خواستار ارتقاء همه جانبه رادیو شهری زابل و تغییر نام به رادیو سیستان هستیم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در مراسم تودیع و معارفه مدیر رادیو شهری زابل که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان وبلوچستان برگزار شد، بیان نمودند:

در قرآن کریم یک موضوع را دو بار در سوره مبارکه توبه و سوره مبارکه صف بیان کرده است: در سوره توبه فرموده است “یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ” و در سوره صف “یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ” بیان کرده است. چند امر ثابت در این آیه وجود دارد: اول اراده است. دشمن اراده کرده است تا خودش وسط میدان بیاید و نور خدا را خاموش کند. در آیه دیگر می فرماید أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ یعنی از شبکه نفوذش برای از بین بردن نور خدا استفاده کند.

دشمن می تواند ابزار زیادی برای از بین بردن نور خدا داشته باشد اما یک تخصیص به ذکر در آیات وجود دارد که نشان می دهد بین ابزارهای دشمن مهم ترین ابزار کجاست.یعنی اگر دشمن بخواهد دین و دنیای شما را ویران کند از کجا شروع می کند و با چه ابزار با شما خواهد جنگید.قرآن کریم در این دو آیه اشاره دارد به اینکه مهم ترین ابزار دشمن برای از بین بردن دین و دنیای شما رسانه است. یعنی این دو آیه ، آیه رادیو هستند. این دو آیه شریفه آیات رسانه و صدا و سیما هستند. رادیو نزدیکترین مصداق به این دو آیه است. چرا؟ به دلیل اینکه دهان منشاء صوت است و رادیو هم همه اش صدا است. به قول اهالی رادیو این صداست که می ماند لذا هرچه این رسانه ما تقویت شود ما سرمایه گذاری کردیم و هزینه نیست.

درخواست مردم سیستان و کارکنان رادیو شهری زابل را خدمت جناب آقای کردستانی مدیرکل محترم صدا و سیمای سیستان و بلوچستان عرض کنم. اول اینکه حضرت آقا فرمودند که سیستان به گردن کشور حق دارد و حقش باید اداء شود. به نظرم می آید این مجموعه و این رادیو و با این ساعات برنامه ابدا در سطح و شان مردم سیستان نیست. تاریخ سیستان ، فرهیختگان سیستان، فرهنگ و ادب سیستان را که مشاهده کنیم رادیو سیستان حداقل باید در عیار یک مرکز استانی باشد. البته ما امروز توقع نداریم که اتفاق فوق العاده ای بیافتد اما خواهش می کنیم از جناب آقای کردستانی که این موضوع را در یک فرآیندی قرار دهند تا ان شاءالله اتفاقات خوبی در اینجا بیافتد. بعضی از مراکز رادیویی را هم برای کمک می توان متصل کرد.چون مردم عزیز با این رادیو انس دارند بایستی ساعات پخش برنامه رادیو بیشتر شود و مخصوصا اینکه با زبان و لهجه بسیار شیرین سیستانی ارائه می شود حقیقتا لازم است.

مسئله دیگر نام رادیو است که اگر این نام به سیستان تغییر پیدا کند تبعا بسیار خوب است چون سیستان یک واحد است و درهم تنیدگی سیستان به گونه ای است که واقعا شما نمی توانید نیمروز را از زابل جدا کنید، نمی توانید هیرمند را از زهک جدا کنید و… این در هم تنیدگی باید حفظ و محافظت شود. در بعضی از امور مانند اجرائیات بحث دیگری است اما در فرهنگ تا می توانیم باید به سمت آن تنیدگی فرهنگی و ادبی پیش رفت. یکی از راه های این اتصال چیزی نیست جز اینکه نام رادیو به عنوان رادیوسیستان یا مرکز صدا و سیمای سیستان شناخته شود.هم رادیو و هم تلویزیون باشد و امکان تهیه و تدوین برنامه ان شاءالله باشد. از جناب آقای کردستانی مدیرکل محترم صدا و سیمای سیستان و بلوچستان تشکر می کنم.

در این مراسم از زحمات سرکارخانم نعیم پور تقدیر و تشکر به عمل آمد و جناب آقای محمدیان به مدیریت رادیو شهری زابل منصوب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.