آیین تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر حوزه سیستان

آن کسی که عمر خودش ولو یک روز در طبق اخلاص می گذارد و برای رفع مشکلی از مشکلات مردم کار می کند او هم مصداقی از مصادیق آیه شریفه ” الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ” است علی شرط اینکه برای رضای خدا باشد. گرچه اعظم مصادیق و مهم ترین مصداق این آیه کسانی هستند که جانشان را فدا می کنند و حسب معروف به شهادت می رسند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:آیین تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر حوزه سیستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل، دکتر دهمرده نماینده مردم شریف سیستان ، مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ، دکتر ارجمندی فرماندار زابل و مسئولین ادارات و نهادها در محل سالن همایش فرمانداری ویژه شهرستان زابل برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل با قرائت آیه ۲۰ سوره مبارکه توبه ” الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ” بیان نمودند: در بین مردمان در هر زمان کسانی پیدا می شوند که سه ویژگی دارند،اول اینکه به هدف و راه و به مسیری که مبداء هستی که حضرت حق تعالی برای آنها معین فرموده ایمان دارند. دوم اینکه برای رسیدن به هدف رنج مهاجرت ، مهاجرت از خودشان و از نفسانیت شان برای تعالی را متحمل می شوند. سوم اینکه برای رسیدن به این تلاش و کوشش می کنند و گاه در این مسیر با مال شان و گاه با جان شان با خدا معامله می کنند.

در آیه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره می فرماید: ” وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ” بعضی از مردم هستند که جان خودشان را با خدا معامله می کنند. اعظم مصادیق اش آنجایی است که شخص جانش را فدا می کند و حسب معروف به شهادت می رسد و از دنیا می رود. ما گمانمان این است که مجاهد فی سبیل الله بانفسهم فقط آنهایی هستند که جان شان را دادند در حالی که این اعظم مصادیق و مهم ترین مصداق است.

خطابم به همه حضراتی است که خادم و خدمتگذار مردم هستند.آن کسی هم که عمر خودش را در طبق اخلاص می گذارد ولو یک روز و برای خدمت به مردم و خدمت به مکتب و میهمن آن یک روز عمرش را فدا می کند آن هم مصداقی از مصادیق آیه است. معنا و مفهومش این است که همه شما می توانید مصداق این آیه شریفه باشید که فرمود: ” أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ ” آن کسی که عمر خودش را یک سال ، دوسال، سه سال ولو یک روز در طبق اخلاص می گذارد و برای رفع مشکلی از مشکلات مردم کار می کند او هم همان آیه شامل حالش می شود” الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ” مصداق آیه است علی شرط اینکه برای رضای خدا باشد.

حال این مراتب دارد در عالی ترین مرتبه آن کسی است که نقد جانش را تقدیم محبوب ازلی می کند، شهدا. و ای بسا بالاتر از آن شهید آن کسی باشد،پدری باشد یا مادری باشد که نقد جان عزیزش را تقدیم به محبوب ازلی می کند. مادری که از فرزند خودش می گذرد ای بسا مقامش بالاتر از آن جوانی است که از جان خودش گذشته است. چون آن جوان جانان این مادر است، جانان این پدر است لذا وظیفه داریم قدر بدانیم و قدردان باشیم کسانی را که نقد جانشان را فدای محبوب ازلی کردند، قدرددان باشیم کسانی را که جانان خودشان ، فرزندشان و جگرگوشه خودشان را فدای محبوب ازلی کردند. قدردان باشیم کسانی را که بخشی از عمر خودشان را برای رضای خدا در طبق اخلاص گذاشتند و خادم مکتب بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.