جهاد اساس و حیاتش در استمرار است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:گردهمایی فرماندهان،نواحی،حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج منطقه سیستان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل بیان نمودند:

در آیه ۲۲ سوره مبارکه احزاب می فرماید: “وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا” وقتی مومنین احزاب را دیدند گفتند که این وعده خدا و رسول است و خدا و رسول در وعده صادق هستند. لذا ایمان آنها اضافه شد.

در آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب می فرماید: ” مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا” در اینجا یک نکته است و آن هم این است که وقتی می فرماید از مومنین کسانی هستند که اینها با خدا عهد دارند و در عهدشان صادق هستند آنها دو گروه هستند: یک عده ای هستند که به عهدشان وفا کردند و شاهد ازلی را در آغوش گرفتند.

دسته دوم را می فرماید” وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ” یعنی این جریان جریان مستمر است، جریان واقعی نیست که در یک واقعه ای در مقطعی اتفاق بیافتد و تمام شود. جهاد اساس و حیاتش در استمرار است، اگر جهاد حقیقت مستمر است پس مجاهدین هم مستمرا بر اساس همان مدار حضور دارند. تا حق است و تا باطلی است استمرار جهاد هم وجود دارد. ” وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ” یعنی اینکه روح جهاد نسل بعد از نسل و زمان بعد از زمان ، امت بعد از امت مداوما مستمر می شود. سیدالشهدا هل من ناصر گفت ، خدا این پیام را در گوش زمان حفظ کرد تا به گوش شما برسد و شما لبیک گفتید.

باتوجه به ایام گرامیداشت قیام مردم سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین علیه السلام چند نکته را به محضر شما عرض می کنم: وقتی خبر شهادت امام حسین علیه السلام به سیستان رسید مردم ولایتمدار سیستان در ۶۱ هجری به خونخواهی سیدالشهدا قیام کردند و ان شاءالله روز جمعه ۱۲ شهریور مراسمی طبق برنامه سالیان برگزار خواهد شد. البته با این تفاوت که امسال حضرت آقا امر فرمودند که این مراسم باید پررنگ و با شکوه برگزار شود. ان شاءالله شاهد حضور همه عزیزان در این مراسم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.