در تربیت، نگاه تربیتی یک نگاه بر پایه حسن ظن و خیرخواهی است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی مدیر اداره آموزش و پرورش با همراهی جمعی از همکاران امور تربیتی با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار حاج آقا عزیزی بیان کردند:ان شاءالله همه ما هر چه بهتر از فرصت ماه شعبان استفاده کنیم. ماه شعبان ماه رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام نعمت بسیار بزرگی است. لذا استفاده از فرصت ماه شعبان خصوصا روزه در این ماه توصیه شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل با توجه به اینکه همگرایی و بحث و تبادل نظر به صورت مداوم میان مربیان تربیتی برقرار باشد، مفهوم تربیت را اینگونه عنوان داشتند: تربیت برون داد رفتاری متربی است که آن برون داد حاصل رابطه مربی با متربی است و ثمره این رابطه رفتاری می شود که متربی انجام می دهد. آن رفتار تربیت است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل به نگاه حسن ظن به عنوان اساس تربیت اشاره داشتند: در تربیت، نگاه تربیتی یک نگاه بر پایه حسن ظن و خیرخواهی است و این یک اصل است. هرگاه نگاه سو ظنی ورود کند به مباحث تربیتی اساسا ریشه تربیت را می خشکاند. نگاه حسن ظنی پایه است و رفتار و روش باید واقعا خیرخواهانه باشد یعنی سعادت را بخواهیم و درک کنیم. زبان سخن با افراد با سنین مختلف متفاوت است و باید با هر یک به زبان و روش  خاص خودش سخن گفت.

ایشان در ادامه تصریح کردند:در تربیت شبکه سازی موضوع مهمی است اگر ما در موضوع تربیت شبکه سازی درستی داشته باشیم مطمئنا خیلی جلو می رویم.

امام جمعه شهرستان زابل به موضوع مهم خودتربیتی پرداختند و بیان کردند:در مباحث تربیتی یکی از مسائل مهم خودتربیتی است. خودتربیتی یعنی اینکه بچه ها خودشان یکدیگر را تربیت کنند یعنی جامعه مخاطب ما به گونه ای تربیت شوند که یک دانش آموز سال یازدهم بتواند مفاهیم تربیتی را به دانش آموز پایین تر از خودش بیاموزد.

ایشان در پایان تصریح نمودند:ما موظف به انتقال نسلی مفاهیم انقلاب هستیم که این امر بسیار مهمی است. لازمه اش هم این است که مطالعه ما نسبت به قبل و بعد انقلاب خوب باشد و نظام اسلامی و مسائلی را که پیرامون آن اتفاق می افتد را خوب بشناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.