آیا نباید کسانی که سلامت مردم را گرو گرفتند برای برده کردن مردم ما در برابر غرب محاکمه شوند؟

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلین عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

یکی از سفارشات، دستورات و تاکیدات انبیاء عظام این است که همواره مردم را به توبه وبازگشت به خدای متعال توصیه ، تاکید و امر می کردند. در سوره مبارکه هود از قول سه پیغمبر جناب هود، جناب صالح و جناب شعیب می فرماید: ” اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ ” با کمی اختلاف در لفظ که در یک عبارت ربکم دارد و در یک عبارت ندارد. یا در مورد گناهکاران در آیه۶۴ سوره مبارکه نساء دارد ” إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ ” وقتی که اینها گناه می کنند خدمت پیغمبر بیاییند استغفار کنند و پیغمبر هم برای انها استغفار کند. ” لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا ” تواب خواهند یافت.

توبه معنا و مفهومش بازگشت به خدا است. ساختار وجود ما به گونه ای است که به سمت کمال و لقاء خدا حرکت کنیم اساسا خلق شدیم تا به سمت کمال حرکت کنیم وقتی که به سمت کمال حرکت می کنید گاه پیش می آید که انسان دچار معصیت و گناه و نافرمانی می شود و گاه پیش می آید که انسان از مسیر کمالی که خدا برایش معین کرده است از آن مسیر فاصله می گیرد و به رحمت خدا و مغفرت الهی پشت می کند.انسانی که گناه می کند رویش را از خدا بر می گرداند مثل اینکه شما با یک انسان بزرگواری مواجه هستید و رویتان را از او برگردانید. گناه روگرداندن از خداست.لذا انبیاء امر کردند ” اسْتَغْفِرُوا ” استغفار و طلب بخشش کنید. ” تُوبُوا إِلَیْهِ ” و توبه کنید و به سمت خدا برگردید.

ما در یک جاده ای به سمت خدا به سمت بهشت و به سمت نجات هستیم  گناه ما را از آن جاده خارج می کند. مسیر که کج شد امکان رو به خدا رفتن برای ما نیست الا اینکه توبه کنیم. دوباره باید برگردیم و در مسیر قرار بگیریم و خدا هم تواب است و این از زیبایی های توبه است که آغوش رحمت خاص خداست. در آن زمانی که بشر مشغول به گناه است. آن زمانی که انسان دارد معصیت می کند آن زمان که انسان به خدا پشت کرده است و رویش را از خدا برگردانده است. همان لحظه همان زمان و همان موقع مشتاق دیدار این بنده است و این زیبایی توبه است.

گمان نشود وقتی که گناه می کنم و از خدا روی بر می گردانم خدا هم از من روی بر می گرداند. این القاء شیطان است. شیطان دزد است عقیده شما را می دزدد. وقتی که کسی گناه می کند اول القائی که شیطان شاید به او کند این است که تو دیگر آلوده شدی تو بدبخت شدی تو دیگر راهی نداری خدا هم از تو روی گردان شد. شخصی دوبار سه بار یا چهار بار یا چهل بار به مشکلی می خورد می گوید که خدا هم از من رویگردان شد. هیچ وقت خدا از بنده خودش رویگردان نخواهد شد. هیچ وقت خدای متعال به شما پشت نمی کند و رویش را بر نمی گرداند. حاشا و کلا که ذات ذی الجلال الهی از بندگان خودش رویگردان شود، نمی شود و این غیرممکن است.

 این ما هستیم که با معصیت و گناه از ذات ذی الجلال رویگردان می شویم . وقتی که رویگردان شدیم می فرماید که برگرد. هر چقدر هم که گناه کردی برگرد. آیه ۵۳ سوره  مبارکه زمر ” قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ ” مبادا یک وقت از رحمت خدا ناامید شوید. مبادا خیال کنید که اگر گفتید استغفرالله ربی و اتوب الیه با آغوش باز رحمت خدا مواجه نخواهید شد. هرگز. مبادا خیال کنید زمانی که عزم کردید که گناه را تکرار نکنید خدا با شما با وفق و مدارا رفتار نمی کند. خدا کریم است . هم کرم دارد و هم می بخشد و هم به یادتان هم نمی آورد.

 در آیه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره می فرماید:”فَإِنِّی قَرِیبٌ ۖ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ” من به بندگانم نزدیک هستم . بگو که من نزدیک هستم. بگو که من جواب می دهم. بگو اگر بخواهند و بخوانند و با من حرف بزنند من جواب شان را می دهم. عبارتی از امام سجاد علیه السلام هست در شوق خدای متعال به بنده گنهکار که خیلی عجیب است می فرمایند: یک کسی را فرض کنید که این شخص در صحرایی گرفتار شده است و قدح آبی دارد و این قدح آب را گم می کند. دنبال این قدح می گردد و پیدا نمی کند و از تشنگی مشرف به مرگ می شود این بنده در آن لحظه که به شدت تشنه است و به شدت محتاج چند قطره آب است مرگ و سایه مرگ را بالای سر خودش می بیند همان لحظه ظرف آبش را جلوی صورت خویش ببیند چه حالی به او دست می دهد و چه شوقی دارد؟ بسیار. می فرماید شوق خدا در بازگشت گنهکار از شوق آن کسی که آب را در صحرا گم کرده است بیشتر است. کسی که گناه می کند باید بداند که در همان حال گناه خدا منتظرش هست که برگردد. در همان حال خدا منتظر است.

 به موسی فرمود: بعضی از بندگانم هستند که گم شدند بگرد و پیدایشان کن. عرض کرد: خدایا مگر می شود شما کسی را گم کنید. فرمود: موسی بعضی از بندگان هستند که گناه کردند و از سر سفره من می خواهند خارج شوند کمکشان کن. بعد می فرماید: موسی وقتی با آن ها مواجه شدی از من تعریف کن و بگو که من چه خدای بنده نوازی هستم. بگو که من چه خدای خوبی هستم. بگو که من چقدر توبه توبه کننده را دوست می دارم و می پذیرم.

اساسا وقتی کسی گناه می کند چه کسی به دلش می اندازد که توبه کند؟ چه کسی به او وعده داده است که اگر توبه کنی می پذیرم؟ چه کسی او را به توبه تشویق می کند؟ خداست. چه کسی به او توان می دهد که استغفار کند؟ چه کسی کلمه استغفار را به او یاد داد؟ چه کسی راه توبه به او یاد داد؟ خدا. تا گناه می کنی خدا سریع راه را نشان می دهد. توبه کن و بیا می پذیرم.

خوش به حال آنهایی که اولا تلاش می کنند که دامانشان آلوده به معصیت نشود و نمی شود. خوش به حال آنهایی که تلاش می کنند وجودشان گرفتار زخم بد و عفونی معصیت نشود. خوش به حال آنهایی که اگر وقتی گناهی هم کردند بلافاصله بلند می شوند و توبه می کنند و عهد می کنند که تکرار نشود. آدم وقتی گناه کرد باید سریع توبه کند و سریع با خدای متعال عهد ببندد که دیگر تکرار نکند. خدا هم به او توان قدرت و برکت می دهد.

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مى فرمایند: “التَّائِبُ حَبیبُ اللّهِ” آنی که توبه می کند حبیب خدا است. توبه کلید عجیبی است. توبه باعث آمرزش و تقرب به خدا می شود. موجب بالارفتن درجات معنوی می شود.

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلین عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

تحولات مبارکی بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در حال تکوین و تکون است

به حمدالله تحولات مبارکی بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در حال تکوین و تکون است و بارهایی که آرام آرام معلوم می شود که تعمدا به دوش مردم گذاشته شد این بارها برداشته می شود. مواردی که در این روزها خودش را علنی و به عیان نشان می دهد جان مردم و سلامت مردم گرو گرفته شد تا با فشار به حاکمیت لوایحی مانند FATF  و امثال اینها را به تصویب برساند و رسما ما را مستعمره غرب کند.

معلوم شد که واقعا اینها سند استعماری آموزشی غربی آمریکا پسند و صهیونیست ساخته ۲۰۳۰ را اجرا می کردند

معلوم شد دغدغه مندانی که فریاد می زدند که در سیستم آموزشی ما سند ۲۰۳۰ دارد اجرا می شود و آقایان انکار می کردند معلوم شد که واقعا اینها سند استعماری آموزشی غربی آمریکا پسند صهیونیست ساخته ۲۰۳۰ را اجرا می کردند. ما به سمتی برده می شدیم که در کتاب درسی بچه های ما با شیطنت عکس شهید برداشته می شد و بعد هم با توضیحات غیر قابل پذیر طوری در فضای امواج رسانه ای گم می کردند. هر چه دغدغه مندان می گفتند اتفاقی در حال رخ دادن است آقایان نمی پذیرفتند. اگر سند ۲۰۳۰ اجرا نمی شد پس چرا رئیس جمهور محترم ما دستور لغو اجرای آن را صادر کرد؟ کسانی که اینها را برای مردم ما تجویز کردند در حالی که رهبری معظم رهبری آگاه هشیار حکیم ذریه فاطمه زهرا سلام الله علیها بارها واضح و روشن فرمود مراقب باشید اینها در سیستم آموزش و پرورش شما نفوذ نکند. آقایان در حال اجرای آن چیزی بودند که علنی رهبرعزیز ما نهی کرد.

جان مردم را برای تصویب سند استعماری FATF به گروگان گرفتند

گروگان گرفتن جان مردم برای به تصویب رساندن سند استعماری FATF . الان هم FATF هست و ما هم تحت تحریمش هستیم چطور امروز اعلام می شود تا دو ماه آینده پنجاه میلیون دوز واکسن قرار است که وارد کشور شود؟ و چطور تا یک یا دو ماه پیش می گفتند که چرا واکسن وارد نمی کنید؟ یک عده ای بهانه می کردند چون رهبری با ورود واکسن خارجی مخالف است. دروغ می گفتند. یک عده ای هم می گفتند که چون تحت تحریم FATF هستیم نمی توانیم واکسن بخریم به ما نمی فروشند. چرا امروز می فروشند؟ مگر رنگ دلار امروز با دلار دو ماه پیش فرق کرده است؟ مگر دنیا عوض شده است؟ چطور امروز پنج میلیون پنج میلیون وارد می شود؟ این ها از کجا می آید؟ از کره مریخ می آید؟

آیا نباید کسانی که سلامت مردم را گرو گرفتند برای برده کردن مردم ما در برابر غرب محاکمه شوند؟

آیا نباید کسانی که سلامت مردم را گرو گرفتند برای برده کردن مردم ما در برابر غرب محاکمه شوند؟ حقیقتا مردم مطالبه می کنند تا به امروز نیم میلیون شکایت در همین مواردی که معروف است به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه شده است و بعضی از آنها هزاران امضاء دارد. مسببان گرانی های افسار گسیخته واقعا باید محاکمه شوند. در زمانی که نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری یکی از اصلی ترین تاکیدات و وعده هایشان این بود که می خواهیم مسکن بسازیم بلافاصله بعد از این وعده آقایان یک دفعه سیمان چندین برابر گران شد. دولتی که زور یک مرغ را نداشت. یعنی در کشتی گرفتن با بازار مرغ ده هیچ شد. می پرسیدیم چرا مرغ و گوشت گران است؟ می گفتند نهاده نیست. می رفتیم گمرک نهاده سه سال مانده فاسد شده است. آیا این خیانت نیست؟ چرا دقیقا در روزهای اخر دولت دوازدهم یک دفعه کشوری که یکی از بزرگترین تولید کنند سرم در منطقه و شاید در جهان است با بحران سرم مواجه می شود؟ و هزاران تن سرم در انبار ها فاسد می شود. اینها خیانت نیست؟ یک وقتی خبرنگاری به هیتلر گفت: پست ترین آدم از نظر شما کیست؟ گفت: پست ترین آدم از نظر من آن کسی است که به من کمک کرد که سلطه بر کشورش پیدا کنم. اینها معنایش چیست؟ سیمان ۱۵ یا ۱۶ هزار تومانی چطور یک دفعه شد صد هزار تومان؟ والان شده بیست و پنج هزار تومان. الان معجزه شد؟ الان یک دفعه سی کارخانه سیمان اضافه شد؟ لایه هایی از آن قصه آرام آرام رو می شود.

میلیارها دلار از ثروت این مملکت در برخی از کشورها سال ها است که بلوکه شده است. جرات نداشتند که یک کمی بلند با آنها صحبت کنند که این پول مال ملت ما هستید بدهید. مناسب یک حکومت انقلابی جای آدم های ترسو ، جای ادم های خود تحقیر کن نیست. با کشوری مثل کره جنوبی که با دو شرکتش بیشتر از فروش کل نفت ما درآمد داشت و بخش عمده ای را از همین مملکت می گرفت آقایان نتوانستند پولی حق شان بود و حق این مردم بود را بلند به آنها بگویند پس بدهید. که مبادا به آمریکایی ها بر بخورد. خوب بر بخورد به جهنم که بر می خورد مگر آمریکایی ها کی هستند؟

بنده واضح عرض می کنم از طرف مردمی که مرغ بی بال و پر داخل مغازه آنها را شرمنده زن و بچه شان کرد. از طرف مردمی که برای یک سرم برای مریض کرونایی حیران و آشفته و با گریه و نگرانی داروخانه به داروخانه به دنبال یک سرم بودند. از طرف مردمی که جان شان به گروگان گرفته شد تا پایه های نفوذ استعمار در این کشور قوی تر شود. به مسئولین قوه قضاییه عرض می کنم که بانیان این همه مشکل باید محاکمه شوند و شکی هم در این معنا نیست.

قوه قضاییه ، دولت محترم، مجلس شورای اسلامی حق ندارند راحت از این مسائل عبور کنند.

قوه قضاییه ، دولت محترم، مجلس شورای اسلامی حق ندارند راحت از این مسائل عبور کنند. تحقیق و تفحص کنند. دولتی که  هیچ نظارتی بر بازار نداشت. انگار نبود. ما احساس می کنیم که دست های این طرف آب و آن طرف آب به هم قفل شدند تا این مردم را زمین بزنند. الحمدلله نتوانستند و نمی توانند. این مملکت مملکت حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف است. در حکومتی که ولی فقیه دارد. در حکومتی که حاکمیت زعامت با فقیه عادل حکیم و هوشمند و دقیق هست باید خائن و خائنین محاکمه شوند. نمی شود گذشت و گذر کرد.

چند اتفاق در طول سالهایی که گذشت اتفاق حادثه ای بوده است. چند تا اتفاقی بوده است؟ تا این طرف نامزدهای انتخابات می گویند می خواهیم برای مردم خانه بسازیم آنطرف سیمان هفت یا هشت برابر گران می شود. میلگرد و آهن و آجر فلان قدر گران می شود. واقعا چرا؟ یعنی یک دولت با این همه طول و عرض و عمق و ارتفاع نمی توانست جلو چهارتا دلال را بگیرد؟ می توانست راحت هم می توانست اما برنامه بود. برنامه بود تا این مردم به یک نقطه ای برسند حکومتی را که نتیجه خون هزاران شهید بود را ساقط کنند. نمی دانستند که مردم این حکومت و نظام را مثل جان خودشان شیرین می دانند. مردم می دانند کجا باید فریاد بزنند. می دانند کجا باید صبر کنند. این مردم سالها صبر کردند با آن همه مسائل مصائب و مشکلات و الان انتظار دارند که مشکلات حل شود. انتظار دارند معیشت درست شود. انتظار دارند که اقلام اساسی آنها به نحو شایسته ای به دست آنها برسد. امروز گندمی که وارد کشور می شود از کشتی تا محل مصرفش یک هفته زمان نمی برد. این اتفاق نمی توانست سال گذشته بیافتد؟ این اتفاق نمی توانست شش ماه پیش بیافتد؟ این اتفاق نمی توانست دو سال پیش بیافتد؟ این اتفاق نمی توانست سه ماه پیش بیافتد؟ می توانست نکردند و نخواستند چون باید به این مردم فشار می آوردند تا این مردم خسته شوند. انقلاب بچه این مردم است مگر آدم از بچه خودش خسته می شود؟

خدا را قسم می دهم به گلوی پاره علی اصغر و خون پیشانی سیدالشهدا در روز عاشورا کسانی را که در این مملکت صاحب منصب بودند هستند و خواهند بود و راه کج می کنند و به نفع شیطان علیه این مردم خیانت می کنند به زودی زود به عقوبت رسوایی گرفتار بفرما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.