دعای مادر مستجاب است و نزد خدا آبرو و احترام دارد و عزیز است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:مراسم جشن اعیاد دهه کرامت در مدرسه دخترانه علوم و معارف شهید مطهری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عزیزی اظهار داشتند:مادر در قرآن خیلی احترام دارد و در قرآن و حدیث احترامش بیشتر است، هم قرآن و هم روایت اهل بیت علیهم السلام به مادر بیشتر از پدر سفارش کرده است.

بهترین لحظات زندگی به عنوان مادر این خواهد بود که فرزندی داشته باشید که آن فرزند از هر نظر مطلوب باشد مخصوصا نسبت به شما حرف شنوی داشته باشد، سالم باشد و فکر و عقیده و عملش صالح باشد. چرا؟ چون بچه ای که صالح می شود باقیات و صالحات و جانشین و مایه آبروی پدر و مادرش می شود. لذا سعی کنید که همانگونه ای که آرزو دارید فرزند شما برای شما باشد شما هم برای پدر و مار خویش همانطور باشید. پس وظیفه ای که اکنون شما دارید همانی است که شما دوست می دارید که نسبت به شما باشند. هر چه قدر امروز به مادرت مهربانی کنی فردا دخترت به تو مهربانی می کند.

اگر برای مادر فرزند خوبی باشید مادر شما را دعا می کند دعای مادر مستجاب است مثل دعای پدر است. چقدر خوب است که همیشه دعای مستجاب داشته باشید. چون مادر آبرو و احترام دارد و پیش خدا عزیز است. وقتی مادر زایمان می کند و بچه ای را به دنیا می آورد در مرز بهشت است و اگر در آن حال از دنیا برود شهید است مسجاب الدعوه است.

هیچ دلی در دنیا لطیف تر از دل مادر نیست. قدر مادرانتان را بدانید و البته شما سه مادر دارید. مادری که شما را به دنیا آورد. مادری که به شما علم می آموزد و بی بی حضرت زهرا سلام الله علیها که مادر همه عالم هستی است.

تا زنده ای هستید دست از دامان فاطمه زهرا سلام الله علیها برندارید. حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ثروت خداست قدر این گنج الهی را بدانید. فاطمه زهرا را بشناسید آن بانوی بزرگواری که بچه هایی تربیت کرد که تاریخ را رهبری کردند. امام حسین علیه السلام سیدالشهدا شد به اعتبار اینکه مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها بود وگرنه امیرالمومنین علیه السلام پسران زیاد داشت اما فقط یکی امام حسن مجتبی شد یکی امام حسین شد. روایتی است که اگر فاطمه زهرا سلام الله علیها صدتا پسرمی داشت همه امام می شدند.

مادر یعنی اصل یعنی ریشه ، فاطمه زهرا سلام الله علیها ریشه همه ما است ریشه عقیده ، فکر ، عشق و دین ما است.اگر قدر فاطمه زهرا را بدانید دنیای شما به آخرتی وصل می شود که تماما نعمت الهی است. هروقت گرفتار شدید و نیازی پیدا کردید و دلتان گرفت و کسی را ندیدید که با او درددل کنید با حضرت زهرا سلام الله علیها درددل کنید. مادری است که همه جوره با شماست و شما را هیچ وقت ترک نمی کند. قدر فاطمه زهرا را بدانید و این ارثی که بی بی به شما داده و آن حجابش هست را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.