آقایان سیاسیون در هر رده و جایگاهی که هستند لطفا بشنوند که آب سیستان معرکه دعواهای سیاسی نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

پیغمبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در وصف وجود قدسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند:” فَاطِمَهُ بَضْعَهٌ مِنِّی” فاطمه سلام الله علیها پاره تن من است. ایام مشرف به طلوع شمس جهان آرای وجود قدسی صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. ما به حب و مهر فاطمه سلام الله علیها و ولاء و عشق فاطمه سلام الله علیها و فرزندان ایشان مفتخریم.

حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: فاطمه سلام الله علیها فرمود: فاطمه پاره تن من است. برای پاره تن می شود تعابیر مختلفی داشت. گاهی پدری به دخترش پاره تن می گوید این از سر شفقت پدر به فرزندش است. گاهی ممکن است بگوییم که آنقدر دختر را دوست می دارد که می گوید پاره تن من، کما اینکه یک استاد نسبت به شاگردش بگوید. گاهی ممکن است که بفرمایید خلاصه فضائل یک پدر فرزندی است که آن فرزند پاره تن پدر است. همه اینها درست است ولی هر کدام مرتبه ای از مراتب دارد. اما فاطمه سلام الله علیها اینگونه پاره تن پیغبر نیست و نبود.

رسول خدا اینگونه فرمود: ” وَهِی قَلْبِی وَهِی روُحِی التی بَینَ جَنْبِی ” فاطمه سلام الله علیها روحی است که بین من است. پیغمبر فرمود: فاطمه سلام الله علیها روح و روان من است و جان و جانان من است. رسول خدا نه اهل مجامله است و نه اهل تعارف است. قرآن در آیه  ۳ سوره نجم فرمود:” وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ ” از سر هوا و هوس و میل و خوشایند حرف نمی زند. و در آیه ۴ سوره نجم می فرماید:” إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ ” وحی است. پیغمبر اکرم فرمود: من مامور هستم چهار نفر را دوست بدارم. خدا به من واجب کرده است که این چهار نفر را دوست بدارم:علی، فاطمه، حسن، حسین علیهم السلام. دست حسن و حسین را در کوچه گرفت و فرمود:”من أحَبَّ هذَین وَ اباهُما وَ امَّهُما ” اگر کسی این دو نازدانه را دوست بدارد و مادر و پدرشان را دوست بدارد. فردای قیامت در جوار و کنار من خواهد بود. فاطمه سلام الله علیها روح پیغمبر است گرچه این روح آزرده شد و مورد آزار قرار گرفت اما فخر پیغمبر بود که رسول خدا دست او را با افتخار می بوسید. زهرایی که کوثر قرآن است و نور او نور ازلی است. مهر او مهر ابدی است. همه به شفاعتش امیدواریم.

خطبه دوم:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

توضیحات مسئولین راجع به آب سیستان در نمازجمعه شهرستان زابل

این روزها مسئله حق آبه سیستان دغدغه شب و روز مردم است. هفته گذشته در نمازجمعه صحبت هایی شد و بعضی از مومنین دغدغه خودشان را صراحتا و شفاف وسط خطبه ها بیان فرمودند که از ایشان ممنون هستم. روز یکشنبه هفته گذشته با جناب آقای استاندار جلسه ای داشتیم و آنجا عرض کردم که مردم از شما سوال دارند و توقع دارند که برای ایشان توضیح بدهید که چه خبر است. ایشان اظهار تمایل کردند که این کار انجام شود لذا به معاون خودشان جناب آقای ارجمندی و مدیرکل محترم آب منطقه ای سیستان و بلوچستان ماموریت دادند که به نمازجمعه بیایند و پاسخگوی شما باشند. و حضور جناب آقای دکتر دهمرده نماینده مردم شریف سیستان را هم در نمازجمعه داریم. ان شاءالله با حضور این عزیزان میوه ای که از نمازجمعه خواهیم چید میوه خوبی خواهد بود.

نکاتی در رابطه با موضوع آب سیستان:

آنطرف مرز دولت محکم و مستحکم و صاحب سازمان نداریم/ خطاب به دولتمردان: وقتی که شما با یک دولت مرکزی مواجه نیستید منطق شما باید که یک منطق متناسبی باشد.

اول اینکه آنطرف مرز دولت محکم و مستحکم و صاحب سازمان نداریم. از طرفی روی سخن در این بخش با مردم است که حقیقتا با توجه به شناختی که ما تا به امروز پیدا کردیم طالبان را نمی شود پیش بینی کرد. یک روز می گویند که آب دارد می آید و روز دیگر میگویند خیر چه کسی گفته است که آب می آید؟ یک روز می گویند آب با شتاب دارد می آید و دو ساعت بعد می گویند که دارند راه های ورود آب به ایران را می بندند و امثال این موارد. یک طرف سخن هم با دولتمردان است. وقتی که شما با یک دولت مرکزی مواجه نیستید منطق شما باید که یک منطق متناسبی باشد.

از نفوذ کلام ریش سفیدان و بزرگان و سران طوایف در موضوع حق آبه استفاده شود./ مسئولان عزت این مردم دست شماست با عزت حرف بزنید. با قدرت حرف بزنید.

دوم،هفته گذشته عرض کردم و الان هم عرض کردم که ما معتقد هستیم دیپلماسی ما طی سالیان دیپلماسی فعالی نبوده است،این دولت آن دولت هم ندارد. باید طالبان حساب می برد. باید این عظمت و ابهت مردم ما در نطق و منطق و کلام و بیان مسئولین ما خودش را نشان می داد. من به عنوان یک شهروند ندیدم. شما اگر دیدید بگویید! ما گمان می کنیم که حرف زدن با طالبان روش خودش را دارد. اولا از نفوذ کلام ریش سفیدان و بزرگان و سران طوایف باید استفاده شود. دوما ما دولت و مردم دست بسته نیستیم. آقایانی که مذاکره می کنند شدیدا باید این را مدام با خودشان زمزمه کنند که ما نماینده مردم مقتدری هستیم که در برابر همه دنیای ظلم مردانه ایستادند و سر خم نکردند. به قول آن بانو در تبریز که گفت: خاک می خوریم و خاک به دشمن نمی دهیم. امروز کشاورززاده محاسن سفید محترمی از هیرمند به بنده گفت :که حاج آقا آب که بخواهد آنها ما را اجنبی صدا بزنند و منت روی سر ما بگذارند ما زهر بخوریم از این آب بهتر است. خدا می داند که بغض مرا گرفت و رویم نشد که گریه کنم. مسئولان عزت این مردم دست شماست با عزت حرف بزنید. با قدرت حرف بزنید. مبادا ذره ای مسئولی در مواجهه با این گروه خدایی نکرده سستی داشته باشد. فردای قیامت رسول خدا با شما برخورد خواهد کرد.

مراقب دست های نامرئی شیطان که برای ایجاد تشنج، نقار و دشمنی از آستین فضای مجازی بیرون می آید باشیم.

سوم، جوانان و مطالبه گران که بنده دیروز با جمع با صفایی از آنان جلسه چند ساعته ای داشتم. خصوصا مراقب باشند که اینجا آنجایی است که دشمن ورود خواهد کرد. تحریکات خاص ایجاد خواهد کرد تا بتواند تشنجی به وجود بیاورد و نقار و دشمنی درست کند و بعد برای حیثیت نظام هزینه بتراشد. مراقب دست های نامرئی شیطان باشید که از آستین فضای مجازی بیرون می آید. انتظار شما به حق است. دولت شما باید نسبت به تامین آب سیستان با قدرت و سرعت کارش را انجام دهد.اما حواسمان باشد که مطالبه ما سر از خدایی نکرده نقار در نیاورد.

 آب سیستان معرکه دعواهای سیاسی نیست.

چهارم، آقایان سیاسیون در هر رده و جایگاهی که هستند لطفا بشنوند که آب سیستان معرکه دعواهای سیاسی نیست. همه باید کنار هم قرار بگیرند. ما وقتی که راجع به حق مردم سیستان صحبت می کنیم نباید خدایی نکرده کوچکترین اختلافی با هم داشته باشیم. همه در کنار هم و همه در هم افزا بودن توانمان حرکت کنیم. به شما اطمینان می دهم که مردم قدر شما را می دانند و البته مردم هشیارتر، فهیم و فهمیده تر از آن هستند که به این راحتی سرشان کلاه برود. شما برای خدا کار کنید خدا هم به شما نزد مردم عزت می دهد. این برای شما کافی است.

تلاش کنیم که بند ناف حیات سیستان را از افغانستان ببریم./ همچنان که برق را در تمام این مملکت می چرخانید آیا نمی شود که آب را در این مملکت بچرخانید؟

پنجم، بارها گفتیم امروز هم عرض می کنم که تلاش کنیم که بند ناف حیات سیستان را از افغانستان ببرید. نباید سیستان محتاج افغانستان باشد. تامین آب از منابع مختلف را جدی بگیرید. از چاه ژرف که نعمتی است که خدا به ما داده است تا انتقال آب از دریای عمان را باید پیگیری کرد. لذا از همه کسانی که سالها است موضوع انتقال آب دریای عمان را پیگیری می کنند تشکر می کنم. الحمدلله به لطف خدا این کار به لطف خدا شتاب خوبی می گیرد.همچنان که برق را در تمام این مملکت می چرخانید آیا نمی شود که آب را در این مملکت بچرخانید؟ ما در همین کشور نقاطی را داریم که در سال میلیاردها مترمکعب آب آن به راحتی هدر می رود. استان لرستان سالی بیش از یازده میلیارد مترمکعب دارد و خیلی از آن هدر می رود. دقیقا در فاصله شاید پانصد کیلومتری از استان لرستان صحراهایی خشکی در استان اصفهان و یزد وجود دارد. واقعا امکان پذیر نیست که آب در کشور به چرخش در بیاید؟ از همه منابع استفاده شود.

مردم نیاز به امید دارند البته امید واقعی می خواهند.

مردم نیاز به امید دارند البته امید واقعی می خواهند. وعده دادن و ان شاءالله می شود کارساز نیست. خواهش می کنم دو کلمه را آقایان مسئولین وقتی با مردم حرف می زنند از ادبیات شان حذف کنند. یک کلمه “اگر” و دوم کلمه “باید” این دو کلمه را حذف کنند. اگر این بشود آن می شود. باید اینگونه بشود که آنگونه اتفاق بیافتد و حرکت کند. ما هم بلدیم این حرف را بزنیم  این همچنین هنر نیست.

مسئولین با مردم زیاد صحبت کنید. اگر جایی هم موفق نشدید عیبی ندارد بیایید و بگویید که ما این را پیگیری کردیم و موفق نشدیم. مردم دعاگوی شما خواهند بود.

حرف آخر اینکه اولا از دغدغه مردم تشکر می کنیم. دوما از دغدغه مسئولین تشکر می کنیم. چهارشنبه در جلسه ای راجع به انتقال آب دریای عمان بودم و دغدغه مسئولین استان در سطح ملی را به عینه دیدم. همه دارند زحمت می کشند از مجلس تا دولت همه حقیقتا دارند زحمت می کشند. ما از همه کسانی که زحمت می کشند واقعا ممنون و متشکر هستیم. اما مردم سیستان امید واقعی می خواهند، واضح، روشن و شفاف با مردم سخن گفته شود. اگر آبی نمی آید خیلی راحت بگوییم که آبی نمی آید. والسلام پرونده را ببنیدم. به فکر مسائل واقعی تر باشیم. اینکه یک مقداری آب باز شود و بعد هم مردم بنده خدا سر رود بایستند و امروز بروند و فردا بروند در شان این مردم نیست. این مردم عزیز هستند و قرن ها قرن ها با عزت زندگی کردند و توقع شان است است که این عزت ادامه داشته باشد. ما اطمینان داریم که مسئولین عزیز زحمات شان را می کشند و کارها را جلو می برند. مسئولین با مردم زیاد صحبت کنید. اگر جایی هم موفق نشدید عیبی ندارد بیایید و بگویید که ما این را پیگیری کردیم و موفق نشدیم. مردم دعاگوی شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.