مهم تر از آنچه که بسته های معیشتی است این است که در حد مقدور اساس فقر برداشته شود یعنی خانواده ای که امسال بسته معیشتی گرفته است برنامه ای جهت توانمند سازی داشته باشیم که سال آینده بیاید و برای فقرا بسته معیشتی بدهد

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: همزمان با خجسته میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار رزمایش کمک مومنانه به همت ناحیه مقاومت بسیج زابل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و تشکر از اقدامات سپاه پاسداران و تلاش ها و مجاهدت های سبزپوشان مدافع مکتب اهل بیت علیهم السلام و جامعه اسلامی و آرمان های انقلاب بیان نمودند:نوکری مردم فضل است و اینکه به مردم خدمت کنیم این یکی از بالاترین فضائلی است که خدا مرحمت می کند. ان شاءالله که در نوکری مردم صادق باشیم و بتوانیم قلب مردم را شاد کنیم.

ماموریت سپاه دفاع از آرمان های انقلاب است. وقتی آرمان های انقلاب را بررسی می کنیم یکی از مهم ترین آرمان های انقلاب اسلامی عبارت است از رسیدگی به ضعفا و فقرای جامعه. وقتی سپاه زابل در این نقطه نسبتا دور از مرکز بیست و پنج هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع می کند و برای دوره ای دغدغه معیشت را کاهش می دهد. یکی از بهترین مصادیق دفاع از آرمان های انقلاب است.

 امروز جنگ در عالم نسبت به نظام جمهوری اسلامی بر سر سفره مردم هست. دشمن خیمه زده است و تا می تواند سفره مردم را هم به وسیله فشارهای خارجی و هم نفوذ داخلی که البته بنده گمان می کنم نقش نفوذ داخلی بیشتر از فشارهای خارجی باشد این جنگ را ناجوانمردانه دارد ادامه می دهد. وظیفه همه ما است که هر چقدر که می توانیم در کم کردن آلام فقرای جامعه و از بین بردن فقر ان شاءالله قدم برداریم.

اما مهم تر از آنچه که بسته های معیشتی است این است که در حد مقدور اساس فقر برداشته شود یعنی خانواده ای که امسال بسته معیشتی گرفته است برنامه ای جهت توانمند سازی داشته باشیم که سال آینده بیاید و برای فقرا بسته معیشتی بدهد. خانواده ای که امسال محتاج بسته معیشتی است سال آینده و یا دو سال آینده بتواند تامین کننده بخشی از این نعمت باشد. لذا هدف باید این باشد که تا می توانیم جمعیت فقرا را در جامعه کم کنیم.

در راستای کم کردن فقرای جامعه کمیته امداد امام خمینی رحمه الله را در طرح هایی که دارد همه یاری کنند تا ان شاءالله در جامعه فقر آنقدر کم شود که بگردید و کسی را پیدا نکنید که به او بسته معیشتی بدهید. در حکومت حضرت حجت سلام الله علیه داریم که مردم زکات و خمس خویش را می دهند اما کسی نیست که از این زکات استفاده کند. زکات ها جمع می شود و کسی نیست که استفاده کند.

وقتی همه مردم وجوب شرعی خویش را مانند خمس و زکات را پرداخت کنند باور بفرمایید شاید هیچ نیازی به بسته های معیشتی نباشد. یک سال زکات گندم شیراز کامل جمع آوری شد و چهار سال کل حقوق یا مساعده پرداختی کمیته امداد کل استان فارس را تامین کرد. البته ما گرفتار خشکسالی هستیم. ای بسا اگر خشکسالی نبود و آب داشتیم و کشاورزان کارشان را درست می توانستند انجام دهند بخشی از این بسته های معیشتی نیاز نمی شد. ان شاءالله امیدواریم خدای متعال باز هم نعمت و برکت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

از طرف فقرا و کسانی که قرار است این بسته ها را تحویل می گیرند از همه ممنون و متشکر هستیم و امیدوارم دل پاک و زلالی قلب و دعای آنها بدرقه راهتان باشد و امیدوارم که به زودی زود شاهد برطرف شدن سختی فقر در جامعه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.