دیدار منتخبین دوره ششم شورای اسلامی شهر زابل

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:منتخبین دوره ششم شورای اسلامی شهر زابل با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند. در این دیدار مدیر اداره تبلیغات اسلامی زابل و اساتید و مدیران حوزه های علمیه نیز حضور داشتند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل ضمن تبریک به منتخبین دوره ششم شورای اسلامی شهر با قرائت آیه ۵۳ سوره مبارکه انفال” ذَٰلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِعْمَهً أَنْعَمَهَا عَلَىٰ قَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ” بیان نمودند:

پیرامون این آیه شریفه یک وقت خداوند نعمتی را به یک جمع کرامت می کند و خداوند نعمت اعتماد مردم شهر زابل را به شما عطا نموده است و خیلی مهم است که مردم یک شهر بگویند ما شما را قبول داریم و شهرمان را به شما امانت می دهیم. لذا خداوند متعال دل ها را به نفع شما نرم کرد و چون قلب ها متوجه شما شد رای آوردید و خدا به شما این فرصت را داد تا خادم مردم باشید.

خداوند نعتش را تغییر نمی دهد اما خود آن قوم نعمت را می توانند تغییر دهند. یعنی ممکن است که یک جمع یا جامعه ای نعمت اعتماد مردم را بگیرند اما در طول مسیر این را از دست بدهند و زمینه این اتفاق خود آن افراد هستند یعنی شما خودتان را عرضه کردید و خدا قلب ها را به سمت شما آورد و مردم شما را پسنیدند و معتمد مردم شدید. این نعمت را شما دارید و عملکرد شماست که می تواند این نعمت را برگرداند. استمرار این نعمت بسته به شماست و زوال این نعمت هم بسته به شماست.

چه کنیم که این نعمت را نگه داریم؟ اول اینکه کار را برای خدا انجام دهیم، کار برای خدا اول خصوصیت این است که من به خدا تکیه کردم خدا هم مرا کفایت می کند. “حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ” خدا هم کافی و هم بهترین است. در تعقیبات نماز صبح می خوانید “حَسْبِىَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِینَ، حَسْبِىَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ، حَسْبِىَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقِینَ، حَسْبِىَ اللّٰهُ رَبُّ الْعالَمِینَ، حَسْبِى مَنْ هُوَ حَسْبِى، حَسْبِى مَنْ لَمْ یَزَلْ حَسْبِى” خدا بس است وقتی برای خدا کار کردید خداوند آن را برای شما ذخیره قیامت قرار می دهد لذا بد شنیدن را تحمل کنید و برای خدا کار کنید تا خداوند سعادت دنیا و آخرت را نصیب شما کند مگر کسی بیشتر از امیرالمومنین امام علی علیه السلام بد شنید؟ الان ایشان در قلب تمام مردم عالم هستند و کافی است که کسی دو صفحه راجع به امیرالمومنین مطالعه کند عاشق می شود چرا؟ چون همه کار امام برای خدا بود.

وقتی مردم به ما اعتماد می کنند یعنی بایستی نوکری کنیم و در خدمت این مردم باشیم مردمداری خیلی مهم است و زمانی ممکن است برای کسی کاری از دستتان برنیاید با یک برخورد خوش و مدارا مسئله حل شود. ابرو گشاده باش چون دستت گشاده نیست.

از امروز شما منابع و امکاناتی دستتان می آید حفاظت و حراست از این منابع و لزوم توجه به پاکدستی مسئله بسیار مهمی است لذا اگر ما شفاف باشیم و در صداقت و سلامت نفس سبقت بگیریم مطمئنا این نعمت بقاء خواهد داشت.

مسئله فرهنگ سیستان و نمادهای فرهنگ اصیل سیستان را بایستی توجه نمود و در فضاسازی شهر به آن دقت کرد. به عنوان مثال اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی اباعبدالله بایستی بهتر از این نمود یابد. اگر بخواهیم روی مانایی مردم کار کنیم و نجات دهیم یکی از راهکارها زیباسازی شهر است و برخی از اینها واقعا هزینه ندارد و با همکاری و همدلی همه نهادها قابل دسترسی است.

نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری مخصوصا در حوزه مالی خیلی مهم است یک وقتی یک اداره ای می گوید من کسری بودجه دارم وقتی که وارد می شوید می بینید که مدیران آنقدر برای خودشان حق جلسه و حق فلان درست کرده اند که حقوق شان سر به فلک کشیده و از آن طرف نیروی خدماتی شان چند ماه است که حقوق نگرفته است.
مردم برای ما سرمایه هستند اگر ما ظرفیت سرمایه مردمی را به مولد زیبایی در شهر تبدیل کردیم این سرمایه ما ثروت شده است لذا بایستی مساجد و محلات را با برنامه به میدان آورد.

سیستان به سرعت در حال حرکت به استان شدن است لذا باید عیار زابل را به عنوان یک مرکز استان دید چه از حیث فرهنگی ، مبلمان شهری، اجتماعی و به ویژه مسائل اجتماعی و فشاری که حاشیه نشینی می آورد و عدم زیرساخت ها می آورد و از آنطرف هم یک عده ای به عنوان اینکه به مردم این منطقه کمک کنند به آلاف و الوفی می رسند.

نهاد امامت جمعه ، حوزه های علمیه ، اداره تبلیغات اسلامی کاملا آماده همکاری و کمک به اعضای شورای اسلامی شهر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.