سخنی با استاندار سیستان و بلوچستان…

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی پس از توصیه وسفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

امروز روز شهادت وجود مقدس آقا امام حسن عسکری علیه السلام است و فردا سالروز آغاز امامت ولی الله الاعظم ارواحناه فداه است. خدا کند که ما به زودی زود چشممان به جمال جمیل وجود قدسی ملک پاسبان حجت بن الحسن ارواحناه فداه نورانی شود.

امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند یکی از گناهانی که بخشیده نمی شود این کلام است که شخص بگوید که ای کاش فقط همین گناهی را که کردم همین باشد و فردای قیامت بابت همین مرا مواخذه کنند این گناهی است که بخشیده نمی شود، چرا؟ به دلیل اینکه انسان گناه را کوچک شمرده است. کوچک شمردن گناه ، گناه نابخشودنی است.

معصیت ، گناه و آلودگی چیست،صغیره و کبیره ندارد. گناه یعنی طغیان در برابر خدا حال چه می خواهد گناه کوچک باشد طغیان در برابر خداست و چه گناه بزرگ باشد هم طغیان در برابر خداست. مال حرام می خواهد کم باشد مال حرام است می خواهد زیاد باشد باز هم مال حرام است. از این جهت تفاوتی ندارد. چه کم و یا چه زیاد حقیقتا فرقی ندارد و مهم این است که گناه جنگیدن با خداست و باید از آن پرهیز کرد. عاقبت سوز است و عاقبت ساز نیست.

شهادت وجود مقدس امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت عرض می کنم و آغاز ولایت و امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تهنیت عرض می کنم. یک برشی از زندگانی اهل بیت علیهم السلام خصوصا امام حسن عسکری علیه السلام را تقدیم می کنم.

شاید مهم ترین ماموریت بنی امیه و بنی عباس در رابطه و راجع به اهل بیت علیهم السلام این بود که در حد توان و در حد قدرت شان تا می توانند فی مابین امام و امت فاصله بیاندازند. از زمان امیرالمومنین علیه السلام تا زمان وجود مقدس امام حسن عسکری علیه السلام این قائله بود و مدام و به بهانه های مختلف تلاش بر این بود که یک فاصله ای بین امام و امت باشند و مردم دسترسی به امام نداشته باشند. گاهی ذهن و فکر آنها و گاهی توسط شبکه نفوذ بین امام و امت فاصله بیاندازند مثل آنچه که در جنگ صفین اتفاق افتاد. مثل آنچه که در زمان امیرالمومنین علیه السلام و امام مجتبی علیه السلام اتفاق افتاد و گاهی هم ارتباط مستقیم بین امام و امت را قطع می کنند مثل آنچه که در مورد امام رضا علیه السلام و امام کاظم علیه السلام و امام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام و امام حسن عسکری علیه السلام اتفاق افتاد.

اما این ماجرا فاصله انداختن بین امام و امت هرچه به زمان تولید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزیک تر می شد شدیدتر می شد و این شدت عمل به این دلیل بود که می دانستند موعود منتظر ، منجی عالم بشریت متولد خواهد شد. در زمان امام حسن عسکری علیه السلام شیعیان راهی در رابطه ارتباط با امام نداشتند و مجبور بودند سوالات و مسائل شان را به وکیل امام که مخفیانه بین مردم زندگی می کرد بدهند و وکیل و نماینده امام علیه السلام این نامه ها را به عنوان روغن فروش پشت خانه امام ببرد و امام بگوید که می خواهم روغن بخرم یا به عنوان میوه فروش و یا با عنوان دیگری بیاید بعد او وارد خانه امام شود و بعد مخفیانه سوالات را بدهد و مخفیانه هم جواب ها را بگیرد. محدودیت در زمان امام حسن عسکری علیه السلام آنقدر بود که قابله هایی را بنی عباس مامور کرده بودند که کنیزها را در خانه امام هادی علیه السلام و امام حسن عسکری علیه السلام معاینه می کردند که مبادا باردار باشد و فرزندی داشته باشد که اگر فرزند داشته باشد باید کشته شود.اما با این وجود این رابطه معنوی ، دلی ، پر از عشق و محبت همواره ماند و امام علیه السلام رابطه با شیعه را در عالی ترین نقطه حفظ کرد و شیعیان و مومنین و محبین هم رابطه با امام علیه السلام را حفظ کردند.

در دوره و زمان ما که زمان غیبت کبری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است همان نقشه و همان دسیسه و همان کار و برنامه دقیقا هست. همان برنامه ای که روزی بنی عباس و بنی امیه دنبال می کردند که امت را از امام جدا کنند امروز شبکه نفوذ و شبکه عبری عربی و شبکه صهیونیزم بین الملل و استکبار جهانی محکم به دنبال این فضا است که تا می تواند مردم را از امامت و سلسله امامت جدا کند و این نکته ای است که ما بایستی هشیار باشیم. درست است که ظاهرا امام در میان ما نیست، درست است که  حجت خدا در پشت پرده غیبت پرده بر نقاب کشیده است اما اگر گل نیست گلاب هست ، اگر حجت خدا نیست حجت زمان غیبت حجت خدا هست. اگر ولی الله الاعظم نیست ولی فقیه هست. اگر امام مفترض الطاعه نیست امامی که جانشین و نایب عام اوست که هست.

اگر می خواهیم بدانیم رابطه ما با امام حسن عسکری علیه السلام چگونه است ، رابطه ما با حجت خدا چطور است، رابطه ما با دین چطور است، رابطه ما با اولیاء الهی چطور است و اگر می خواهیم بدانیم چقدر منتظر ظهور حجت خدا هستیم ببنیم چقدر در صف ولی فقیه ایستادیم. ببینیم چقدر پشت سر ولی فقیه ایستادیم. ما موظف و مکلفیم که در دوران غیبت کبری پشت سر ولی و اماممان حرکت کنیم. تکلیف ما است و این تکلیف را خودمان تعیین نکردیم خدا تعیین کرده است، اهل بیت علیهم السلام تعیین کرده اند. ما به اهل بیت علیهم السلام ایمان داریم. اگر امام حسن عسکری علیه السلام تمام عمرش را در محاصره بود دلیلش پروژه دشمن یعنی فاصله انداختن بین امام و امت بود. امروز هم در اذهان ما اماممان را از ما جدا می کنند. مخصوصا جوانان عزیز این را بدانید که اگر مشتاق ظهور هستید و اگر به دنبال ظهور حجت خدا هستید یک راه بیشتر ندارد آن هم تبعیت محض از ولی فقیه و سلاله پیغمبر از ذریه زهرا اطهر است و این عقیده ما است. اهل هر مذهب، هر مکتب، هر دیدگاهی که هستیم باشیم ولی این را باور بفرمایید که نظام اسلامی ما که امروز در محضر نیروهای مسلح مقتدرمان هستیم و این اقتدار را مدیونشان هستیم نظام اسلامی ما قطعا زمینه ساز اصلی ظهور حضرت حجت است و این را به چشم خودتان خواهید دید که این انقلاب به ظهور حضرت حجت وصل خواهد شد.چه زمانی ؟ آن زمانی که ولی در بین ما ولی بود. ولایت فقیه در جان ما جای گرفت. البته حواسمان باشد که ما به دنبال ولایت بر فقیه نرویم. امیالی داریم، آروزهایی داریم، مسائل و نظریاتی داریم. حق نداریم که تحمیل کنیم. حق نداریم ولایت فقیه را محصور در ذهینت خودمان کنیم. این هم ظلم است و خیلی ها اینگونه منحرف شدند.

پیام آغاز ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این است وقتی که ولایت امام زمان شروع شد حرکت عالم به سمت ظهور هم آغاز شد و این حرکت روز به روز قوی تر می شود و دنیا روز به روز به سمت منجی اقبال می کند و هیچ مکتبی روی این کره خاکی و در این عالم هیچ مکتبی نسخه ای کامل تر ، بهتر، دقیقتر، شامل تر و حق تر نسبت به مسئله ظهور منجی نسخه ای بهتر از نسخه ی این جغرافیای پاک و طاهر و طیب ندارد. ان شاء الله که در نزدیکترین فرصت ما شاهد ظهور موفور و السرور حجت خدا قطب عالم امکان ولی الله الاعظم حضرت حجت بن الحسن ارواحناه فداه باشیم.

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی پس از توصیه وسفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

اهتمام به تزریق واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی

رعایت شیوه نامه های بهداشتی توصیه می شود و حتما عزیزان ما اهتمام تام به مسئله تزریق واکسن داشته باشند که ان شاءالله شاهد اوج گیری دوباره بیماری کرونا نباشیم.

نیروهای مسلح  در مقام سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همه با هم برابر،یکی، یک دل و به حمدالله در اوج و کمال وحدت هستند.

رنگین کمان نیروی های مسلح ما زیبا ، غرورآفرین و مایه فخر و مباهات است. عزیزان ما در ارتش که رهبر معظم انقلاب فرمودند: ارتش کلمه طیبه است. عزیزان ما در بخش مختلف نیروی انتظامی که مرزبان آرامش و امنیت مردم ما در اقصی نقاط هستند. عزیزان ما در سپاه نورچشم هستند و این عزیزان همه برای ما واحد هستند و هیچ تفاوتی ندارند. تغییر و تفاوت در لباس شان به دلیل تفاوت در ماموریت شان است اما در مقام سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همه با هم برابر یکی و یک دل و به حمدالله در اوج و کمال وحدت قرار دارند. ان شاءالله که سرفراز ، سربلند ، عزتمند و عزیز باشید که مردم با صلابت و اقتدار شماست که آرام هستند. از اینکه این آرامش را به خانه های مردم می آورید تشکر می کنیم. امیدواریم که در دنیا و آخرت قلب رسول اکرم صل الله علیه و آله وسلم از شما راضی باشد. باز هم از حضور عزیزان دل و نورچشمان در نیروهای مسلح، ارتش و نیروی انتظامی تشکر می کنیم و امیدواریم که خدای متعال به شما عزت ، صحت و سلامت بدهد و ان شاءالله در پناه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف موفق و موید باشید.

اگر مدل رشد و توسعه سیستان بر مدار آب و کشاورزی است باید زیرساخت های آن فراهم شود

در خطبه گذشته بحثی کردم که ما نیازمند به مدل مهندسی رشد و توسعه سیستان هستیم. سیستان باید مدل مهندسی داشته باشد. حال اگر این مدل مهندسی بر پایه آب و کشاورزی است باید زیرساخت های آن فراهم شود.

در مورد حفر چاه های ژرف باید جهادی عمل کرد و از ظرفیت همه نهادها و دستگاه ها بهره برد

 چاه ژرف یک امکان خدادادی است که خدای متعال به ما داده است و باید خیلی جهادی به فضل خدای متعال الحمدلله دنبال شود. عزیزان ما دنبال می کنند و اخبار خوبی هم می دهند اما ضمن تشکر از پیگیری هایی که هست اما معتقدیم که کار باید جهادی باشد و استدعا داریم از مسئولین امر که حتما بخش های خصوصی را وارد مسئله کنند ، حتما واحدهای قوی مانند قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، بنیاد مستضعفان و مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه های دیگر را وارد میدان کنند تا ان شاءالله چاه های ژرف به سرعت حفر شود و آب استحصال شود.

بابت اینکه هفت یا هشت ماه از کلنگ پروژه انتقال آب از دریای عمان زمان می گذرد و اتفاق خاصی نیافتاده است گله مند هستیم

انتقال آب از دریای عمان گرچه گران تمام می شود اما اگر احساس می کنند که لازم است و باید انجام شود خیلی سریع باید پیگیری شود. ما هنوز بابت اینکه هفت یا هشت ماه است که از کلنگ این پروژه زمان می گذرد و اتفاق خاصی نیافتاده است گله مند هستیم و یادمان هم نرفته است و قبلا گفتیم که به مردم گزارش خواهیم داد. آقایان به بنده هیچ نگفتند که بالاخره چه اتفاقی در این پروژه افتاده است و الان کجاست. گاهی فرمودند که ما کارگاه زدیم در کجا و کجا اما باز هم در حضور مردم استدعا می کنم عزیزان بیایند و به مردم حتما ان اشاءالله گزارش بدهند. همین تریبون نمازجمعه در اختیار آنها است ما هم در خدمت شان هستیم و اگر صلاح می دانند به ما نیابت بدهند و اطلاعات را در اختیار ما بگذارند و ما خدمت مردم عرض کنیم و اگر صلاح می دانند خودشان تشریف بیاورند و گزارشات را به مردم بدهند.

مسئولین هر هفته در نمازجمعه به مردم گزارش می دهند

بنای ما این است که ان شاءالله از این هفته هر هفته در نمازجمعه مسئولین برای عرض گزارش خدمت مردم حضور پیدا کنند و استدعا داریم که عزیزان نیم ساعت زودتر از اذان تشریف بیاورند تا گزارشات مسئولین را به فضل خدا ببینند و بشنوند. علی ایحال وظیفه ما همین است چه بنده به عنوان خادم مردم در نهاد نمازجمعه و چه مسئولین اجرایی وظیفه داریم که شفاف و واضح با مردم سخن بگوییم و گزارش بدهیم و این هم حق مردم است الحمدلله مسئولین ما هم مسئولینی نیستند که نخواهند و نپسندند ولی توقع ما این است که ان شاءالله در این زمینه قوی وارد شوند و قوی عمل کنند.

سخنی با استاندار سیستان و بلوچستان

در این ایام با تغییر و تحول در بین مدیران و مسئولین اجرایی مواجه هستیم. اولا از همه کسانی که تا به امروز مسئولیت داشتند تشکر می کنیم بابت زحماتی که کشیدند ان شاء الله که ماجور باشند ان شاءالله که عندالله خدا به ایشان توفیق بدهد و خدای متعال قدردان زحمات هست و اجرشان را می دهد البته اگر هم کسانی باشند که به تکالیف و وظایف شان عمل نکرده باشند آن را هم خدا بلد است که چطور برخورد کند و هم مردم بلد هستند که چطور قضاوت کنند.

سخنی دارم با استاندار عزیزمان جناب آقای مدرس خیابانی که دعاگو و آرزومند توفیق ایشان هستیم و خرسندیم که ایشان دغدغه سیستان و بلوچستان را دارد و خرسندیم از اینکه نگاه ایشان نگاه خوبی است اما چون فصل انتصابات هست وظیفه طلبگی مان ایجاب می کند که دویا سه نکته را عرض کنیم. چند آیه قرآن را اشاره می کنم و از این آیات قرآن استفاده هایی می برم و نکاتی دارم .

در سوره یوسف آیه شریفه ۵۴ و ۵۵ دارد که وقتی پادشاه مصر دستور آزادی یوسف را داد و او را از زندان آزاد کردند. “فَلَمَّا کَلَّمَهُ” وقتی که با یوسف سخن گفت ” قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مَکِینٌ أَمِینٌ ” پادشاه رو به یوسف کرد و با خود او صحبت کرد. تعریف و تمجید دیگران باعث نشد که پادشاه مصر یوسف را بگمارد یا نگمارد. تعریف دیگران جای خود درست است اما باید واقعا آن کسی که قرار است به او مسئولیت داده شود نقشه ذهن و فکر او باید معلوم باشد.

در آیه ۵۵ سوره مبارکه یوسف می فرماید:” قَالَ اجْعَلْنِی عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ” یوسف فرمود که من را بگذار به خزائن زمین که مسئول امور مالی بشوم. مثلا رئیس جمهور بشوم. خوب این هم پیام دارد که کسانی که در خودشان ظرفیتی می بینند که می توانند خدمتی ارائه دهند هیچ اشکال ندارد که خودشان را البته برای خدمت ارائه دهند. واضح بگویم که اگر کسی می داند که می تواند خدمتی ارائه دهد “بسم الله” خودش را عرضه بدارد این اشکالی ندارد اما بینی بین الله به این برسد که می تواند این خدمت را انجام دهد.

امروز در احوالات یکی از شهدای دفاع مقدس، شهید حاج اسماعیل صادقی فرمانده ستاد لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب علیه السلام مطالعه می کردم. وقتی شهید زین الدین فرمانده لشکر به شهادت می رسد به ایشان گفته می شود که فرمانده لشکر شود ایشان در سنگر یا اتاق خودش می رود و یک جلد قرآن می آورد و پیش فرماندهانی که این پیشنهاد را دادند می رود بعد قرآن را جلوی ایشان می گذارد و می گوید شما را به این قرآن قسم می دهم آقای حاج غلامرضا جعفری (که ایشان هم شهید شدند و از فرماندهان لشکر بودند. ) از من شایسته تر است، شما را به این قرآن او را فرمانده لشکر کنید. قرآن برد و قسم داد که او فرمانده لشکر شود ما کجای کار هستیم که بعضی ها چندین و چند واسطه می تراشند تا به آن مسئول ارشد و یا مثلا به جناب استاندار برسند که آقای استاندار این را بگذار ، آقای فلان این را بگذار… البته مسئولین ارشد الحمدلله حواسشان هست و حواسشان جمع است ولی ما وظیفه طلبگی خویش را انجام می دهیم.

اول باید نقشه ذهنی کسی که می خواهد مسئولیت بگیرد می بایست معلوم باشد و دوم باید او امین امانتدار باشد. فرمود:” اجْعَلْنِی عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ ” دو ویژگی باید داشته باشد، اولا حافظ باشد، حافظ بیت المال باشد. حافظ شان جایگاه باشد. نسبت به جایگاه حساسیت داشته باشد و دوم عالم و متخصص باشد و توانمند باشد. توان علمی و توان تحلیل داشته باشد و بتواند وقت تصمیم گیری با یک پشتوانه علمی تصمیم بگیرد نه پشتوانه یک طایفه و گرایش و …

 آدم گاهی اوقات برخی چیزها را می بیند متاسف می شود مثلا شما از مذهب تشیع ده مدیرکل انتخاب می کنید پس باید مثلا از اهل تسنن هم ده مدیرکل انتخاب کنید مگر قرار است که بازی کنیم که تقسیم اینچنینی می کنیم؟ مگر شیعه و سنی دارد؟ مگر این طایفه و آن طایفه دارد؟ هر کس حفیظ باشد امین باشد علیم باشد توانمند باشد متخصص باشد البته انقلابی باشد ولایی باشد بصیر باشد. شیعه باشد یا سنی فرقی نمی کند. او صاحب جایگاه خواهد شد و باید هم بشود. الان یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی ما ، فرمانده عزیز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برادران اهل سنت است و ما به وجود ایشان افتخار می کنیم. برای ما ایشان و دیگر فرماندهان هیچ فرقی ندارند.

بعضی آدم ها دنبال این هستند که رفیق خودشان مسئولیت بگیرد. چون در فلان طایفه و فلان دسته است. واقعا مردم از مسئولیت گرفتن کسانی که به دنبال باند و جناح و گروه هستند حقیقتا خسته هستند. فایده ای هم ندارد. شما اعمال نفوذ می فرمایید که فلان شخص بشود مثلا مسئول فلان اداره ، فردای قیامت می خواهید چه جواب بدهید؟ می توانیم توصیه کنیم اشکالی ندارد. شما یک فرمانده نظامی هستید مردم هم شما را می شناسند و منطقه را می شناسید می توانید توصیه کنید. شما نماینده مجلس هستید می توانید توصیه کنید. شما بزرگ طایفه هستید می توانید توصیه کنید اما کسی به شما این حق را نداده است که دخالت هایی کنید که منجربه بشود به آنی که من می گویم. اصلا ما انقلاب کردیم که این منیت ها نباشد. چون من می گویم او باید باشد و چون من نمی گویم او نباید باشد. مردم انقلاب نکردند که این اتفاقات بیافتد و این منحصر در این استان نیست و کلی عرض می کنم و ان شاءالله که در منطقه ما نباشد.

قرآن می فرماید:” فَلَمَّا کَلَّمَهُ ” خود او با کاندیدا سخن گفت. خود پادشاه با یوسف صحبت کرد. خود او را ارزیابی کرد. استاندار حق دارد که یک تیمی را بیاورد که با او همکار و هماهنگ باشند با هم کار کنند. اگر بخواهد بخشی از مسئولین را تحت فشار زید و امر و بخشی را تحت فشار دیگران بیاورد که بنده خدا چه زمان می خواهد کار کند؟ باید دستشان در انتخاب مدیران باز باشد البته مشفقانه و با محبت به آنها پیشنهاد داده شود اشکالی ندارد. :” اجْعَلْنِی عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ” چه مستقیم و چه غیر مستقیم اگر شما در خودت قابلیتی می بینید ارائه بدهید. در دیگری قابلیتی می بینید ارائه دهید. همین و نه بیشتر.

در آیه ۵۶ سوره مبارکه یوسف وقتی که این اتفاقات می افتد می فرماید:” وَکَذَٰلِکَ مَکَّنَّا لِیُوسُفَ ” ما به یوسف قدرت دادیم چون یوسف طریقه انتخاب آن طریقه درستی بود ماهم کمک کردیم . توفیق الهی مدد و کمک می شود برای آن مسئولی که خودش را ارائه داده است و برنامه دارد و فکر و ایده دارد. با او سخن گفته شده است و قابلیت های او درک شده است و دیده شده و شناخته شده است. او امین ، حفیظ ، علیم است. عالم است آگاه است متخصص است و امانتدار است. خدا هم به او توفیق می دهد و کارش را جلو می برد و آبرویش را زیاد می کند. خدا هم دستش را در مشکلات می گیرد . خدا هم در تصمیم گیری ها او را هدایت و راهنمایی می کند اما اگر غیر از این نباشد نباید توقع توفیق داشته باشد.

در سوره مبارکه قصص آیه ۲۶ وقتی که موسی علیه السلام برای دختران شعیب آب آورد و به گوسفندان اینها آب داد. دختران شعیب گفتند برویم پیش پدرمان تا از شما تشکر کند. یکی از دختران خدمت پدر حضرت شعیب عرض کرد:”  یَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ ” او را به کار بگیر. باز هم حرف در این است که اگر شایسته ای را می شناسید معرفی کنید البته توقع نداشته باشید که الا و لابد آنی که من معرفی کردم باید فرماندار فلان جا بشود و اگر نشد قهر کنیم. قاعده مشورت این است و شما مشورت بده. ممکن است که او به یک موردی برسد بهتر از آنی که شما معرفی کردید و مجبور نیست که حرف شما را چشم بگوید.

“إِنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِیُّ الْأَمِینُ” چرا موسی را این بانو معرفی کرد؟ به دلیل دو ویژگی: یک قوی است و دوم امانتدار است. چشم او پاک است. دستش او پاک است و امانتدار است. وقتی که خواست سمت منزل شعیب برود موسی جلوتر رفت و به آنها گفت که اگر قرار است به چپ و یا راست بروم به آن سمت سنگ پرت کنید تا من بپیچم و شما جلوتر از من نروید شما ناموس هستید شما خانم هستید مبادا دل موسی بلرزد. امین است و قوی هم هست. وقتی امین و قوی بود خدا هم توفیق می دهد.

در سوره مبارکه بقره آیه ۲۴۷ وقتی که پیامبر بنی اسرائیل طالوت را به عنوان فرمانده نظامی معرفی کرد. بعضی از مردم اعتراض کردند.” وَلَمْ یُؤْتَ سَعَهً مِنَ الْمَالِ ” جناب پیامبر این میلیاردر نیست این وضع مالی اش خوب نیست. این پسرش در کانادا درس نمی خواند. این در بانک های سوئیس میلیاردی حساب ندارد. این وضع مالی اش خوب نیست چگونه می خواهد فرمانده ما باشد؟ یعنی معیار و شاخص از منظر بعضی از افراد عبارت است از آنچه که طرف از دنیا به دست آورده است. این از طایفه فلان است و شما باید از او استفاده کنید ده هزار رای دارد. الهی بسوزد آن رای و جایگاهی که بخواهد با این لابی های غیرمنطقی به دست بیاید. آخرش یک قبر است نباید انسان برای بعضی از چیزها زیاد دوندگی کند تازه معلوم نیست که چه زمانی قرار است که وارد قبر شود. من فاصله ام با قبر و مرگ چقدر است؟ به امیرالمومنین علیه السلام عرض کرد آقا نزدیک چیست و نزدیک تر چیست؟ فرمود نزدیک آن کاری است که می خواهید انجام دهید و نزدیک تر از آن کاری که می خواهید الان انجام دهید مرگ است. فاصله ما و شما تا مرگ یک نیم نفس است و نفس کامل هم نیست. خیلی باید مراقب و مواظب باشیم. قبر و مرگ ما را هر روز صدا می زند.

مانند آن شهید بزرگوار شهید اسماعیل صادقی بشویم که قرآن را برداشت و گفت شما را به این قرآن شایسته تر از من را پیدا کنید. چرا ما نباید اینگونه باشیم؟ به خدا عیب نیست. به خدا بد نیست. وقتی که معیار بعضی این شد که این آقا پول ندارد، امکانات ندارد، طایفه ندارد. مال ندارد. خوب این تکاثر است. ” أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ” ” حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ” می رفتند و می گشتند که کدام طایفه قبر بیشتری دارد می گفتند این طایفه بزرگتر است و رئیس است و محترم تر است. تفاخرهای جاهلانه گاهی اوقات کار دست جوامع می دهد. اگر جایی عقب می ماند بخشی از آن به همین دلیل است. قرآن جواب می دهد : پیامبرشان گفت ” إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَیْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَهً فِی الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ” او سالم است ، اوعالم است او متخصص است او توانمند است.

بنده پیشاپیش از انتخاب ها و انتصاب های درست و خوبی که ان شاءالله خواهد شد تشکر می کنم. توجه می دهم نفر اول اجرایی این استان را ، استاندار عزیزمان استاندار بزرگوارمان که بنده هنوز ایشان را از نزدیک ندیدم. ولی وظیفه ام ایجاب می کند که ایشان را به این آیات ارجاع بدهم و خواهش کنم که این آیات را مدنظر داشته باشند. خواهش کنم کسانی که می خواهند مسئولیتی را قبول کنند. کسانی که می خواهند خودشان را کاندیدای مسئولیت کنند این عیب و اشکال نیست اما حساب و کتاب با خدا هم بکنند. کسانی که افرادی را معرفی می کنند شاخص های اصیل را در نظر بگیرند. نسبت به تمام اینها باید فردای قیامت جواب بدهیم. کسی در نمی رود و نمی تواند که در برود. ما در برابر اهل بیت علیهم السلام مسئول هستیم. ما در برابر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئولیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.