شاخصه توفیق …

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:مراسم یادواره شهیدان رنجوری مقدم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت شهرستان زابل برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل بیان نمودند:

 درآیه ۱۶ سوره مبارکه می فرماید: “وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَهِ لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا”  اگر بر راه و طریق و بر روشی که دارد استقامت کند ما آنها را با آب فراوان، زلال و گوارا سیرآب می کنیم. واقعیت امر این است که در سال ۱۳۵۷ یک راهی انتخاب شد و این را از آنجایی که طریق حق بود طبعا شیاطین جن و انس برای ازمحلال این طریقه هم داستان شدند.

پیشتر رهبر معظم انقلاب شبیه این عبارات را فرمودند که دشمنان ما هم جن و هم انس برای از بین بردن انقلاب دست به دست هم دادند. یک عده ای هم آمدند شروع به حکمت سازی کردند که نظر رهبر معظم انقلاب این است که دشمنان از  جادوگرها و ساحر ها و جن گیر ها و جن ها استفاده می کنند تا سپاهی از جن برای مقابله با انقلاب بیاید و از این دست حرف ها.

قرآن کریم هم این طرف و هم آنطرف جن و انس را به رسمیت می شناسد و اینکه اگر جن و انسی که ایمان آوردند استقامت کنند سپاه جن و انس به سراغ آنها می آید، آن سپاه جنی که به سراغ می آید وساوس بعد انتخاب است. بعد از آنی که راه و طریق انتخاب شد تازه نوبت به وسوسه های شیطان می رسد برای هر کسی هم راهی ایجاد می کند. “وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَهِ لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا”  اگر مومنین بر راه و طریقه استقامت کنند.انتخاب کردید فشار شد جنگ شد محاصره اقتصادی شد تحریم شد تهاجم فرهنگی شد مشکل معیشت به وجود آمد. دشت سیستان تشنه شد. راهی را که در پیش گرفتید اگر در این راه استقامت کنید ما آب حیات به آنها می دهیم. حیات ما در انتخاب مان نیست. تمام حیات ما در استقامت ما است. که فرمود:” الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا” وقتی می فرماید ثُمَّ اسْتَقَامُوا یعنی یک انتخاب و حرکتی شد حال بلا و مشکل و سختی آمد و برای هر کسی هم جنسی دارد برای جانباز جنس این ابتلاء درد است. برای خانواده شهید جنس این ابتلاء فراق است. برای من جنس این ابتلاء عنوان و جایگاه است. برای یک دانشمند جنس این ابتلاء عجب علمی است یا از اینکه عهدی که در علم دارد وفا نکند. برای هر کدام ما ابتلائی شیاطین جن و انس در نظر گرفته اند. ابتلاء همه واحد نیست. پس عمده و اصل استقامت است لذا می فرماید اگر استقامت بود ” فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ” و یک جا می فرماید: ” أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ ” جایی دیگر می فرماید:” لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا ” به شما حیات می دهیم.

یک روزی جنگ و جبهه ای بود شاخصه اصلی توفیق در آن جنگ و در آن جبهه چه بود؟ شاخصه اصلی این بود که امت و امام بودند و این امت و این امام لحظه به لحظه و نفس به نفس مرحله به مرحله ذره ای از هم فاصله نگرفتند و دشمن هرچه فشار داشت به میان آورد تا بین امام و امت فاصله بیاندازد. شما اگر زندگانی اهل بیت علیهم السلام را نگاه کنید بزرگترین برنامه بنی امیه و بنی عباس فاصله انداختن بین امام و امت بود. مهمترین برنامه این بود و الا دلیل نداشت امام رضا علیه السلام را این همه سفر آن هم سفری سخت ببرند. دلیلی نداشت امام کاظم علیه السلام را به خاطر خبری دروغ که بعد هم خودشان گفتند دروغ بود چهارده سال در زندان کنند. دلیلی نداشت که امام صادق علیه السلام را از مدینه به کوفه احضار کنند و در کوفه مدتی نگه بدارند تا خلیفه در بغداد ساعتی ایشان را ببیند. دلیلی نداشت که امامین عسکریین علیهم السلام را حصر خانگی کنند. دلیلی نداشت که امام سجاد علیه السلام را در یک محاصره سخت امنیتی قرار بدهند. الا اینکه بخواهند بین امام و امت فاصله بیاندازند.

در انقلاب ما هم همین شد شیاطینی از جن و انس بر عقل عده ای از ما سوار شدند و به جای اینکه  ولایت فقیه را بپذیریم به ولایت بر فقیه قائل شدیم و این فرق می کند. بعضی از ما عملا معتقد به ولایت برفقیه هستیم نه ولایت فقیه. تا آنجایی که ولی فقیه حرفش با ما مطابق است مخلص او هم هستیم اگر نبود مسیر خویش را می رویم.اینجاست که استقامت شکسته می شود و شیطان می آید و تزیین عمل می کند. ” زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ ” کار شیطان این است. حق با تو است. تو درست می گویی و…”وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا” قرآن می فرماید استقامت کنید. ” ثُمَّ اسْتَقَامُوا ” را دو بار می آورد. استقامت کنید. چرا؟ چون مبتلا خواهید شد.

می گوید که درباره آخرالزمان صحبت می کردیم امام صادق علیه السلام آمد و نگاهی کردند و فرمودند: چه می کنید؟ گفتیم: در مورد آخرالزمان و ظهور و… مباحثه می کنیم. فرمود: آنچیز که به سمتش چشم دوختید اتفاق نمی افتد مگر اینکه غربال شوید و سره از ناصره جدا شود. ان شاءالله همه در هنگامه ظهور امام زمان علیه السلام از جنس استقامت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.