کاظم علیه السلام پدر بزرگوارشان بودند و قبل از ده سالگی شان پدر از دنیا رفت و کفالت ایشان به امام رضا علیه السلام سپرده شد و وجود مقدس امام رضا علیه السلام ایشان را تحت ولایت ،قیادت و کفالت خودشان داشتند تا سال ۲۰۰ که امام رضا علیه السلام به جبر مامون عباسی به سمت مرو حرکت کرد. وقتی که حضرت به سمت مرو حرکت کردند یک سالی بود که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تحمل کرد ولی بعد از یکسال حرکت کردند به سمت زیارت حضرت رضا علیه السلام اما بین راه در ساوه یا بیمار شدند یا مسموم شدند که ظاهرا قول دوم قوی تر است و مردم قم که متوجه شدند محضر بی بی رسیدند و ایشان را از ساوه به قم منتقل کردند، حضرت معصومه در منزل موسی بن خزرج هفده روز سکونت داشت که امروزه یک خانه ای است به نام بیت النور، مسجد و زیارتگاهی است که ان شاءلله خداوند قسمت کند. بعد از هفده روز که حضرت در آن محل بودند به شهادت رسیدند.

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اختصاصاتی دارند که کلیدهایی هستند، بعد از وجودمقدس حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها تنها زنی است که زیارت ماثوره دارند و امام رضا علیه السلام برای ایشان زیارتنامه ای را آموزش دادند و به ما امر کردند که وقتی به زیارت ایشان رفتیم این زیارتنامه را قرائت کنیم که در این زیارتنامه مقام شفاعت بی بی فاطمه معصومه سلام الله علیها از برجستگی های این زیارتنامه است “یَا فاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللّٰهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ” عندالله برای تو لحظه به لحظه جایگاهی نزد متعال است یعنی اینکه امام رضا علیه السلام می فرماید فاطمه معصومه سلام الله علیها تا ابد در حال ارتقاء و استکمال در عالم بقاء است و این مقام بسیار بلندی است که ما همتای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نداریم.

سفارش به زیارت ایشان یک معنا است و معنا دوم این است که حضور ایشان در قم را اهل بیت علیهم السلام ابتدای یک نهضت معرفی می کنند. امام باقر علیه السلام فرمود خداوند حرمی دارد مکه است، پیغمبر حرمی دارد مدینه است ، جدمان امیرالمومنین حرمی دارد کوفه است و حرم ما اهل بیت قم است. و وجود مقدس امام صادق علیه السلام فرمود: “سَتُدفَنُ فیهَا امْرَأهٌ” بانویی از زراری و فرزندان ما در قم مدفون خواهد شد. و امام صادق علیه السلام فرمود هرکس زیارتش کند اهل بهشت است. امام رضا علیه السلام فرمود:” مَنْ زارَها عارفا بحقها” هرکس فاطمه معصومه را زیارت کند در حالی که او را می شناسد و حق او را می داند بهشت حق او و رزق و روزی اوست. و در عبارات دیگر داریم که از مضجع شریف ایشان نور به همه عالم خواهد تابید.

امروز این اتفاق افتاده است، ما در قم امروز از صد و سی کشور جهان طلبه داریم، دهها هزار فارغ التحصیل جامعه المصطفی در پنج قاره دنیا مثل خورشید در شهرها و کشور خودشان می درخشند. اینها نعمت حضرت معصومه سلام الله علیها است. انقلاب اسلامی ما از کنار حرم و مضجع شریف حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز شد و بانوی کرامت ، بانوی شفاعت وجود مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها شفیع عالم و شفیعه شیعیان ان شاءالله خواهند بود. امروزه حرم مقدس ایشان محل مطاف ملائکه و محل صدور نور معارف اهل بیت علیهم السلام برگترین حوزه علمی عالم تشیع و بلکه جهان در کنار مضجع شریف حضرت است. عالمان بزرگی تربیت شده و می شوند.

گرچه این روزها ما با بی مهری هایی به علوم حوزوی و دروس حوزوی مواجه هستیم و برخی گمان می کنند اگر کسی تحصیل کرده حوزه باشد سواد ندارد در حالی که ریاضیات امروز جهان ، شیمی امروز جهان و معماری امروز جهان ،نجوم امروز دنیا و بسیاری از علوم و فلکیات ، هندسه و حکمت، ابتدایش و مصدرش از عالمان دینی بودند، بزرگانی مثل ابوعلی سینا، فارابی ،شیخ بهاء، آنهایی که تاثیرات شگرفی در علوم مختلف داشتند تربیت شدگان مکتب حوزه های علمیه بودند. واقعا برخی فکر می کنند کسی که دانشگاه رفته سواد دارد برخی فکر می کنند که اگر کسی دانشنامه دکترا از دانشگاهی گرفت سواد دارد گرچه سواد با علم متفاوت است ، آن علم است که نور است، آنچه که شما به عنوان برگه ای از دانشگاه یا از حوزه می گیرید یک فضل و برتری که ممکن است که هزاران نفر پیدا شوند و از شما برتر باشند اما آن چیزی که خدا باید بدهد معرفت و نور است که در وجود برخی نیست. از خدای متعال می خواهیم که نور معرفت خودش را در وجود ما بتاباند و وجود ما را پر از نور و رحمت ربانی خودش کند.

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا الهی بیان نمودند:

از عزیزانمان در بسیج دانشجویی دانشگاه زابل خیلی ممنون ومتشکر هستیم ، حضورشان در صحنه و صحبت کردنشان برکاتی است و این بچه ها رویش های انقلاب هستند. ای کاش هر هفته در نمازجمعه زابل سخنران از این جنس داشته باشیم. قبل از خطبه ها جوانان بیایند و صحبت کنند و مطالبشان را بگویند. این عزیزان برای ما مایه فخر و افتخار هستند. امیدواریم که خدا به ایشان عزت و سلامتی دهد. آینده کشور دستشان هست و ما خوشحالیم که این بچه های پاک در دانشگاه ها نفس می کشند و الحمدلله منشاء خیر و برکت هستند.

شورای اسلامی شهر و شهردار به مردم گزارش دهند

انتخابات دارد به شمارش معکوس خودش می رسد. دیروز در شهر قدمی زدم، ستادهایی فعال شده بود و عزیزانی فعالیت شان را شروع کردند ، در این جهت لازم می دانم عرض کنم که عزیزانی که این سالها شورای شهر و شهردار بودند حق این است که در این فرصت حتما عملکرد خودشان را برای مردم گزارش کنند، کاری انجام شده برنامه ای بوده خدمتی انجام دادند حتما این را گزارش کنند وبه مردم اعلام کنند و مردم را بهتر در جریان قرار بدهند. این حق مردم هست که اطلاع داشته باشند که به کسانی که رای دادند چهار سال اینها چه کارهایی کردند. خیلی وقت ها ممکن است خدماتی اتفاق بیافتد و مردم اطلاع نداشته باشند یا خدماتی متوقع باشد و اتفاق نیافتد.

توصیه هایی به نامزدهای شورای اسلامی شهر

عزیزانی که قصد دارند وارد این عرصه بشوند خواهش می کنم از ایشان که ورودشان یک ورود اخلاق مدارانه و با مسئولیت باشد به جایی که طعنه به هم بزنند و به جای اینکه زنده باد و مرده بادی در کار باشد و به جای اینکه به کسی توهینی شود و به دنبال حذف دیگری باشد برادرانه رقابت کنند.قرار بر خدمت است البته بنده دوستانی را که نامزد شورای شهر هستند دعوت کردم تشریف آوردند و در دفتر خدمتشان بودیم ، آنجا مطالب را خدمتشان عرض کردیم ، برای خدا بیایند و واقعا اگر کسی می داند شایسته تر از او هست برای ساختن این شهر و کمک به رفع محرومیت این را بداند که برادر مومن خودش را بر خودش ترجیح بدهد. این رقابت رقابت خدمت است ، رقابت ریاست و مسئولیت نیست بنابراین برنامه های خودشان را بیان کنند ، طرح های خودشان را بیان کنند، شهر هم واضح و مشخص است نیازش زیاد است مشکلاتش زیاد است علی رغم زحماتی که کشیده شده است و ما از همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر می کنیم اما عزیزانی که می آیند حتما با برنامه باشند و برنامه خودشان را ارائه دهند و از نگاه فامیل ، طایفه ای و قشری و حزبی و چپی و راستی هم واقعا بیرون بیاییم. فصل فصل این مدل نگاه ها نیست. چه برادر و چه خواهر شایستگان بیایند. انشاءالله برای ساختن شهر ورود کنند و اینکه ما روز به روز بتوانیم شهر آبادتری نسبت به قبل داشته باشیم. این آرزو و مطالبه مردم هست،مردم کار و زحمت می خواهند. مردم آقا بالاسر نمی خواهند واقعا اگر کسی مرد کار است و به دنبال این است که خدمتی به مردم ارائه دهد به این میدان بیاید و اگر نیست فردای قیامت خودش را بدهکار این ملت بزرگ نکند. به هر حال به تعداد این مردم باید جواب بدهند ، به تعداد رایی که می آورند باید جواب بدهند، به تعداد آدم هایی که پای صندوق های رای می آیند حتی اگر به آنها رای هم ندهند باید جواب بدهند. کار کم ومسئله شوخی نیست ، مسئله ای نیست که حالا من چون خانواده و طایفه دارم قبیله دارم و رای دارم حتما بیایم و شورای شهر بشوم. واقعا اگر کسی برنامه دارد توان دارد و می تواند و با مبانی کار و مسئله آشناست ورود کند قدمش هم به چشم مردم هم الحمدلله شناخت شان خوب است.

مردم با بصیرت و حساسیت انخابات را پیگیری کنند

خواهشی هم که ما از همه آحاد مردم عزیزمان داریم با بصیرت و با حساسیت این موضوع را پیگیر باشند و به شایستگان رای دهند و به آدم های توانمند رای دهند حالا زن و مرد هم مهم نیست گرچه الان دیگر این سکه شده و یکی می گوید من سه نفر از خانم ها را می آورم و دیگری می گوید من پنج نفر از خانم ها را می آورم و یکی می گوید من هشت نفر می آورم و یکی می گوید من دو وزیر اهل سنت می گذارم و یکی می گوید من سه تا می گذارم، بعضی ها انگار وارد بازار شدند و دارند معامله می کنند و خرید و فروش می کنند. لذا افراد بایستی شایسته باشند، مهم شایستگی ، اخلاص، تقوا افراد است و مهم این است که کار برای خدا باشد، اگر کسی برای رضای خدا کار کرد حتما خدا کمکش می کند. فرمود:” مَآ کَانَ لِلّهِ یَنْمُوُ ” آنی که برای خداست رشد و نمو و برکت دارد. کار برای خدا نباشد ابتر می شود و زمین می ماند.

شاخص هایی برای انتخاب درست

در مورد انتخابات ریاست جمهوری هم الحمدلله تبلیغات هست و شما هم هم خوشبختانه و هم متاسفانه مناظره ها را می بینید و متاسفانه بعضی از افراد حریمی برای اخلاق و کرامت انسانی گویا قائل نیستند البته عادت شان هم هست دوره های قبل هم همین بوده است و ما توقعی غیر از این نداریم.اما شاخص هایی برای انتخاب می خواهیم، ما به چه کسی رای بدهیم؟ شهدا برای ما آیینه هستند، شهدا برای ما راه را روشن کرده اند. شهید همت یک عبارتی دارد که بسیار عجیب و البته ظریف و دقیق است. ایشان می فرماید که “هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید. نگاه کنید و ببینید آتش دشمن کدام سمت را می کوبد، آنجا جبهه خودی است.” آقا من به کی رای بدهم؟ خیلی ها این سوال را از ما می پرسند اما ما مجاز نیستیم اسم بیاوریم. من برای خودم رایی دارم و شما برای خودتان رایی دارید شما می توانید به دیگران بگویید به این رای بده اما بنده حق ندارم و نمی توانم بگویم. اما بنده اگر بخواهم رای دهم می بینم دشمن با چه کسی بیشتر دشمنی می کند به او رای می دهم. باید ببینیم توپخانه صهیونیزم بین الملل چه کسی را بیشتر هدف قرار داده است ، به سمت او برویم. باید ببینیم منافقین که دستشان آغشته به خون هفده هزار زن و مرد و کودک و جوان و پیر مظلوم این نظام و مملکت هست آنها به سمت چه کسی شلیک می کنند ما کنار او قرار بگیریم. قاعده دشمن شناسی این است. ما به کسی رای بدهیم که دشمن را ناامید کند.

یادتان هست در غدیرخم وقتی که نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله صل الله علیه و آله وسلام دست امیرالمومنین علیه السلام را به عنوان ولی، امام و جانشین  بلند کرد فرمود: ” مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلىٌّ مَولاه ” آیه نازل شد، ” الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مائده ۳″ امروز دشمن مایوس شد. چون رهبری ادامه دار شد و استمرار پیدا کرد حیات اسلام تضمین شد. انتخاب خوب دشمن را مایوس می کند و انتخاب بد دشمن طماع می کند. تیغ دشمن را نباید با انتخاب بد تیز کرد.

نقابها کنار میرود

چه قدر دشمن هزینه می کند برای اینکه این انتخابات را زمین بزند. گاهی با دعوت به عدم مشارکت و گاهی به دعوت به افراد ضعیف ، افرادی که هنوز نیامده دم از نشستن با شیطان می زنند. خیلی حرف است. کسانی که دغدغه شان چهارتار موی دخترخانم ها است که بیرون است. واقعا دغدغه مردم ما این است که شما پیامک می دهید به فلانی که چرا موهایت بیرون است؟  اولا حق است باید پیامک بدهد. او حق ندارد که شریعت را زیر پا بگذارد و شما حق نداری از او دفاع کنی. دفاع شما جنگ با شریعت است واقعا چهارتا رای می ارزد شما با شریعت محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بجنگی؟  دخترخانم عزیز که از سر عناد که موهایش بیرون نیست ما این را می دانیم او دل پاکی دارد او زلال و پاک است. ما مقصریم که دین را آنگونه که باید به او معرفی نکردیم که اگر معرفی کنیم حتما حجابش را درست می کند. اما چه کسی به شما اجازه می دهد که از این پاکی و زلالی این دخترخانم بخواهید سواستفاده کنید. الحمدلله نقابها دارد کنار می رود و این خیلی خوب است. حالا نه فقط در مورد کاندیداها در مورد دیگران هم هست.

امروز روز بصیرت است و الحمدلله ما داریم می بینیم که غبارها کنار می رود کسانی که خیال کردند که اگر بخواهند پشت اهل سنت عزیز ما ، خواهران و برادران عزیز اهل سنت مخفی شوند و منویات عربستان را در این مرز و بوم دنبال کنند و اهداف آنان را دنبال کنند از پشت این سایه آمدند کنار و الان معلوم هستند. امروز برادران خواهران عزیز اهل سنت ما اگر بیشتر از شیعه شرکت نکنند قطعا کمتر شرکت نخواهند کرد. الحمدلله. بصیر هستند و می دانند که آمریکا، اسرائیل و عربستان و اینها کاری برای ایشان نمی کنند و می خواهند از آنها به عنوان طعمه استفاده کنند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود:” اتَّخَذُوا الشَّیْطَانَ لِأَمْرِهِمْ مِلَاکاً ” یک عده ای پیدا می شوند و شیطان را ملاک خودشان قرار می دهند و مردم را به سمت جریان کثیف عبری عربی می برند. ” وَ اتَّخَذَهُمْ لَهُ أَشْرَاکاً ” شیطان هم اینها را به عنوان دام استفاده می کند. ابزاری استفاده می کند. خود آنها هم می دانند که آنهایی که آن طرف مرزها و آبها هستند در هنگامه خطر اینها را رها خواهند کرد.

این آب و خاک عزیز است هم شیعه و هم سنی ، زن و مرد، اقوام مختلف ، فارس و بلوچ ، ترک و کرد و لر و عرب  همه ید واحده هستند و همه هم ان شاءالله هفته آینده خواهند آمد و  به کوری چشم آنهایی که منتظر هستند که مردم از خانه بیرون نیایند انتخابات خوبی خواهد شد ما این را مطمئن هستیم و من پیشاپیش وظیفه دارم از خواهران و برادران اهل سنت تشکر کنم که واقعا با بصیرت وارد میدان می شوند. با بصیرت وارد میدان انتخابات می شوند. علی رغم وسواس خناسانی که کم هم نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.