متن خطبه مجازی ۲۵ تیر۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و تعطیلی نمازجمعه ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در سخنرانی مجازی به نکاتی اشاره نمودند که متن بیانات به شرح ذیل است:

این هفته هم مانند هفته گذشته توفیق برگزاری نمازجمعه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا از ما سلب شده است بنابراین چند نکته را به محضر خواهران و برادران ایمانی عرض می کنم و امیدوارم که خدا متعال به زودی زود به برکت همت و دعای شما عزیزان ان شاءالله این ویروس را از صحنه زندگی بشر خارج کند.

قیام لله

قرآن کریم به پیغمبر اکرم می فرماید: “قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ” سبا- ۴۶ ، من شما را پند و موعظه می دهم به یک چیز، برای خدای متعال دو تا دوتا و یکی یکی بلند شوید، هر کس خودش برای رضای خدا نهضت کند و بلند شود. گاهی در برابر یک دشمن تا بن دندان مسلح باید قیام کرد و گاهی در برابر یک ویروس میکروسکوپی باید قیام کرد و گاهی باید در برابر نفس قیام کرد ، قرآن ما را به قیام دعوت می کند، قیامی که ان شاء الله خروجی آن نجات باشد.

صرفه جویی در مصرف آب و آب رسانی پایدار به روستاها

در ادامه آیه شریفه ۴۶ سوره سبا می فرماید:” ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا” شما قیام کنید اما با اندیشه و فکر و با محاسبه ، امروز سیستان عزیز ما با مشکل کم آبی مواجه است ، خیلی از نقاط دنیا گرفتار خشکسالی شده است ، کشورهای اطراف ما و کشور عزیز ما و بسیاری از مناطق دنیا گرفتار خشکسالی هستند. وقت آن است که هر کسی به نوبه خودش قیام کند ما همه باید نهضت کنیم .هر نفر اگر به اندازه یک لیوان آب می تواند صرفه جویی کند می تواند قیام لله باشد و می تواند در رساند آب پایدار در روستاها به مردم اقدام کند این قیام لله می تواند باشد.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک

گاهی کسی خودش توان قیام و کمک دارد و گاهی اینگونه نیست، باید توان ها در هم جمع شود تا بشود کمکی کرد. همه جای دنیا الان اینگونه است. در باب بیماری کرونا الان همین است. اگر ” أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ” را همه عمل کنیم به این معنا که همه ما موازین بهداشتی را رعایت کنیم تا آلام و مشکلات ناشی از این بیماری کاسته شود. اگر همه دستورالعمل ها را درست اجرا کنند، همین ماسک زدن ساده که زحمتی هم ندارد اگر مراعات شود بخش بسیاری از این بیماری جمع می شود.

مجاهده کادر درمان و گروه های جهادی در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا

روز گذشته در بیمارستانی بودم حقیقتا پرستارها و دکترها و کادر درمانی مجاهدانه وسط میدان هستند و با همه توان شان زحمت می کشند، خسته هستند اما در عین خستگی باقدرت دارند کار می کنند. گروه های جهادی دارند کار می کنند. در زابل این چند روزه شاهد بودیم گروه جهادی که از اطبا و پزشکان آکادمیک و طب سنتی برای پخت آش فراسودند سه شبانه روز است که زحمت می کشند. عزیزانی از طلاب و دانشجویان ، بسیجیان عزیز و اقشار مختلف هر کدام برای رضای خدا وارد میدان شدند و به مبتلایان خدمت رسانی می کنند.

سومدیریت ها در مبارزه با کرونا از نظر دور نیست و به اذن الله برخورد خواهد شد

موضوع مبارزه با کرونا موضوعی نیست که فقط دست یک دستگاه باشد و هر کدام بایستی کار خودشان را درست انجام دهند. البته ناگفته نماند که گاهی آدم احساس می کند که سومدیریت هایی دیده می شود که ان شاءالله اینها را ما در نظر داریم و از نظر دور نیست و حتما با آن سومدیریت هایی که گاهی در بخش هایی اتفاق می افتد به اذن الله برخورد خواهد شد اما همه ما وظیفه داریم که مبارزه و مقابله کنیم.

با توجه به شرایط رعایت حال کاسبان ، مستاجران و بدهکاران را داشته باشیم

بنده استدعا دارم با وجود این

که حقیقتا زندگی ها سخت است و کاسبی ها خوابیده و خیلی اوضاع خوبی نیست که بگوییم وضعیت عادی است اما به راحتی ما می توانیم دو یا سه هفته مراعات کنیم تا اوضاع کاملا عادی شود. همدیگر را درک کنیم شاید یکی از مصادیق ” أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ” صاحب خانه ای باشد که مستاجرش کاسب است و آن کاسب در بازار مغازه اش بسته است لذا باید برای رضای خدا مستاجر را درک کند و این اجاره یا تخفیف بدهد و یا یک ماه را مهلت بدهد یا ببخشد، خیلی ها دست دیگران چک دارند و الان نگران هستند و کاسبی نکردند، آنهایی که چک دستشان هست چک ها را سعی کنند با هماهنگی صاحب چک به بانک ببرند تا خدایی نکرده مومن و محترمی آبرویش در خطر نیافتد و آنهایی که طلبکار هستند به کسانی که بدهکاراند مهلت بدهند. همدیگر را درک کنیم و با هم مدارا کنیم، در دوران سختی آدم ها باید در کنار هم قرار بگیرند ، یکی از اخلاق خاص انبیاء مدارا با مردم بوده است و امروز روزی است که ما همه باید در کنار هم قرار بگیریم و همه با هم باشیم و دوش به دوش هم قیام لله کنیم تا این ویروس به هر تقدیر از بین ما برود.

عزیزانی که سن شان رسیده حتما واکسن بزنند و عزیزانی هم که مسئولیت اجرای واکسیناسیون دارند مراقبت کنند تا مسئله ای موجب نارضایتی نشود

ما راحت می توانیم این کار را بکنیم لذا کافی است که مدتی همه رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشیم. برای رضای خدا قیام لله کنیم برای رعایت موازین و دستورالعمل ها ، حقیقتا گروه های جهادی که زحمت می کشند هم آرام آرام خسته می شوند، تیم های درمانگری که در بیمارستان ها و مراکز درمانی وجود دارند خسته هستند و از طرفی به حمدالله واکسیناسیون هم جلو می آید گرچه خیلی سرعت ندارد اما مطلوب به جلو می آید. بنده خواهش می کنم عزیزانی که سن شان رسیده حتما از واکسیناسیون استقبال کنند و واکسن را دریافت کنند تا نوبت به بقیه هم برسد و ازدحام ها کم شود. عزیزانی که مسئولیت اجرا دارند مراعات و مراقبت کنند، گاهی واکسن ها دیر می رسد و موجب نارضایتی های می شود. از همه عزیزان التماس دعا داریم امیدواریم که روزگاری بر ما به سرعت بگذرد و روزگاری خوش و خرمی برای همه به فضل خدای متعال برسد و موید و منصور باشید.والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.