مهمترین ماموریت رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله وسلم تشکیل حکومت اسلامی بوده است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی راشکی امام جمعه موقت شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلمین راشکی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی به شرح خطبه ۱۹۸ نهج البلاغه شریف پرداختند و اطاعت الهی را کلید همه توفیقات عنوان داشتند.

خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین راشکی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

باید قدردان ایثارگران هشت سال دفاع مقدس باشیم

هفته دفاع مقدس را که گذشت خدمت همه تبریک عرض می کنم. واژه دفاع واژه ارزشمند و مقدسی است چون اجازه نمی دهد که کسی نگاه چپ به مال و اموال و ناموس مملکت داشته باشد. بسیاری از جوانان رشید مملکت در طول هشت سال دفاع مقدس با فدا کردن جان خود از جان دیگران دفاع کردند تا اکنون ما در امنیت و آسایش باشیم. لذا بایستی قدردان این عزیزان باشیم.

ارتباط بین نسل جدید و نسل دفاع مقدس ضامن ایمنی جامعه است

با تشکر از همه نهادها و ارگانهایی که فعالیت های بسیار ارزشمندی داشته اند ولی متاسفانه گاهی احساس می شود که آن طور که باید و شاید بعضی ها تلاش لازم را در این زمینه نداشته اند و یا برای پرکردن یک رزومه کاری ، برنامه ای نمایشی گرفته و اصلا به فکر انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل آینده نیستند در حالی که بایستی با این اوضاع فضای مجازی به فکر نوجوانان و جوانان باشیم و ارتباط شان را با نسل دفاع مقدس ایجاد کنیم تا جامعه ایمن گردد.

شنبه ۱۰ مهر روز تجلیل از اسرا و مفقودین است فرصت خوبی است تا مجالسی را ترتیب بدهیم و در آن ضمن تقدیر از این عزیزان پای خاطرات ایشان بنشینیم تا بیشتر قدر امنیت خویش را بدانیم.

وقف از بهترین موارد سنت حسنه و ماندگار است.

دوشنبه ۱۲ مهر روز جهانی وقف است. وقف یعنی صدقه جاریه و پایدار. وقتی انسان از دنیا می رود و وارد عالم برزخ می شود و مشغول حساب و کتاب می گردد پرونده اعمال او تا شروع روز قیامت باز می ماند. وقف از بهترین موارد سنت حسنه و ماندگار است.

الحمدلله وقف در استان ما از حیث تعداد خوب است و این نشان از اهمیت مردم آگاه ما نسبت به این سنت حسنه است اما چند نکته که باید توجه داشت این است که وقف فقط به معنای وقف مسجد و حسینیه نیست بلکه وقف موارد بسیاری دارد و بهتر است که نیت وقف عام باشد تا هر چه در آن زمان نیاز باشد طبق همان موارد قابل استفاده باشد و اگر هم شخصی می خواهد وقف خاص کند بهتر است که پرس و جو کند و با اداره اوقاف مشورت کند تا وقفی داشته باشد که مورد نیاز جامعه باشد مثلا وقف برای امورات مسجد، وقف برای نیازمندان ، وقف برای حوزه های علمیه و…

سعی کنید موقوفات را حتما در اداره اوقاف ثبت کنید تا فردا روز مشکلی پیش نیاید. متاسفانه مواردی بوده است که پدر ملکی را وقف کرده است اما چون به صورت رسمی ثبت نشده است فرزندان ناخلف آن  موقوفه را به عنوان ملک شخصی استفاده کرده و فروخته اند اما ثبت و شناسنامه دار کردن وقف موجب ماندگاری خواهد شد.

سه شنبه ۱۳ مهر مصادف با ۲۸ صفر وفات یا  طبق روایتی شهادت رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله وسلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام را تسلیت عرض می کنیم. این روز همچنین روز هجرت امام راحل از عراق به پاریس است که این روز را گرامی می داریم.

۱۳ مهر روز نیروی انتظامی را خدمت همه عزیزان زحمت کش نیروی انتظامی تبریک و تهنیت عرض می کنیم و قدردان زحمات این عزیزان در راستای تامین امنیت هستیم.

پنج شنبه ۱۵ مهر مصادف با ۳۰ صفر شهادت امام رضا علیه السلام را خدمت همه تسلیت عرض می کنیم. این روز همچنین مصادف است با لیله المبیت است.

جمعه ۱۶ مهر مصادف با ۱ ربیع الاول شروع هجرت پیامبر از مکه به مدینه است.

مهمترین ماموریت رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله وسلم تشکیل حکومت اسلامی بوده است.

وقایع مهم در اسلام بسیار بوده است مانند میلاد نبی اکرم ، بعثت و… اما چرا شروع هجرت حضرت رسول به عنوان شروع سال مسلمانان شده است؟ این هجرت در واقع هجرت از تاریکی ها به سوی نور بوده است. هجرت از سرزمین کفر به سوی سرزمین اسلام بوده است.امام مهمترین دلیل برای انتخاب شروع تقویم مسلمان از این واقعه چه چیزی است؟

رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله وسلم ۴۰ سال قبل از بعثت و ۱۳ سال بعد از آن در مکه بودند و حضرت مردم را به سوی اسلام فراخواندند اما تعداد بسیار کمی به اسلام گرویدند. پیامبر اکرم در مدینه ۱۰ سال حضور داشتند و در این مدت تقریبا کل شبه جزیره عربستان و مناطق اطراف آن مسلمان شدند. دلیل آن چیست؟ تشکیل حکومت اسلامی است.

تشکیل حکومت اسلامی آزروی دیرینه همه انبیاء الهی بوده است اما در طول تاریخ تعداد اندکی موفق به تشکیل آن شدند. انبیاء الهی تا زمانی که مشغول مواعظ اخلاقی بوده اند هیچ کس متعرض آنها نمی شده است اما هرگاه جلوی ظلم و جور ایستادند و آنها احساس خطر کردند به فکر از بین بردن آن پیامبر افتادند.

یکی از مهمترین عوامل تبلیغ ، داشتن قدرت لازم است. رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله وسلم از زمانی که حکومت اسلامی را تشکیل دادند و با قدرت پوشالی بت پرستان و مشرکین مبارزه کردند موجب شد تا تاریکی کنار برود و مردم با دیدن نورالهی به سوی دین اسلام بیایند.

دین را نمی توان با اجبار به دیگران تحمیل کرد.”لا اکراه فی الدین” اما گاهی برای کنار زدن تاریکی و مقابله با آن به قدرت نیاز هست تا مردم بتوانند نورالهی را ببینند و به سوی آن بیایند لذا مهمترین کار رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله وسلم برای کنار زدن تاریکی ها تشکیل حکومت اسلامی بوده است.

اما متاسفانه با از دنیا رفتن رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله وسلم عده ای نگذاشتند که این دین مسیر واقعی خودش برود و با غصب کردن حق خلافت امیرالمومنین امام علی علیه السلام سبب ایجاد تفرقه در دین شدند.در طول تاریخ هم اهل بیت علیهم السلام به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند ولی متاسفانه شرایط مهیا نشد.

انقلاب اسلامی امانت بزرگی است باید حافظ و نگهبانش باشیم

علمای بسیاری هم در صدد احیاء حکومت اسلامی بودند اما نتوانستند تا اینکه شیرمردی از تبار فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از ۱۴۰۰ سال موفق به تشکیل حکومت اسلامی شدند لذا امانت بزرگی به نام انقلاب اسلامی به ما تحویل شده است که باید حافظ و نگهبان آن باشیم و روز به روز به کمک هم کار کنیم تا قدرت و افتخار انقلاب اسلامی بیشتر شود تا عزتمندانه در مقابل دشمنان بایستیم و نگذاریم هیچ کسی به خود اجازه نگاه چپ به این سرزمین بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.