هر چه کسب لقمه حلال در جامعه بیشتر شود سعادت جامعه بیشتر خواهد شد


به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل :یادواره شهدای اصناف شهرستان زابل در سالن همایش سردار شهید حاج محبعلی فارسی برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم بیان نمودند:


بنده بازار زابل را بازار متدین و دینداری دیدم. قبل از اینکه محرم آغاز شود به بعضی از بازاری ها پیشنهاد دادم که در ایام محرم در پاساژها مراسم روضه برگزار کنید. به لطف خدا از اول محرم تا آخر صفر بازار به بازار روضه امام حسین علیه السلام برگزار می شود. این نشان می دهد که غیرت نسبت به اهل بیت علیهم السلام در اینجا موج می زند و واقعا از این همه خوبی عزیزان ممنون هستم.


الحمدلله روزهای چهارشنبه در مسجد محمد رسول الله بازار نماز ظهر و عصر را خدمت عزیزان هستیم و برای دوستان احادیث کسب و کار را می خوانیم و جلسه گرم و خوب و با صفایی است و با استقبال خوب مواجه شده است. بازاریان زابل را مومن دیدم از آنجاییکه امروزه ما از برکت وجوه شرعی که از مبداء مردم زابل که خیلی از آن از همین سود کسب و کار است داریم به کل حوزه های علمیه کمک می کنیم و در زمینه ترویج مکتب صرف می کنیم. دینداری این مردم ما را وادار کرد که وارد عرصه های جدید شویم ، سطح ۳ علم کلام یا به قول امروزی ها کارشناسی ارشد علم کلام را راه اندازی کنیم، سطح ۳ سفیران را ان شاءالله به زودی راه اندازی خواهیم کرد. دروس حوزه علمیه را تعمیق دادیم و دوره های متنوعی قرار است برگزار شود من جمله دوره های عقود اسلامی مثل مضاربه مشارکت و امثال اینها ویژه بازاریان خواهیم داشت.


امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: ” سوق المسلمین کمسجدهم ” بازار مسلمانان مثل مسجد است. چرا؟ چون جای عبادت است. چون کسب و کار خودش عبادت است. سعادت یک شهر و وسعادت مردم یک شهر به یک کلمه است آن هم لقمه حلال است. سیدالشهدا روز عاشورا به قتله فرمودند: شما می خواهید مرا بکشید فقط یک دلیل دارد، شکم شما پر از حرام است.


هر کسی نان حلال در بیاورد هم خودش ایمن است و هم اطرافش ایمن هستند و بازار می تواند با کسب رزق حلال و طیب و زلال این ایمنی را ایجاد کند و بنده بازار زابل را بازار حلال دیدم. تا آنجا که دیدم بازار خدا ترس دیدم بازار مومن دیدم . کسب رزق حلال را ترویج کنید و به نسل های بعدی منتقل کنید و به دیگران یاد بدهید. هر چه کسب لقمه حلال در جامعه بیشتر شود سعادت جامعه بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.