فرق انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها این است که در این انقلاب مفهومی جریان دارد به نام ولایت فقیه، آن مفهوم نورانی که از یک طرف به مردم عزت داد و از طرفی هم جلوی استبداد و خودکامگی و تفرعن را گرفت

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

درسوره ی مبارکه ی حج آیه ۴۰ می فرماید که” وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ ” هرکس خدا را یاری کند،دین خدا را یاری کند،خدا حتما او را یاری خواهد کرد. “إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ” خدا قوی و شکست ناپذیر است.

 روز بیست ودوم بهمن است، چهل و سه سال پیش در۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در این مملکت ظاهرا حکومتی ساقط شد و بنای حکومت جدیدی گذاشته شد. ظاهرا نظامی رفت و نظامی جایگزین شد. ظاهرا سیستمی برچیده شد و سیستمی بنا شد. اما این پوسته کار بود. ظاهر قضیه بود. اصل قضیه چیز دیگری بود. اصل قضیه این بود مردمانی که در فشار، سختی و مشکلات عدیده به سر می بردند این مردم به یاری دین خدا قیام کردند، برای اقامه حدود الهی قیام کردند، برای اینکه حد خدا در زمین جاری شود قیام کردند، دین خدا را کمک کردند و خدا هم وعده داده است که هرکس خدا را کمک کند خدا هم او را کمک می کند.گاهی انسان در اطراف خود می بیند کسانی که از حیث امکانات مادی در بهترین و ممتازترین موقعیت هستند و از حیث امکانات مادی هیچ کم ندارند. به هیچ هدفی از اهداف خودشان نمی رسند چرا؟ چون همه چیز دارند اما خدا ندارند.

لذا قدرت های بزرگ دنیا هم دست در دست هم می دهند و نمی توانند مردم مظلوم یمن را ساقط کنند. چرا؟ چون مردم یمن خدا دارند. در دعای عرفه سیدالشهدا علیه السلام عرض می کند: خدایا کسی که تورا ندارد چه دارد؟ و کسی که تو را دارد چه ندارد؟ چه ثروتی بالاتر از خدا؟ چه ثروتی بالاتر از مدد الهی؟ و چه سرمایه ای مغتنم تر از اینکه خدای متعال انسان را یاری کند؟

 راستی اگر یاری خدا نبود آیا انقلاب پیروز می شد؟ آیا امروز شما جشن پیروزی انقلاب می گرفتید؟ آیا از این همه فشار رها می شدید؟ اگر خدا کمک نمی کرد چهل و سه سال در برابر قدرت های دنیا می توانستید بایستید؟ اگر خدا یاری نمی کرد نزدیک به دو هزار تحریم می توانستید در برابرش بایستید؟ اگر خدا یاری نمی کرد ۸ سال در برابر اقلا سی کشور دنیا می توانستید مقاومت کنید؟ اگر خدا یاری نمی کرد عزت امروز را داشتید؟ اگر خدا یاری نمی کرد حداکثر امروز ملت ما سرنوشتی مثل ملت کره جنوبی داشت که یک سرباز آمریکایی به ناموس مردم کره جنوبی تعرض می کند و حتی رئیس جمهور کره جنوبی هم جرات ندارد به سرباز آمریکایی بگوید که چرا این کار را کرد.اگر خدا نبود حداکثر پیشرفت ما مانند ژاپن بود که فرمانده نیروهای آمریکایی در جزیره اوکیناوا امروز تصمیم می گیرد که مجلس ژاپن مصوباتش چگونه باشد. نخست وزیر ژاپن هم بدون اجازه او حق ندارد فرمانداری نصب کند.

اگر قرار بود که مادیات جای عزت را بگیرد امروز کره جنوبی که یکی از کشورهای برخوردار جهان است اما سالانه باید پنج میلیارد دلار باید به آمریکایی ها پول بدهد تا لطف کنند و بیست و هفت هزار نیروی نظامی خودشان را در آن کشور نگه دارند. می دانید مردم کره جنوبی موظف هستند سالی بیست هزار بانو و ناموس خودشان را در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دهند؟ تکنولوژی ندارند؟ دارند. به تکنولوژی و فناوری های روز دنیا دسترسی ندارند؟ دارند. ماشین خوب سوار نمی شوند؟ می شوند. اما بیست هزار نفر از ناموس شان را سالیانه باید تقدیم سربازان آمریکایی کنند که آنها لطف کردند و در کشور اینها دارند زندگی می کنند همین امروز آمریکایی ها از مردم کره جنوبی دارند پول می گیرند همان حق توحشی که شما حاضر نشدید بدهید.

” وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ” شما خدا را یاری کردید و خدا شما را یاری کرد. درست است که در جامعه ما مشکلاتی هست و کم هم نیست. معضلاتی هست و کم هم نیست که باید حل شود هر چه به خدا نزدیکتر شویم مشکلات ما زودتر حل خواهد شد. اما کجای دنیا مردم به این خوبی و با وفایی می شود پیدا کرد؟ می دانیدپنج میلیون جوان در طول هشت سال دفاع مقدس جان شیرین شان را کف دستشان گرفتند و جبهه رفتند؟ چه کسی اینها را برد؟ میلیون ها نفر در بحث دفاع از حرم آمدند و اعلام کردند که ما حاضریم جان شیرین مان را فدای بی بی زینب کبری سلام الله علیها کنیم. ما اجازه نخواهیم داد که زینب بار دیگر اسیر شود. چه کسی اینها را تربیت کرد؟ شما خدا را یاری کردید و خدا شما را یاری کرد.

مردم ما داریم به قله نزدیک می شویم و برای رسیدن به قله دامنه هست و دامنه سنگلاخ است. ما الان در قله عزت دنیا ایستادیم. یادتان هست که در تهران آمدند  جنگ جهانی را تعطیل اعلام کردند و به شاه اجازه ندادند که در جلسه برود آن در تهران! اما امروز آمریکایی واسطه می تراشند که با ما مذاکره کنند.اجازه نمی دهیم. امروز نیروهای مسلح ما در برابر ناوهای غول پیکر آمریکایی محکم و مقتدر می ایستند و به آنها هم اعلام می کنند که اگر دست از پا خطا کنید جانتان با خودتان. مگر کسی در دنیا جرات دارد این کار بکند؟

خطبه دوم:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

شیوه نامه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را مراعات کنیم

ضمن تشکر از کادر درمان و خدمتگذاران حوزه سلامت خواهش می کنیم که ان شاءالله شیوه نامه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را بیش از پیش مراعات بفرمایید تا ان شاءالله این ویروس رخت بربندد و خیال همه راحت شود.

تقدیر از حضور باشکوه مردم عزیز شهرستان زابل در راهپیمایی ۲۲ بهمن

از حضور با شکوه مردم عزیز شهرستان زابل در راهپیمایی ۲۲ بهمن ممنون هستیم البته ۲۲ بهمن مال خود مردم است و نیازی به تشکر نیست. آنچه که خود مردم خلق کردند و خودشان هم پاسداری کردند و ان شاءالله همین مردم این انقلاب را پاسداری می کنند تا به دست صاحب اصلی اش حضرت حجت سلام الله علیه برسد. مردم خوب و آقایی داریم همیشه هستند. این مردم نظیر ندارند. مردم همه جوره هستند و اجازه نمی دهند که به این انقلاب خدشه ای وارد شود.

به خدا اگر مسئولین ما شب و روزشان را به این مردم خدمت کنند از اینکه ادای دین کرده باشند معلوم نیست.

خدمت کردن به مردم فضیلت الهی است. امثال ما باید دست شما را ببوسیم و تمام قد خدمتگذار شما باشیم. که با همه دشواری ها مخصوصا مشکلاتی که در سیستان مضاعف هست اما باز هم مردم خوب و قوی هستند که آدم شرمنده ایشان می شود. به خدا اگر مسئولین ما شب و روزشان را به این مردم خدمت کنند از اینکه ادای دین کرده باشند معلوم نیست. آقایان مسئولین عزیز، برادران بزرگوار، خواهران مکرمه ای که مسئولیت دارید. با همه وجود خدمتگذار این مردم باشید. با همه وجود نوکر مردم باشید. به خدا نوکری مردم فضیلت است. کدام پیغمبر و امام امتی به این خوبی داشت؟ کجای تاریخ امت به این خوبی می شود پیدا کرد؟

گزارشی از اقدامات نخبگان جهت تدوین سند پیشرفت سیستان

به لطف خدا بحث هایی که راجع به لزوم تدوین سند پیشرفت سیستان در نمازجمعه زابل طرح شد و البته بحث ها ادامه خواهد داشت. عزیزان ما در بسیج اساتید دانشگاه زابل همفکری کردند ومراکز علمی و دانشگاه های مختلف کمکشان کردند و اسنادی را که در باب پیشرفت سیستان هست را جمع آوری کردند و ۳۷۵۰ صفحه سند جمع آوری شده است. سندهایی راجع به شهرستان و منطقه سیستان و استان سیستان و بلوچستان و البته برخی از اسناد که از حیث کشوری ناظر بر اینها است ولی مرتبط است. و اسناد ملی، استانی و منطقه ای ۶۳۴ صفحه فقط راجع به زابل اسنادی را دوستان جمع آوری کردند. چهارده کارگروه تشکیل دادند و کارگروه ها بررسی اسناد را به لطف الهی شروع کردند و ان شاءالله ظرف یک یا دو ماه آینده اولین نتایج بررسی ها را به ما خواهند داد و یک بسته ای از پیشنهادات نسبت به اسناد بالادستی پیشرفت سیستان در حوزه های مختلف تهیه خواهد شد و به مسئولین امر از طرف جامعه نخبگانی سیستان ارائه خواهد شد. این اتفاق مبارکی است. چهارده کارگروه تشکیل شده است البته باز هم صاحب نظران،اساتید محترم دانشگاهها و حتی کسانی که تجربه در موارد مختلف دارند ان شاءالله مراجعه کنند و کمک کنند تا این اتفاق مبارک بیافتد و شاهد یک سند مترقی برای پیشرفت سیستان عزیز باشیم و این سند پایه باشدو مسئولینی که می آیند بر اساس همان سند کارها را جلو ببرند. البته سند تدوین شده است و زحمات زیادی کشیده شده است و این سند تدوین شده در دست دوستان هست و در حال پالایش آن هستند تا پیشنهادات اجرایی متناسبی به آن اضافه کنند و این کارگروه ها الان مشغول هستند. از عزیزان در بسیج اساتید دانشگاه زابل تشکر می کنم. این  هم از برکات انقلاب است. بسیج مستضعفان که فرع سپاه عزیز ما هست از میوه های بسیار بسیار شیرین انقلاب است.

فرق انقلاب ما با انقلاب های دیگر چیست؟

چهل و سه سال از انقلاب گذشته است. چهل و سه سال تحریم و محاصره و اذیت و آزار و جنگ و تهاجم فرهنگی و انواع و اقسام دشمنی ها، چه شد که چهل و سه سال این بنای نورانی ماند؟ چرا ماند؟ و چرا امروز مستحکم تر از چهل و سه سال گذشته است؟ چرا با همه مشکلاتی که هست روز به روز عزیزتر و قوی تر و با صلابت تر می شود؟ فرق انقلاب ما با انقلاب های دیگر چیست؟ اگر سری به تاریخ بزنید اساسا جامعه تشیع از روز اول تا به امروز مدام به دنبال ایجاد یک نظم مطلوب بود. انقلاب کرد نهضت به پا کرد و در نقاطی حکومت های محلی تشکیل داد اما هیچ وقت به اقتدار بین المللی نرسید الا در زمان انقلاب اسلامی ایران و در قرن چهاردهم و در این دوران. عزیزان ما بدهکار هستیم. ما بدهکار یک مفهوم متعالی هستیم. همه فرق این انقلاب با دیگر انقلاب ها این است که این انقلاب مفهومی در آن جریان دارد به نام ولایت فقیه، آن مفهوم نورانی که از یک طرف به مردم عزت داد و از طرفی هم جلو استبداد و خودکامگی و تفرعن را گرفت. اسلام ظرفیت ایجاد حاکمیت دارد اما حاکمیت حاکمی عادل، عالم، فاضل و مدیر و مدبر باشدو فرق مکتب اهل بیت علیهم السلام با مکاتب دیگر این است.

همین امروز پنجاه کشور دنیا حکام و سردمداران شان مدعی هستند که حکومتشان حکومت اسلامی است اما تفاوت حکومت اسلامی شما با حکومت های اسلامی در اقصی نقاط دنیا چیست؟ چه فرقی شما با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارید؟ چه فرقی شما با کشورهای دیگر دارید؟ مهم ترین تفاوتی که دارید این است که شما تحت حاکمیت حاکم عادل، بصیر، فقیه حکومت تان اداره می شود. کدام کشور دنیا است که این نعمت را دارا باشد؟

درست است که در کشورهای دیگر مکتب حکام شان شیعه و اهل بیت نیست و فقه دارند اما شما ببینید تلقی شیعه از اولی الامر منکم چیست و تلقی دیگران از اولی الامر منکم چیست؟ کسانی که معتقد هستند حتی اگر کسی با زور ستم و شمشیر حکومت را به دست گرفت اطاعت از او واجب است. آیا آن حکومت مصون از تفرعن حاکم است؟ آیا در آن حکومت حاکم فرعون نخواهد شد؟ حجاج بن یوسف ثقفی از دامن همین مدل باورها در آمد که حجاج شد و امروز و دیروز ما حکام ظالمی که بر گرده مردمان مسلمان در نقاط مختلف کشورهای اسلامی نشستند از همین ظرفیت ها استفاده می کنند. طرف همه جنایتی می کند اما چون حاکم جامعه اسلامی است باید اطلاعتش کرد. کجای قرآن اجازه داده است یک فاسق حاکم بر جامعه اسلامی شود؟

شاه معدوم کتابی به نام ماموریتم برای وطن دارد و در آن کتاب می نویسد که هر روز ساعت هشت از خواب بیدار می شدم و ورزش می کردم. هشت و نیم صبحانه می خوردم. ساعت ۹ در محل کارم حاضر بودم و تا وقت ناهار در دفتر کارم بودم. یکی از منبری های  تهران سوال کرد که آقای شاهنشاه شما که ساعت ۸ از خواب بیدار می شوید چه زمانی نماز صبح می خوانید؟ یک آقایی که از قضا اهل علم هم بود و مزدور هم بود آمد و مقاله ای نوشت و علیه این آقا مطلبی نوشت. نوشت که سلطان اگر نماز هم نخواند سلطان است. چون سلطان است اشکال ندارد حتی اگر نماز هم نخواند. چون سلطان است اشکال ندارد حتی اگر شرب خمر هم بکند. چون سلطان است اشکال ندارد حتی اگر فسق فجور هم بکند. کجای دین اجازه داده است؟ کجای اسلام اجازه می دهد؟ تفاوت باور مکتب اهل بیت با دیگران این است. چرا ولی مان ولی فقیه است و ما پادشاه نداریم؟ چون ما معتقد به سلسله امامت هستیم. و این سلسله امامت است که سعادت ما را تضمین می کند.

در این چهل و سه سال ببینید که اگر حاکمی غیر از ولی فقیه در این مملکت حاکم می شد شک نکنید که انقلاب ۵۷ اصلا به وجود نمی آمد تا چه به این برسد که بماند. تا چه برسد به اینکه بقاء پیدا کند. ما بدهکار امام راحل هستیم. ما بدهکار فقیه عادل،عالم،مدیر ومدبر عزیزمان هستیم. ما بدهکار رهبری معظم هستیم. بالاتر بگوییم ما بدهکار اهل بیت علیهم السلام هستیم که این اصل را برای ما ایجاد کردند. ما بدهکار اهل بیت علیهم السلام هستیم که اولی الامر را درست برای ما تفسیر کردند و به ما درست یاد دادند. ما بدهکار خداییم که در زمان غیبت کبری ما را بی سرپرست نگذاشت.

در طول این سال ها بارها شاهد بودید که اگر مقاومت امام و رهبری معظم نبود بعضی از دولت ها که آمدند و رفتند که ان شاءالله هرگز برنگردند این نظام را دودستی تقدیم مستکبران عالم کرده بودند. گاهی جان و سفره و حیثیت مردم و عزت مردم را گرو گرفتند تا بتوانند این مملکت را به دامان غرب بیاندازند. چه کسی با قدرت جلوی این حرکت ایستاد؟ یادتان هست وقتی آنها نامه نوشتند که آماده با شما مذاکره کنیم چه کسی گفت که این دست دست چدنی در دستکش مخملی است؟

یادتان می آید که تهدیدهای آمریکایی ها به اوج رسیده بود امام ما محکم ایستاد و گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. کدام رهبر دنیا جرات این حرف را داشته است؟ یادتان می آید که نخست وزیر ژاپن آمد و نامه رئیس جمهور هتاک و مغرور آمریکا را آورد؟ رهبر ما و نور چشم ما و عزیز دل ما فرمود که من حتی برای این ارزش قائل نیستم که نامه را ببینم. کدا رهبر دنیا این اقتدار را دارد؟ یادتان می آید که تمام سفرای کشورهای اروپایی از تهران چمدان ها را جمع کردند و رفتند. همه لرزیدند اما رهبر بیدار ما فرمود: رفتند بهتر که رفتند. برمی گردند با خفت هم بر می گردند و برگشتند. یادتان می آید کشورهای حوزه خلیج فارس دویست و پنجاه میلیارد دلار پول روی هم گذاشتند تا کمر مقاومت را در سوریه بشکنند. حکومت سوریه در حال سقوط بود. سید مقاومت و حاج قاسم عزیز که دو گل خوش بوی تربیت شده مکتب ولایت فقیه هستند. محضر آقا رسیدند. فرمود: اسد باید بماند و سوریه هم باید حفظ شود. بروید و حفظش کنید. حفظ شد. یادتان می آید وقتی که نیروهای حزب الله لبنان در صحنه سهمگین جنگ در کرانه های رود لیتانی لبنان در محاصره بودند و بچه های حزب الله لبنان پر پر می شدند. آمدند خدمت آقا که دیگر نمی توانیم. فرمود: شما پیروز هستید. به چند روز بعد پیروز شدند. یادتان می آید که اعلام کردند که اگر تا بیست و پنج سال دیگر ایران را مهار نکنیم دیگر نمی توانیم. این شیر بچه امیرالمومنین محکم ایستاد و فرمود: شما بیست و پنج سال دیگر را اصلا نمی بینید که بخواهید ما را مهار کنید. یادتان می آید همین آقا سر سفره مردم زلزله زده در غرب کشور رفت و نشست. یادتان می آید همین آقا با بچه های شهدا چقدر ملاطفت دارد؟ خدا به ما چه نعمتی داد؟ چقدر شکر خدا به جای بیاوریم که رهبر ما این مرد است و زیر علم نایب عام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نفس می کشیم و زندگی می کنیم؟

چقدر زشت است که در این جلسات گاهی آدم می شنود که یک کاری می خواهد انجام شود می گویند که پانزده سال پیش آقا فرموده و هنوز انجام نشده است. سیزده سال پیش آقا فرموده است و هنوز انجام نشده است. هشت سال پیش آقا فرموده وهنوز انجام نشده است. والله کسانی که باید انجام می دادند فردای قیامت باید سرپا بایستند و نسبت به لحظه به لحظه ای که ترک فعل کردند جواب دهند. تازه اگر در این دنیا بتوانند در بروند که معلوم نیست. مرحبا به شما که علی دوران تان را مثل نگین انگشتری با عزت اطرافش هستید. هزار بار مرحبا بر شما که رهبر در قلب شما آنقدر محبوب است که در دل شما همتا ندارد. پسر امیرالمومنین در قلب شما عزیز است. ما برای نجات راهی جز اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب نداریم. والله راهی نداریم شک نکنید. اگر در خط ایشان بودیم و زیر پرچم ایشان بودیم معلوم می شود که در کنار حجت خدا هم خواهیم بود. بنی اسرائیل به مشکلات عدیده خورد چرا؟ چون با ولی خودش زیاد بحث می کرد و حاشیه زیاد می زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.