انقلاب اسلامی شایسته سالار است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی پس از توصیه وسفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

امروز روز یازدهم از ماه محرم الحرام است ، ماه محرم ماه عزا و اندوه عالم بشریت و انسانیت است. شاید در طول دو ماه محرم و صفر به جهتی روز یازدهم سخت ترین روز باشد، روز جانکاه اسارت خاندان اهل بیت علیهم السلام، هشتاد و چند زن و کودک را در این روز به سارت گرفتند و در واقع جنگ تمام عیار سیدالشهدا علیه یزیدیان در طول تاریخ از امروز آغاز شد.

فی الواقع روز عاشورا آغاز جنگ و امروز آغاز مرحله اصلی جنگ بود. در ظاهر خانواده اهل بیت علیهم السلام به اسارت برده شدند اما در واقع یک سفر تبلیغی بسیار مهم و سرنوشت ساز در اسلام اتفاق افتاد. از امروز تاریخ اسلام شاهد خیزش نهضت ها بود و نهضت هایی که تا امروز از کربلا الهام گرفت.

اگر کربلا نبود، اگر عاشورا نبود و اگر این اسرا نبودند هیچ خیزشی در جامعه اسلامی هم وجود نداشت. ملاحظه کنید کشورهایی که حکومت هایشان متاثر از قیام سیدالشهدا نیست چه راحت و آسان جان و مال و ناموس و عزت و حیثیت شان در دسترس استکبارو دشمن است اما مردمی که از مکتب امام حسین علیه السلام الهام گرفتند این ها همواره مدافع حرمت هایشان بودند.

امروز یازدهم محرم روز اسارت خانواده اهل بیت علیهم السلام آغاز یک جنگ بزرگ ، تاریخی و دامنه داری است که فرمانده بی بدیل این جنگ، سپهسالار بی نظیر این جنگ ، مدیر مدبر قدرتمند این جنگ وجود مقدس زینب کبری سلام الله علیها است. از امروز سپهسالار عمه سادات است، از امروز عمه امام زمان است که سپهسالار قیام علیه دشمنان است. به یزید فرمود: تو هر چه توان داری در برابر من به کار بگیر و این را بدان که تو شکست خواهی خورد و شکست هم خورد.

گرچه امروز روز دشوارو سختی است ، دیشب تا به صبح این خانواده ها به سختی آرمیده اند اما امروز شترها را قطار کردند. آمدند زن و بچه ها را سوار کنند. بی بی فرمود: خودم سوارشان می کنم. یکی یکی همه را سوار کرد. خدا یزیدیان را لعنت کند که اسرا را از بالای گودی قتله گاه عبور دادند. وقتی که بی بی همه را سوار کرد نوبت به سکینه دختر بزرگوار و شیرزن سیدالشهدا رسید. نگاهی به گودال قتله گاه کرد و شمشیرها ، نیزه ها و تیرها فراوان روی زمین افتاده بود و روی پیکری را پوشانده بود. پیکر عریان بود و قتی که دید از عمه سوال کرد: عمه جان این پیکر عریان پاره پاره از کیست؟ فرمود: عزیز برادرم این پیکر پاره پاره پدرت حسین بن علی است. دختر خودش از بالای شتر به زمین انداخت و به سمت قتله گاه برای زیارت پدر دوید. چه شد؟ بماند. اما آنچه که مطمع نظر من است این است که امام زین العابدین وقتی بالای سر پیکر پدر رسید خیلی بی تابی کرد و به عمه برگوارشان فرمودند ببینید اینها کشته های خودشان را دفن کردند امام پیکر مطهر پدر من روی زمین گرم و داغ کربلا باقی گذاشتند. فرمود عمه جان این را بدان که در آینده کسانی خواهند آمد که در اینجا زیارتگاه باشکوهی خواهند ساخت و قلوب مسلمانان جهان به این سمت خواهد آمد.یادتان و یاد پدرتان و یاد این نهضت هیچ وقت خاموش نخواهد شد و این حق محض است.

سیدالشهدا علیه السلام عبارتی دارد که می فرماید: ما و بنی امیه در جنگ هستیم ، موضوع جنگ ما هم خداست ما دعوای شخصی و قبیله ای ، دعوای دنیایی و بر اساس مبانی مادی نداریم. جنگ ما در مورد خداست. ما طرفدار خدا هستیم و آنها دشمن خدا هستند. بنی امیه از ریشه دشمن خدا بودند و با خدا جنگیدند امروز این جنگ در آشکارترین صورت خودش در کربلا اتفاق افتاد و بعد امیرالمومنین فرمود: از امروزی که شما می بینید ما دشمن هستیم و روز قیامت هم دشمن خواهیم بود. دشمنی بنی امیه با اسلام ناب هیچگاه تمام نخواهد شد تا روزی که طومار این شجره خبیثه ملعونه از جامعه اسلامی برچیده شود و برچیده خواهد شد. ما در شکی در این معنا نداریم. امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمود: روزگاری می رسد و خوبان خدا می آیند و حساب بنی امیه را کف دستش خواهند گذاشت. وقتی که پیکر پاره پاره سیدالشهدا علیه السلام روی زمین افتاد ملائکه به خدا شکایت کردند که خدایا این چه وضعی است. ولی تو به این شکل کشته شده است . خدایا به ما اجازه بده که روی زمین برویم و انتقام حسین را بگیریم. حالا که این بشر قدر حجت تو را نمی داند، اجازه بده که برویم و از او دفاع کنیم. خدای متعال تمثال نورانی حجت بن الحسن ارواحناه فداه را در سمت راست عرش نشان داد و ندا آمد ای ملائکه آرام باشید، من به وسیله این مرد انتقام او را خواهم گرفت.

کجاست آن بزرگمردی که انتقام خون به ناحق ریخته فرزند دختر پیغمبر را خواهد گرفت؟ انتقام اسارت امروز بی بی زینب کبری سلام الله علیها را خواهد گرفت. خانم را سوار بر شتر بی جهاز کردند ، چهل منزل این کاروان را بردند. هر جا بچه ها بهانه بابا را گرفتند کتک می خوردند. اینها را چه آزارها که ندادند اما جبهه بزرگ جنگ علیه بنی امیه و یزیدیان و علیه هر کی مرام یزیدی در دنیا داشته باشد از آن روز شروع شد و بعد از چهارده قرن در این مملکت میوه شیرین اش به شما رسید که اگر ما قدردان میوه شیرین نهضت کربلا نباشیم و قدردان این نظام مقدس نباشیم، قدرددان انقلاب اسلامی نباشیم، حتما در پیشگاه خدای متعال مسئول هستیم.

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی پس از توصیه وسفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

تقدیر از هیئات مذهبی ،مساجد و عزاداران

از هیئات مذهبی ،مساجد و عزاداران به جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشکر می کنیم و استدعا می کنیم با همین رعایت شور و هنگامه عزاداری سیدالشهدا را تا آخر صفر ان شاءالله حفظ کنند. این ایام باید زنده بماند و احیا باشد و احیا شود.

سیاهپوش کردن شهر رضایت بخش نبود

البته کاستی هایی هم بود که امیدواریم خدای متعال کمک کند این کاستی ها مرتفع شود، از جمله سیاه پوش کردن شهر ، شهر زابل آنگونه ای که شایسته باشد سیاه پوش نشده بود و علارغم زحمتی که عزیزان ما کشیدند اما به نظر می آید رضایت بخش نبود و مردم هم گاه به ما تذکرهایی می دادند که حق شان هم بود و درست بود. استدعا می کنیم که گمان نکنند همین ده روز بود. سیاهپوشی شهر را ادامه دهند. هم عزیزان در مدیریت شهری، ادارات ، خود مردم ، هیئات و تکایا و مساجد همه با هم دست به دست هم ورود کنند تا ان شاءالله رخت عزایی که بر تن ما هست بر تن شهرمان هم ان شاءالله باشد.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی

ضمن تکرار همیشگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ازعوامل محترم بهداشتی و درمانی که انصافا در زحمت فراوانی هستند تشکر می کنیم.

تحولات افغانستان

همانطور که مستحضرید در نزدیک ما و در کشور افغانستان تحولاتی خیلی سریع اتفاق افتاد و حکومت سراسر دست نشانده آمریکایی ها، رئیس جمهور گدا و فقیر و حقیر دست نشانده آمریکا با خفت و خاری کشورش را ترک کرد. البته از چند کشور خواهش کرد که او را راه بدهند. او را راه نداند و آخرش هم به امارات رفت که بهشت جاسوسان و فراریان و قاچاقچیان بین المللی و تجار کشورهای مختلف است.

آنچه که لازم هست ما دقت داشته باشیم این است که مهم تر از این تغییر حکومتی که در افغانستان اتفاق افتاد خروج آمریکایی از منطقه است. این را دست کم نگیرید. بیست سال ‍پیش آمریکایی ها در منطقه آمدند بیش از دو هزار و دویست شصت میلیارد دلار هزینه کردند. دویست و چهل نفر از مردم افغانستان در طول این مدت توسط آمریکایی ها کشته شدند. بیش از هفت هزار نیروی نظامی آمریکایی در طول این بیست سال در افغانستان کشته شدند و بیشتر از بیست و دو هزار نیروی آمریکایی خودکشی کردند. این آمار خودکشی بیش از سه برابر کشته هایشان در افغانستان بود. ده پایگاه نظامی بسیار پیشرفته ، گرانقیمت که نگین شان پایگاه هوایی بگرام بود برای پشتیبانی و عملیات نظامی تهاجمی خاص حمله به کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. ده پایگاه نظامی ساخت و ده ها هزار نیروی نظامی در بیش از بیست سال مستقر کرد. هشتاد و پنج میلیارد دلار از پول مردم افغانستان را برای آموزش نیروهای نظامی افغانستان هزینه کرد. کاشت تریاک و تجارت موادمخدر را به شکل بین المللی یکصد برابر کرد و فساد اداری ، دستگاه مخوف جاسوسی و ظلم سیستماتیک به مردم افغانستان افزایش پیدا کرد. معادن اورانیوم افغانستان طی این  مدت بیست سال به غارت رفت و بزرگترین معدن مس جهان در افغانستان بخش عظیمی از آن توسط آمریکایی ها به غارت رفت و سنگ های معدنی افغانستان بخشی از آن به غارت رفت و هواپیماهای غول پیکر آمریکایی روزانه گاه تا بیست فروند بین کشورهای دیگر در حال رفت و آمد بودند و ثروت ملی مردم افغانستان را به غارت بردند.

از حیث زیرساختی هیچ خدمتی به زیرساخت های کشور افغانستان نشد. البته سینماهای سه بعدی و چهار بعدی برای نمایش فیلم های مبذل و مستهجن در کابل ، هرات و شهرهای مختلف افغانستان به وجود آمد. سالن های سینمایی برای نمایش فیلم های مبتذل و با تکنولوژی بسیار پیشرفته درست شد و ابتذال فرهنگی در افغانستان ترویج داده شد و شبکه های متعدد تلویزیونی با هدف تخریب فرهنگ غنی مردم افغانستان به وجود آمد و نیروهای ملعون آمریکایی به نوامیس مردم شرف افغانستان هیچگاه در این بیست سال رحم نکردند و آنها را رسما برده خودشان می دانستند. شاید برای شما جالب باشد که جوانان افغانی که مس کشور خودشان را استخراج می کردند، طلای کشور خودشان را استخراج می کردند و در واقع ثروت کشور خودشان را استخراج می کردند و به دست این شیاطین می سپردند در ماه گاه کمتر از دوازده دلار حقوق می گرفتند و بعضی از آنها در هفته دوازده دلار و یا چند روز دوازده دلار می گرفتند. عملا بیست سال آمریکایی ها مردم افغانستان را به بردگی گرفتند، مردمی که غیرتمند هستند، مردمی که شجاع هستند و همیت دارند. مردمی که ظلم ستیز هستند را زیر چکمه آمریکایی ها بردند. مردم تقصیری نداشتند، حکام و زمامداران خبیث و خودفروخته و خودباخته آمریکایی ها روز به روز و بیش از پیش بر مردم سوار کردند. این شد که شما دیدید.

اما مهم ترین حادثه این بود که آمریکایی ها نیامده بودند که بروند. نیامده بودند که افغانستان را تعطیل کنند و بروند. فقط زیرساخت های پایگاه بزرگ بگرام از زیرساخت های کل افغانستان گران تر بود. اینها نیامده بودند که بروند آمده بودند که بمانند. امروز ما شاهدیم که جوشش خون مقدس شهید سلیمانی خودش را در افغانستان به ما نشان داد. یادتان هست وقتی که از انتقام بزرگ حرف زده شد حضرت آقا فرمود: انتقام ما از دولتمردان آمریکایی در واقع اخراج آنها در منطقه است و این آهنگ با قدرت در افغانستان اتفاق افتاد. نه توسط ما که توسط خود آمریکایی ها و طالبانی که آنها با ایشان قرار بستند و هماهنگ کردند.

اشرف غنی یک تابلوی عبرت آموز برای همه است

اشرف غنی یک تابلوی عبرت آموز برای همه است ، این رئیس جمهوری که تمام قد نوکر آمریکایی ها بود وقتی به دیدار رئیس جمهور آمریکا به پایگاه بگرام در کشور خود رفت، نیروهای نظامی افغانی و نه آمریکایی او را بازرسی بدنی کردند و وقتی که از نیروهای افغانی عبور کرد و به نیروهای آمریکایی رسید ساعت دستش را گرفتند که مبادا در ساعتش بمبی باشد یا تهدید علیه رئیس جمهور آمریکا باشد و آن هم داخل خاک افغانستان. خفت از این بالاتر که رئیس جمهور مملکت بازرسی بدنی شود تا رئیس جمهور کشور دیگر را در خانه خوش ببیند؟ که بعد واسطه بتراشد که ساعت مچی آقای رئیس جمهور را به او برگردانند. چقدر باید حاکمی خار و خفیف و بیچاره شود که به اینجا برسد که او را در صف سربازان آمریکایی قرار بدهند. برای همگان عبرت است ، برای طالبان عبرت است که پای خودشان را روی پوست خربزه آمریکایی ها نگذارند. برای کشورهای حرام خوار حاشیه جنوبی خلیج فارس عبرت است که بدانند آنها هر چقدر نوکری کنند به اندازه اشرف غنی نمی توانند نوکری کنند. آمریکایی ها حتی به اشرف غنی اجازه ندادند به سفارتشان پناهنده شود. حتی اجازه ندادند که در امارات به سفارت آنها برود. حتی اجازه ندادند که به پایگاه نظامی شان در خلیج فارس برود. عین یک عنصر سوخته از دست رفته بی صرف بی مقدار به دورش انداختند.

این عاقبت کسانی است که به آمریکا تکیه زدند. همه باید عبرت بگیرند. آنهایی که امروز به این مار خوش خط و خال دل خوش کردند بدانند روزی که زهرش را بریزد به آنها رحم نخواهد کرد و در خیزش هایی که در کشور خود آنها اتفاق می افتد قطعا آمریکایی ها آنان را تنها خواهند گذاشت و آن موقع روز مرگ شان خواهد بود. حکام ملعون عربستان هم منتظر روزی باشند که همین بلا سرشان بیاید. این یک تهدید نیست یک سرنوشت محتوم است. این دشمن واضح و آشکار با نوکران خودش به بدترین وضع برخورد می کند. ولیعهد عربستان واشینگتن می رود و کاخ سفید می رود وقتی که می آید بیرون رئیس جمهور آمریکا دستور می دهد که هر اتاقی را که او وارد شده است را ضدعفونی کنند اینها کثیف هستند. جالب اینجاست که شبکه فاکس نیوز آمریکایی یک گزارش مستند از قصه پخش می کند و با وقاحت تمام هم می گوید که ما این کار را کردیم. این آخر و عاقبت دل بستن به آمریکا است.

گرچه ما درجه بسیار خفیفی از این دلبستگی را سال های گذشته در کشور خودمان توسط بعضی از فریب خوردگان دیدم و مشاهده کردیم. از این طرف امضاء آنها سند قلمداد می شد و از آنطرف هم به تلفن آقایان هم جوابی داده نمی شد. آمریکایی ها اگر قرار بود به کسی وفا کنند باید به شاه وفا می کردند ، اگر قرار بود به کسی وفا کنند باید به حسنی مبارک وفا می کردند. اگر قرار بود به کسی وفا کنند باید به حاکم تونس وفا می کردند. اگر قرار بود به کسی وفا کنند باید به صدام وفادار می بودند. نبودند و به بقیه هم وفادار نخواهند بود.

آنچه در افغانستان اتفاق افتاد جوشش خون شهدای محور مقاومت بود که به اخراج مذبوحانه آمریکایی ها از شرق و مرزهای شرقی ما منجر شد. امروز دیگر پایگاه های آمریکایی مثل دیروز برای ما تهدید محاسبه نمی شود. یک روزی از همین پایگاه بگرام نیروهای متخصص جاسوسی آمریکا پهپادهای فوق سری برای رصد مناطق شرقی کشور ما به پرواز در می آوردند که یکی از پرنده هایشان را بچه های ما در آسمان شکار کردند. اما امروز این پایگاه ها به مرور به بیابان هایی تبدیل خواهد شد که محل عبرت خواهد بود و این صلابت و عزت این نظام است که باقی است و ان شاءالله من بعد باقی خواهد ماند. به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم عزیز و بزرگوارمان.

انقلاب اسلامی شایسته سالار است

رهبر معظم انقلاب یکی از برادران اهل سنت را به عنوان فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی منصوب فرمودند.  این انتصاب نشان دهنده این است که نظام نیروهای متعهد ، انقلابی ،شایسته و نخبه را فراموش نمی کند. نیروهای شایسته ای که بتوانند در این نظام به شایستگی خدمت کنند مورد حمایت هستند حتی اگر شیعه نباشند و حتی اگر مسلمان هم نباشند مورد حمایت هستند. چه نخبه علمی و چه نخبه مدیریتی و چه نخبه نظامی. قابل توجه باج خواهانی که وقتی انتخاباتی شروع می شود و یا اتفاقی می خواهد در کشور بیافتد کیسه گدایی دست می گیرند و به دنبال باج گرفتن از نظام جمهوری اسلامی هستند که شما چرا از اهل سنت استفاده نمی کنید؟ بسیاری از مسئولین ما در مرکز کشور حتی در حد مشاورت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اهل سنت بودند. مشکل این آقایان این است و حرفشان این است که ما به دنبال این نیستیم که اهل سنت بیایند و در صندلی مدیریت کشور حضور داشته باشند ما دنبال این هستیم که در این مملکت طرفداران مدیریت کنند و در راس امور باشند.چرا؟ چون دم آقایان به دم عربستان بسته است. نظام کور نیست. نظام آگاه و بصیر است ، نظام می داند که باید از چه کسی استفاده کند. طبیعی است که اگر نخبه باشد و وابسته باشد از او استفاده نخواهد شد، می خواهد شیعه باشد، سنی باشد، روحانی باشد یا هر کسی که باشد. شایسته باشد انقلابی باشد طرفدار نظام باشد دلش در جهت حرکت انقلاب اسلامی باشد قدمش روی چشم از او استفاده خواهد شد کما اینکه تا به حال شده است و من بعد هم خواهد شد و این فرآیند فرآیند طبیعی است. آنهایی که نعره می زدند که چرا از ما استفاده نمی کنید کجا هستند؟ حتی از دادن یک پیام تبریک به هم مذهب خودشان دریغ کردند، چرا؟ چون وابسته به آنها و خط آنها و مرام وابسته آنها نبود. طبیعی است که نظام جمهوری اسلامی به وابستگان آنطرف مرزها و آنطرف آب ها به هیچ وجه من الوجود باج ندهد. این ذات انقلاب است. سخت به دنبال باج خواهی بودند و هستند و من بعد هم خواهند بود و این را هم بدانند که انقلاب اسلامی شایسته سالار است. با هیاهوی عده ای معلوم الحال قطعا این انقلاب مسیرش عوض نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.